וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שני אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפת צה"ל בסוריה

הדיווח ברשת אל-ערביה סותר את טענות המשטר הסורי, ולפיהן איש לא נפגע אמש בתקיפה בפאתי דמשק. באיראן גינו הבוקר את הפעולה ובמוסקבה תבעו מישראל "לספק הסברים"

צילום: צילומי חובבים שהועלו לרשת, רויטרס, עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

רשת אל-ערביה דיווחה בצהריים כי שני אנשי חיזבאללה נהרגו אתמול (ראשון) בהפצצה בשטח סוריה, שיוחסה לחיל האוויר הישראלי. עוד דווח כי רשת החשמל באזור נמל התעופה הבינלאומי של דמשק נותקה למשך כמה שעות. לדיווח אין אישור במקורות אחרים. אתמול הודיעה דמשק כי איש לא נפגע בתקיפה.

מוקדם יותר היום גינתה מוסקבה את התקיפה, ודרשה מירושלים לנמק בפני מועצת הביטחון של האו"ם את מניעיה לפעולה. "לפי המידע שפורסם, חיל האוויר הישראלי הפציץ יעדים בשטח סוריה, סמוך לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק ובאזור הכפר דימאס שבקרבת הגבול עם לבנון". מוסקבה פנתה למועצת הביטחון כדי להתלונן נגד ישראל ו"כדי להבטיח שתקריות מסוג זה לא ישנו".

גם באיראן גינו היום את התקיפה. שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף, שנפגש לפסגה משולשת עם שרי החוץ של סוריה ועיראק, אמר כי מדובר בפעולה "המסייעת לארגוני הטרור".

לקריאה נוספת || נסראללה כקבלן משנה: אפשרויות התגובה של אסד לתקיפה

הפצצות של חיל האוויר הישראלי ליד דמשק. "דמשק עכשיו", צילום מסך
תמונה שצולמה לכאורה באזור התקיפה, אמש./צילום מסך, "דמשק עכשיו"

מפעם לפעם מדווחת התקשורת בסוריה ובלבנון על תקיפות של חיל האוויר הישראלי בשטח המדינה. הדיווח האחרון על תקיפה ישראלית בשטח סוריה היה בחודש פברואר 2014, כאשר דווח כי ישראל הפציצה יעדים של חיזבאללה סמוך לגבול עם לבנון. מקורות בלבנון אמרו כי מטרת התקיפה הייתה שיירה שהובילה טילים בין שתי המדינות.

מקורות באופוזיציה הסורית העלו השערה, ולפיה ייתכן שבתקיפה הופצצו מחסנים שהסתירו טילי S-300. יפתח שפיר, מומחה נשק במזרח התיכון במכון למחקרי ביטחון לאומי, הביע הסתייגות בשיחה עם וואלה! חדשות באשר לטענה זו: "לא ידוע לנו על כך שהרוסים סיפקו מערכת s-300 לצבא הסורי, ולכן לא נראה שזה מה שלכאורה תקף חיל האוויר בתקיפה המיוחסת לו", אמר.

לדבריו, "חשוב להבין כי שדות התעופה הנמצאים בשליטתם של הצבא הסורי, מהווים ציר במסלול להעברת אמצעי לחימה איכותיים מאיראן לידי חיזבאללה. ניתן להעריך כי חיזבאללה עדיין מעוניין במערכות הגנה אוויריות, כמו SA-17, כפי שהותקפו על פי פרסומים זרים לפני יותר משנה בסוריה, או טילים מסוג פתאח 110, המדויקים וארוכים יותר ממש שיש כיום בידי חיזבאללה. יש דברים שישראל מעלימה מהם עין, אבל יש מערכות ואמל"חים שמבחינת ירושלים מהווים קו אדום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully