וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים תקפו את זועבי: "אמירות שאין להן תקדים בעולם"

9.12.2014 / 10:51

בדיון בבג"ץ בעתירה של זועבי על הרחקתה מהמליאה בשל התבטאויות קיצוניות, אמרה השופטת חיות: "יש בעמדותיה הזדהות עם אנשים שחוטפים ילדים". בתום הדיון התעמתה הח"כית עם פעילי ימין

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

שופטי בג"ץ מתחו הבוקר (שלישי) ביקורת חריפה על חברת הכנסת חנין זועבי במהלך דיון בעתירה שהגישה נגד החלטת ועדת האתיקה של הכנסת להרחיקה לחצי שנה מדיוני ועדות ומליאת הכנסת בשל אמירות קיצוניות. הדיון התמקד בסמכות ועדת האתיקה לדון באמירות פוליטיות של ח"כים, גם אם נאמרו מחוץ לכנסת.

השופט חנן מלצר התמקד במאמר שבו קראה זועבי למצור על מדינת ישראל, וציין כי "אין תקדים בעולם כולו על אמירה כזו של חבר פרלמנט שמתבטא כך על מדינה שבה הוא חבר". השופטת אסתר חיות הוסיפה כי מדובר בעמדות שהן לא רק מקוממות חלק מהציבור, אלא מתנגדות לעצם המדינה, ויש בהן הבנה והזדהות עם אנשים שחוטפים ילדים. "אני לא מצליחה להבין איך אדם שמגדיר את עצמו שהוא נגד אלימות מצליח להצדיק ולהבין אנשים שחוטפים ילדים בדרך הביתה", תמהה השופטת חיות. "זה שלט שחור. מה זה אדם שחוטף ילד בדרך לבית ספר ורוצח אותו ברכב בדם קר? יש הגדרה אחרת לגביו מלבד טרוריסט?"

עו"ד חסן ג'בארין ממרכז עדאלה, המייצג את ח"כ זועבי, אמר בדיון כי היא קראה למצור מדיני ולא למצור צבאי. "אם יש ספק בנושא לשאלה אם כוונתה הייתה למצור צבאי או מדיני, אז היא צריכה ליהנות מהספק. זו הפעם הראשונה שעולה הטענה שח"כ זועבי קראה למצור צבאי", אמר עו"ד ג'בארין. בתגובה לתהיית השופטת חיות אם יש הגדרה אחרת למעשה החטיפה מלבד טרור, הבהיר עו"ד ג'בארין כי ח"כ זועבי משתמשת בטרמינולוגיה אחרת. "ח"כ זועבי הבהירה שהיא לא מסכימה עם המעשה ונגד פגיעה באזרחים", אמר עו"ד ג'בארין.

עוד על ח"כ זועבי:
נדחה ערעורה של זועבי על השעייתה; "החלטה חסרת תקדים"
מסתמן: הפרקליטות תמליץ להעמיד לדין את ח"כ חנין זועבי
זועבי: "אם אואשם - המשפט יהיה לפוליטי בתולדות ישראל"

מהומות בהר הבית: פלסטינים ירו זיקוקים, ח"כ זועבי התעמתה עם שוטרים. תמונות גולשים
זועבי מתעמתת עם שוטרים בהר הבית/תמונות גולשים

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, התייחס לדבריה של ח"כ זועבי על רוצחי שלושת הנערים, שלפיהם "הם לא טרוריסטים, הם לא רואים שום דרך אחרת. זו הדרך היחידה שמדינת ישראל מבינה". לדבריו, לא מדובר רק באמירה פוליטית מקוממת, אלא בהזדהות עם אויבי המדינה. "גם אם אין כאן עבירה פלילית יש כאן סמכות של הוועדה לדון בכך", טען עו"ד ינון. "ההתבטאות השנייה אף חמורה יותר והייתה בכתב, כך שקדמה לה מחשבה. מדובר במאמר שזועבי כתבה במהלך מבצע 'צוק איתן', ובו אמרה כי עלינו להתחיל בהתקוממות עממית, להטיל מצור על ישראל, להפסיק את התיאום הביטחוני ולהפסיק לנהל משא ומתן עמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"מי שצריך לעמוד בבית המשפט אלה הגזענים הימנים"

"לא מדובר בעוד התבטאות פוליטית של חבר כנסת, אלא ברצון לפגוע באיטרסים ובאינטרסים של המדינה בזמן מלחמה", ציין עו"ד ינון. "אנו מקבלים מאות תלונות נגד חברת הכנסת זועבי לאורך השנים ודוחים אותן על הסף או לגופן, אך התחושה הייתה כאן שלא ניתן להכיל התבטאות כזו במסגרת חופש הביטוי של חבר פרלמנט ישראלי בזמן שמדינתו נמצאת בלחימה".

מיד עם תום הדיון התעמתה זועבי עם פעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל מחוץ לאולם בית המשפט. "באיזה עוד מדינה היו נותנים ככה לעשות? באיזו עוד מדינה היו נותנים לך לדבר, מחבלת!" אמר בן גביר לזועבי. "איפה היועץ המשפטי? איפה שי ניצן? למה לא מגישים נגדך כתב אישום?" מאבטחי בית המשפט התערבו וחצצו בין הצדדים.

ח"כ זועבי אמרה אחרי הדיון כי הופתעה שהדיון נסוב סביב העמדות הפוליטיות שלה. "מה שאני עושה זו הזכות של כל חבר כנסת, ואני חושבת ומקווה שהשופטים ידונו דיון ענייני, כי הם המגן האחרון על זכויות אדם", אמרה זועבי. "מה שאני עושה זה מאבק, ואני אמשיך במאבק שלי למען שוויון, למען צדק, למען דמוקרטיה ולמען שלום. מי שצריך לעמוד בבית המשפט אלה הגזענים, הימנים, הפשיסטים, שרוצים לרמוס את זכויות האדם".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully