וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 חודשי מאסר לשוטרים ששדדו עסקים של עובדים זרים

7.12.2014 / 18:19

בית המשפט גזר עונש קל יחסית על מאיר פפו ועידן צ'קוב, ומתח ביקורת חריפה על מח"ש, שלא דרשה עונש חמור יותר במסגרת הסדר הטיעון שבו הורשעו השוטרים בגניבה מעובדים זרים בדרום תל אביב

מהגרי עבודה ומבקשי מקלט מסודן ומאריתריאה. תל אביב. אפריל 2012. רויטרס
השניים הורשעו בשבעה מקרי שוד ואלימות שונים/רויטרס

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) 17 חודשי מאסר בלבד על מאיר פפו ועידן צ'קוב, שני מתנדבים במשמר האזרחי של המשטרה ששדדו בתי עסק של עובדים זרים בדרום העיר. הם הורשעו במסגרת הסדר טיעון בסדרת מעשי שוד נגד עובדים זרים תוך שימוש לרעה בתפקידם. בהסדר הטיעון נקבע סיכמו הצדדים כי התביעה תדרוש עונש מקסימלי של 17 חודשים, נמוך מסף הענישה מהמקובל.

השופט עודד מודריק נעתר לדרישת העונש של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), אולם ציין בהחלטתו כי "המאשימה (מח"ש, ג"ג) החליטה לסטות לקולא מרף המתחם התחתון". כלומר, מודריק טען כי מח"ש ביקשה עונש נמוך מהרגיל ללא סיבה מוצדקת. עם זאת, הוסיף מודריק: "הסטייה אינה גדולה, ולכן לא ראיתי לדחות את הסדר הטיעון מטעם זה בלבד".

עוד בנושא משפט ופלילים
כך נלכדו שודדי המערה האבודה במדבר יהודה
החשוד בפדופיליה: מנכ"ל יצרנית תעודות הזהות הביומטריות
מות הפעוטה: מעצר הנהג הוארך; "לרכב לא היה ביטוח"

פפו וצ'קוב ביצעו את מעשי השוד בשיטתיות – השניים, בסיוע של מתנדב נוסף, נהגו להגיע עם ניידת לבתי עסק של עובדים זרים באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, שאותם שדדו. במקרה אחד הטיח פפו בקבוק בירה במקרר משקאות באחד מבתי הקפה באזור ושבר אותו לרסיסים, בזמן שחבריו מרססים את בעלת המקום בגז פלפל בעודם נוטלים כסף מהקופה. זאת, בזמן שהם מפנים את המקום מיושביו בהכריזם שהם שוטרים.

במקרה נוסף הגיעו השלושה לבעל מועדון במדרחוב נווה שאנן והחלו לבצע עליו "חיפוש משטרתי", כשהם מעקמים את ידו. השלושה לקחו את הכסף שמצאו בחיפוש וכששאל בעל המועדון היכן כספו, הותז גז פלפל לעיניו והוא נפל על הרכב המשטרתי. בסך הכול הורשעו השניים בשבעה מקרי שוד ואלימות שונים.

סנגוריו של צ'קוב: "נערער לעליון"

"הנאשמים פגעו פגיעה כפולה בערכים חברתיים מגוונים", כתב השופט מודריק בהחלטתו. "ראשית, הם שלחו יד ברכוש ובכסף שלא להם תוך איום ולפעמים פגיעה בשלומם, בגופם ובכבודם של אנשים. שנית, הם פגעו בשמה ובתדמיתה של משטרת ישראל כגוף האמור על שמירת כבודן ביטחונן ורכושן של הבריות".

עוד כתב כי "הנאשמים כיוונו את פעולתם העבריינית כלפי מי שמשתייכים לקבוצה מוחלשת, הנמנעים מקריאה לסיוע ולעזרה של המשטרה. פגיעה באוכלוסייה כזאת, בוודאי תוך ניצול החזות והכסות של מילוי משימה משטרתית, מחמירה מאוד את אופיין של העבירות".

עם זאת, סניגוריו של צ'קוב, עורכי הדין בועז קניג ומור עטיה מסרו בתגובה: "בנסיבות עניין זה, בית המשפט הכביד את ידו על מרשנו. בכוונתנו להגיש ערעור לבית המשפט העליון".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully