וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות בת הארבע מדלקת בתוספתן: הוקמה ועדת בדיקה

9.12.2014 / 13:34

בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות, מקים משרד הבריאות ועדה שתכלול גורמי רפואה אשר יבחנו את השתלשלות האירועים שהובילו לטרגדיה בשרון בשבת האחרונה. לטענת הרופאה, המשפחה הופנתה למיון, אך הם מכחישים

אמבולנס מפנה פעוט שטבע בבריכה בחולון, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
ניידת של טיפול נמרץ שהגיעה לבית פינתה את הילדה תוך מאמצי החייאה/ראובן קסטרו

משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) כי יקים ועדת בדיקה לבחינת עניינה של הילדה בת הארבע וחצי מהשרון שמתה מדלקת בתוספתן ביום שבת האחרון. מדובר במקרה נדיר, שכן עם טיפול מהיר – הדלקת אינה אמורה להיות קטלנית. צוות הוועדה יורכב מרופאים ומגורמים במשרד הבריאות, אשר יבחנו את השתלשלות האירועים שהביאה למותה של הילדה. זאת, בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות ופנייתנו למשרד הבריאות.

הילדה סבלה מכאבי בטן ומשלשולים מיום חמישי. הוריה פינו אותה לרופאת הילדים בקופת החולים שלהם. הרופאה לא אבחנה כי מדובר בדלקת בתוספתן, ועל פי גרסתה הפנתה את המשפחה למיון. עם זאת, הילדה לא הגיעה למיון ולא טופלה בזמן.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
השופטים תקפו את זועבי: "אמירות שאין להן תקדים בעולם"
חשד: ראש העיר מהמרכז הטריד מינית נשים נוספות
החורף שוב כאן: גשם, סופות רעמים וברד ברוב הארץ

ביום שישי פנו ההורים למוקד המקוון של קופת החולים, להתייעצות עם רופא באשר למצבה של הילדה. גם בשיחה הזאת לא ניתן היה לאבחן ממה סובלת הילדה והרופא הנחה את ההורים לפנות למוקד החירום של קופת החולים. בשבת בבוקר, בעקבות הידרדרות קשה במצב הילדה, הוזעקה ניידת טיפול נמרץ של מגן דוד אדום לבית המשפחה. הפרמדיקים שהגיעו למקום מצאו את הילדה במצב קשה מאוד ופינו אותה תוך כדי פעולות החייאה לבית חולים.

מותה של הילדה נקבע בבית החולים לאחר מאמצי החייאה. גופתה של הילדה נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, שם נקבע כי סיבת המוות היא דלקת בתוספתן. ועדת הבדיקה של משרד הבריאות תתחקר את התנהלות כל הגורמים שידעו על מצבה של הילדה ותנסה לספק תשובה לסימני השאלה הרבים שעולים מהמקרה.

מהמשפחה נמסר כי "תיאור העובדות כפי שנמסר על ידי הרופאה הוא שגוי. השתלשלות האירועים נמסרה כהווייתה ובמלואה לרשויות המתאימות. בשלב זה, המשפחה תמתין למיצוי הבדיקה מטעם משרד הבריאות".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully