וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאה זלזלה בכאבי הלוחם - וכמעט הובילה לנזק בלתי-הפיך

8.12.2014 / 7:55

החייל, שסבל מפריצת דיסק והתלונן על כאבים חוזרים, הגיע לבסיס צריפין שם נשלח על ידי רופאה חזרה לביתו. עם זאת, בבדיקות שעבר לאחר מכן נמצא כי הוא סובל מדלקת חריפה וכי יש לאשפזו בדחיפות

חיילים ביציאה מרצועת עזה – 28 ביולי 2014. רויטרס
להוריו לא אושרה כניסה עם רכב למרפאת הבסיס/רויטרס

בשנים האחרונות התגברו התלונות על יחס מזלזל מצד רופאים בחיל הרפואה כלפי חיילים בשירות סדיר. כעת נחשף סיפור נוסף של לוחם מיחידה מובחרת, שסבל מפריצת דיסק וזכה ליחס בלתי ראוי מהרופאה הצבאית שהתעלמה מממצאים רפואיים שהיו בידו – דבר עשוי היה להוביל לנזק בלתי הפיך.

המקרה החל לפני כמה חודשים, אז חש החייל בכאבי גב עזים ופונה באלונקה למרפאה של היחידה. רופא היחידה החליט לפנותו על כיסא גלגלים לבית החולים בילינסון מאחר וכאבי הגב התעצמו. האבחון הראשוני הצביע על פריצת דיסק ולאחר צילום ה-CT הוחלט על טיפול תרופתי כדי למנוע דלקת ומשככי כאבים. החייל שוחרר לחופשת מחלה בביתו ולאחר שהכאבים חזרו הוא פנה פעם נוספת לבית החולים. שוב זוהתה פריצת דיסק אך הפעם הוא הופנה לסדרת צילומים בבסיס צריפין.

כבר עם הגעתו לבסיס הרגיש החייל בזלזול במצבו מצד הנהלת הבסיס. להוריו לא אושרה כניסה עם רכב למקום והוא נאלץ ללכת ברגל, תוך כדי סבל רב. אך הוא לא ידע כי הסיוט האמיתי עוד לפניו - בתום הצילומים, ולאחר שמסר את תוצאות האבחון הראשוני לרופאה, הוא ביקש לשכב על מיטה בשל הכאבים שמהם סבל, אולם זו סירבה והוא נותר להמתין על כיסא גלגלים. בתום בדיקת רפלקסים טענה הרופאה כי אין צורך לאשפזו ושלחה אותו בחזרה ליחידתו עם הפנייה לטיפול פיזיותרפיה. כמו כן, היא הפנתה את החייל לקבוע תור לרופא נוסף לפענוח הצילום, זאת על אף שהוא התעקש שיש בידו את חוות הדעת הרלוונטית.

עוד כתבות בנושא צבא וביטחון:
באופן חריג: צה"ל עצר 12 פלסטינים שחצו את אזור הדיג
בשל סלילת כביש: עשרות תלמידים קשי יום ייפלטו לרחוב
אישום: הכינו מטעני צינור והשליכו על שוטרים בפורדיס

למזלו של החייל, רופא היחידה, עמו התייעץ לאחר הביקור בצריפין, קבע כי עליו להתפנות לשיבא שבתל השומר לסדרת בדיקות נוספות. הבדיקות העלו כי הוא סובל מדלקת חריפה מאוד ומצב האגן והחזה העלו חשד לתהליכים סרטניים. לאחר בדיקות נוספות התגלה חיידק בגופו של החייל שהצריך אשפוז וקיבל טיפול תרופתי דרך הווריד במשך שבוע, ולאחריו טיפול של שישה שבועות בביתו.

"הרופאה שגתה בשיקול הדעת הרפואי"

לאור החלטת הרופאה שלא לאשפזו, הגיש החייל קבילה נגד הרופאה לנציב קבילות חיילים, שבה פרט את השתלשלות האירועים. "במקום יחס נורמלי לאדם חולה הוא קיבל יחס מחפיר ונשלח באוטובוס להמשך טיפולים", טוענים חבריו של החייל.

עם בדיקת תלונות החייל, התברר כי הצטברו תלונות נוספות על יחס מזלזל מצד אותה רופאה. נציב קבילות חיילים יצחק בריק, מצא כי הרופאה שגתה בשיקול הדעת הרפואי והמליץ להעביר אותה מתפקידה. בחיל הרפואה אימצו את ההמלצה, אך הרופאה סירבה. רק לאחר שיחה עם אחראי שירותי הרופאה בצה"ל, הוחלט להעביר אותה לתפקיד מנהלתי.

מדובר צה"ל נמסר כי "המקרה נבדק בחיל הרפואה וטופל לשביעות רצונו של החייל. הרופאה המדוברת, אזרחית עובדת צה"ל, הועברה מתפקידה. בחיל הרפואה קיים שיתוף פעולה מלא עם נציב קבילות החיילים וכל קבילה נבדקת במהרה על מנת לתת את המענה המתאים ביותר. בצה"ל רואים את החשיבות במתן טיפול רפואי ראוי וכל חריגה מטופלת בחומרה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully