וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל פיגוע: אחיין של רוצח הנערים נעצר עם סכין ליד תקוע

מוחמד אבו עיישה, קרוב משפחתו של עמאר שהיה מעורב בחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים ביוני, נעצר יחד עם חשוד נוסף ליד ההתנחלות תקוע. על פי צה"ל, השניים תכננו להוציא לפועל פיגוע

כוחות צה"ל בחברון כחלק ממבצע "שובו אחים", יוני 2014. AP
צה"ל העלה את רמת הדריכות לאחר שההורים דיווחו על היעדרות הנערים/AP

יממה לאחר שצה"ל העלה את רמת הדריכות באזור חברון מחשש כי אחיינו של אחד מחוטפי ורוצחי שלושת הנערים בחודש יוני מתכנן לבצע פיגוע, עצרו היום (שלישי) כוחות צה"ל את מוחמד אבו עיישה ליד ההתנחלות תקוע כשהוא חמוש בסכין, ועמו חשוד נוסף. צה"ל אישר כי הוא אחד משני המבוקשים שחיפש אמש באזור חברון, וכי השניים התכוונו להוציא לפועל פיגוע. השניים הועברו לחקירה אצל כוחות הביטחון.

צה"ל החל בחיפושים לאחר דיווח של שני זוגות הורים בחברון, שלפיהם בניהם נעלמו מבתיהם מאז יום שישי האחרון. אחד מהנעדרים הוא קרוב משפחתו של עמאר אבו עיישה, אחד מרוצחי הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח בחודש יוני האחרון. "כוחות צה"ל בגזרת חברון קיבלו התרעה על אפשרות לביצוע פיגוע במרחב. הם התבקשו להעלות את רמת הדריכות והערנות", סיפר אתמול גורם צבאי. בגילוי היעדרותם ומעצרם של החשודים השתתפו גם חוקרי השב"כ (שירות הביטחון הכללי).

כתבות נוספות בוואלה! חדשות:
דוח: "ישראל הפגיזה והרסה מגדלים בעזה ללא הצדקה"
שיאני ימי המילואים: תושבי תל אביב, רובם רווקים
רופאה זלזלה בכאבי הלוחם - וכמעט הובילה לנזק בלתי-הפיך

החשודים בחטיפה: פעילי חמאס שהיו כלואים בישראל. רויטרס
שני רוצחי הנערים: מרואן קוואסמה ועמאר אבו עיישה/רויטרס

בחודש ספטמבר האחרון חיסלו כוחות הביטחון את מרואן קוואסמה ואבו עיישה, החוטפים והרוצחים של הנערים. לוחמי הימ"מ ניסו לעצור את השניים, אך במקום התפתחו חילופי אש והם נהרגו. כחודש לפני כן נהרסו בתיהם.

עיישה בן ה-32 הוא בן למשפחת פעילי חמאס. הוא היה עצור בין השנים 2006-2005 בשל פעילות חמאס שבה היה מעורב. כמו כן, בימים האחרונים נעצרו כמה פעילי חמאס החשודים בסיוע למבוקשים, והם הועברו לחקירת שב"כ. בין העצורים בשאר קוואסמה, מוחמד קוואסמה ותאאר קוואסמה, בניו של ערפאת קוואסמה, שנעצר ב-14 ביולי באשמת סיוע לרוצחים להסתתר לאחר רצח הנערים. לפני כחודשיים נעצר בשכונת שועפאט שבמזרח ירושלים חוסאם אל-קוואסמה, מפקד החוליה שחטפה את הנערי

גם קוואסמה בן ה-29 הוא בן למשפחת פעילי חמאס. הוא היה עצור בעבר כמה פעמים על רקע מעורבותו בפעילות צבאית של חמאס. הוא נעצר לאחרונה ב-2010 לאחר שזוהה כחבר בתשתית צבאית של חמאס בחברון. מדובר באותה תשתית שממנה יצאה החוליה שביצעה פיגוע סמוך לבית חגי באוגוסט 2010, ובמסגרתו נרצחו ארבעה אזרחים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully