וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בשרון: ילדה בת 4.5 מתה בעקבות דלקת בתוספתן

יומיים לפני שמתה, ביקרה הילדה אצל רופאה שטוענת כי הפנתה אותה למיון, אולם ההורים שבו איתה לביתם. לאחר שמצבה הידרדר, הילדה פונתה תוך פעולות החייאה, אך בבית החולים נקבע מותה

אמבולנס מפנה פעוט שטבע בבריכה בחולון, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
הילדה סבלה מכאבי בטן ושלשולים. ניידת טיפול נמרץ/ראובן קסטרו

ילדה בת ארבע וחצי מאזור השרון מתה שלשום (שבת) בעקבות דלקת בתוספתן. מדובר במקרה חריג, אשר דווח למשרד הבריאות. יומיים לפני שמתה, ביקרה הילדה אצל רופאת ילדים, שעל פי גרסתה, הפנתה את המשפחה לחדר מיון. משרד הבריאות יבדוק גרסה זו אך מבדיקה ראשונית עולה כי הילדה לא הגיעה לחדר מיון ולא טופלה.

ביום חמישי הגיעה הילדה, מלווה בהוריה, לסניף קופת חולים באזור מגוריה, כשהיא סובלת מכאבי בטן ושלשולים. רופאת הילדים לא אבחנה כי מדובר בדלקת בתוספתן וכאמור, על פי גרסתה, רשמה להורים הפנייה לחדר מיון.

עוד בנושא בריאות:
מתואמות: נולדו בהפרש של 10 דקות והפכו לאמהות באותו בוקר
בחירות 2015: סוף עצוב לרפורמות במערכת הבריאות
1 מכל 10 אנשים ויתר על טיפול רפואי בשל קושי כלכלי

ביום שישי פנו ההורים למוקד המקוון של קופת החולים, להתייעצות עם רופא בעקבות החמרה במצבה של הילדה. גם בשיחה הזאת לא ניתן היה לאבחן ממה סובלת הילדה והרופא הנחה את ההורים לפנות למוקד החירום של קופת החולים.

בעקבות הידרדרות נוספת במצב הילדה, הוזעקה שלשום, בשעה 9:00 בבוקר, ניידת טיפול נמרץ של מגן דוד אדום לבית המשפחה. הפרמדיקים שהגיעו למקום מצאו את הילדה במצב קשה מאוד ופינו אותה תוך כדי פעולות החייאה לבית חולים.

כשהגיעו לבית החולים התברר כי מאמצי ההחייאה לא צלחו והרופאים נאלצו לקבוע את מותה. גופתה של הילדה נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, שם נקבע כי סיבת המוות היא דלקת בתוספתן. מדובר במצב רפואי שעם טיפול מהיר, אינו קטלני. בית החולים עדכן את משרד הבריאות בפרטי המקרה הקשה. במשרד אישרו את הפרטים ובעקבות פניית וואלה! חדשות הודיעו כי תיפתח בדיקה של נסיבות המקרה.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully