וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ברחו העצורים מבית החולים הפסיכיאטרי במרכז?

המשטרה לכדה בחודש האחרון שניים שנמלטו מהמרכז לבריאות הנפש באר יעקב. לטענתה, אחת הסיבות היא שהנהלת המוסד לא מאפשרת לאזוק את העצורים, שחלקם "מסוכנים מאוד". בית החולים: "המשטרה אחראית על שמירת עצורים"

אילוסטרציית עצור. ShutterStock
"העצור פשוט מדלג מעל החלון הנמוך וכך יוצא לחופשי"/ShutterStock

המשטרה נגד המרכז לבריאות הנפש באר יעקב: בשבוע שעבר התקיים דיון באולמו של השופט מנחם מזרחי בבית משפט השלום בראשון לציון. בצעד נדיר, הגיעו לדיון שני קציני משטרה בכירים. הם סיפרו לשופט על המצוקה שבה נמצאת המשטרה מול הנהלת בית החולים, לאחר שבמהלך החודש האחרון נמלטו ממנו שני עצורים. אחד מהם אף הוגדר מסוכן לציבור והמשטרה נדרשה להפעיל כוחות רבים במבצע חיפוש שנמשך כמה ימים עד אשר הוא נלכד על ידי משטרת ראשון לציון. בעקבות הבריחה הזו, הדיח מפקד מרחב השפלה תת-ניצב יהודה בן עטר, בלש משטרה שהיה אחראי על שמירתו של העצור בבית החולים והורה להעבירו לתפקיד מנהלי. אלא שהמשטרה טענה בפני השופט מזרחי כי לא מדובר רק בכשל נקודתי של השוטר, אלא בבעיה מערכתית קשה בבית החולים.

על פי המשטרה, קיים נוהל מוסדר של משרד הבריאות, אשר מנחה מתי מותר לכבול עצור שמובא להסתכלות פסיכיאטרית. "יש שני סוגי מחלקות סגורות בבתי החולים", הסביר במהלך הדיון בבית המשפט אחד מקציני המשטרה. "יש מחלקות שהן ממש סגורות, וסידורי השמירה בהן דומים למתקני כליאה. שם אנחנו לא כובלים. אבל יש מחלקות סגורות, שבהן רמת האבטחה יותר נמוכה, ולכן קיים חשש ממשי שהעצור יוכל להימלט. שם אנחנו אוזקים באזיקי רגלים בלבד את העצור. בכל מקרה אנחנו לא כובלים למיטה". לדברי הקצין, "הבעיה שלנו היא בבית החולים באר יעקב. שם יש מקום שבו העצור פשוט מדלג מעל החלון הנמוך וכך יוצא לחופשי. הוא לא צריך הרבה כדי לברוח".

עוד בוואלה! חדשות:
השרה לימור לבנת הודיעה על פרישה מהחיים הפוליטיים
טרגדיה בשרון: ילדה בת 4.5 מתה בעקבות דלקת בתוספתן
הסוד הנורא של הסלמנדרה הדו-ראשית מחיפה

זאת ועוד, הקצין אף טען כי לא מדובר רק בבעיה במבנה במקום, כי אם בכשל בהתנהלות הצוות הרפואי. "בחודש האחרון היו לנו שתי בריחות משם", אמר, והסביר: "ביקשנו לאזוק באזיקי רגליים, אבל ברגע שהרופאים בבית החולים רואים את האזיקה הם ממלאים מכתב שחרור ומשחררים את העצור מבלי לבצע את ההסתכלות".

"חשש שבית החולים משמש דלת מסתובבת"

גורם בכיר במשטרת מחוז המרכז סיפר לוואלה! חדשות כי בעיה זו קיימת רק בבאר יעקב, וכי בבתי החולים האחרים, כמו אברבנל או שער מנשה, מאפשרים לאזוק עצורים. "יש כאן בעיה אמיתית", אמר הגורם. "החשש שלנו הוא שבית החולים הזה משמש דלת מסתובבת. יש לא מעט סנגורים שמבקשים לשכן את העצורים שהם מייצגים בבית החולים במקום בבית המעצר, ואנחנו מדברים על עצורים מאוד מאוד מסוכנים".

מהמרכז לבריאות הנפש באר יעקב נמסר: "שמירה על עצורים המגיעים להסתכלות בבית החולים הפסיכיאטריים הינה באחריות מלאה של משטרת ישראל. בית החולים מנוע מלהתייחס לאירועים הקשורים למטופלים ספציפיים בשל סודיות רפואית. בית החולים הפסיכיאטרי באר יעקב מתנגד לכבילה ואזיקה של מטופלים מתוך תפיסה אתית המבוססת על כבוד האדם. בית החולים איננו בית סוהר אלא נועד לטפל באנשים הסובלים ממצוקה נפשית. הרוב המכריע של המאושפזים בבית החולים בוחר לקבל טיפול מרצונו החופשי ומשתף פעולה באופן מלא עם הטיפול כדי להקל על סבלו".

לפניות לכתבים:
אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il
מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully