וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה לימור לבנת הודיעה על פרישה מהחיים הפוליטיים

8.12.2014 / 18:04

שרת התרבות והספורט הודיעה על פרישה אחרי 23 שנים של שירות ציבורי. "ההחלטה לפרוש גמלה בליבי מזה זמן, אני חשה תחושת מיצוי", הודתה. נתניהו: "תרמה תרומה משמעותית למדינת ישראל"

צילום: קובי אליהו, עומר מירון, גדעון צנטנר, ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, הודיעה הערב (שני) על פרישתה מהחיים הפוליטיים אחרי 23 שנים. "ההחלטה לפרוש גמלה בליבי מזה זמן, ולפני כמה חודשים אף שוחחתי עליה עם ראש הממשלה", מסרה לבנת. "בכל התפקידים שמילאתי פעלתי והשתדלתי להוביל מהלכים ורפורמות שייטיבו עם הציבור וישפרו את הקיים, גם במחיר של מאבקים מול כוחות חזקים".

לימור לבנת. ניב אהרונסון
"חשה תחושת מיצוי". לימור לבנת/ניב אהרונסון

לדברי לבנת, "עכשיו, לאחר שנים כה רבות בשליחות ציבורית, ועוד יותר בפעילות פוליטית, אני חשה תחושת מיצוי מהחיים הפוליטיים, ורוצה לפנות לכיוונים חדשים. זוהי ההחלטה משמעותית ביותר בחיי, וקיבלתי אותה בלב שלם, ומתוך אמונה שזה הדבר הנכון לעשותו". השרה הבהירה כי היא תמשיך לכהן בתפקידה עד לתום הקדנציה הנוכחית, כדי להשלים עוד שורה של משימות, שהעבודה עליהן נמצאת בעיצומה.

בחירות 2015 || כל העדכונים בוואלה! חדשות:
כחלון במסר לנתניהו: "קודם שיחזיר את מה שלקח"
מע"מ אפס: נתניהו מקדם תכנית שהתנגד לה בעבר
ח"כ הרצוג: "עת לאפסן את האגו כדי לעבוד יחד"

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
השרה לימור לבנת עם אבי לוזון. ברני ארדוב
לבנת לצד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, בתקופה כשרת הספורט/ברני ארדוב

לבנת היא בתם של לוחם הלח"י עזריאל לבנת ושל הזמרת ולוחמת הפלמ"ח שולמית לבנת. את דרכה בליכוד החלה בבחירות 1977, אז שימשה יו"ר מטה הדור הצעיר במפלגה. היא נכללה ברשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-12 ב-1988, אך הושבעה לראשונה כחברת כנסת ב-199 בשלהי אותה כנסת.

מאז ועד היום הייתה חברת כנסת ושימשה במגוון תפקידים: יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה וועדת משנה לייצוג נשים וועדת החקירה לבדיקת רצח נשים, וזאת לצד חברות בוועדת החינוך והתרבות, ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ועדת הכספים וועדת החוץ והביטחון.

בין השנים 1999-1996 שימשה שרת התקשורת. במהלך המרכזי בתקופתה כשרה במשרד הייתה פתיחת תחום השיחות הבינלאומיות לתחרות והכנסת מפעיל סלולרי שלישי (פרטנר). בין השנים 2006-2001, בממשלות בראשות אריאל שרון, היא שימשה שרת החינוך, והחל משנת 2003 הייתה גם שרת התרבות והספורט.

יש עתיד: "הפרישה - הוכחה נוספת לאובדן הדרך בליכוד"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע צער על החלטתה של לבנת לפרוש מהחיים הפוליטיים. "לימור תרמה תרומה משמעותית למדינת ישראל במגוון התפקידים שמילאה סביב שולחן הממשלה ובכנסת ישראל והיוותה דמות מרכזית בציבוריות הישראלית ובתנועת הליכוד. אני משוכנע שלימור תמשיך לתרום מכישוריה הרבים לטובתה של מדינת ישראל", אמר נתניהו.

לצד נתניהו, חברי כנסת מכל קצות הקשת הפוליטית הגיבו היום להודעת הפרישה של לבנת. ראשת מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי "אומנם לימור לבנת הייתה בת פלוגתא פוליטית ולא אחת היו לנו חיכוכים והתנגשויות פוליטיות על רקע אידאולוגי, אבל יש לי הערכה רבה לפעילותה במאבק לקידום נשים ולהגנתן ולשוויון מגדרי, ואני מאחלת לה בהצלחה בדרכה".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) מסרה: "צר לי על פרישתה של השרה ליבנת. חרף חילוקי הדעות בינינו, אנו חברות שנים רבות ושיתפנו פעולה במאבקים פמיניסטיים פורצי דרך. לימור היא אישה חכמה וישירה אשר ניהלה את המשרדים שעמדה בראשם בכישרון ובאופן ענייני והיא תחסר למערכת הפוליטית".

כמו כן, ביש עתיד אמרו כי "פרישתה של שרת התרבות והספורט, שמצטרפת לפרישות נוספות בליכוד, היא הוכחה נוספת לאובדן הדרך ולחולשת הכוח של הליכוד. אט אט מבינים אפילו חבריה שזו לא המפלגה שאותה הוביל מנחם בגין. הליכוד הפכה למפלגה שעסוקה בפוליטיקה קטנה וקטנונית שבמקום לעסוק בטובת הציבור עסוקה בטובת פעילי המרכז וקבוצות האינטרס".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully