וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסת מבחן מוצלחת לחללית "אוריון" המיועדת להגיע למאדים

החללית הלא מאוישת, ששיגורה נדחה ביום בשל תקלות טכניות, שבה לכדור הארץ בתום ארבע וחצי שעות, במהלכן נחשפה לתנאים קיצוניים. "השיגור היה פיצוץ, זהו יום גדול לעולם"

חללית "אוריון" של נאס"א משוגרת לטיסת מבחן לחלל, דצמבר 2014. רויטרס
היעד הסופי - נשיאת אסטרונאוטים למאדים. שיגור "אוריון", אתמול/רויטרס

נאס"א (סוכנות החלל של ארצות הברית) שיגרה אתמול (שישי) בהצלחה את החללית "אוריון", לאחר ששיגורה אתמול נדחה בשל תקלות טכניות. מדובר בטיסה המבחן הראשונה במסגרת תכנית זו של נאס"א, שמטרתה הסופית היא לשאת אסטרונאוטים למאדים.

החללית הלא מאוישת המריאה אחרי שעת הזריחה (14:17 שעון ישראל) מבסיס החלל קייפ קנברל שבפלורידה, לאחר דחייה של כמה דקות, והיא הקיפה את כדור הארץ פעמיים. במהלך מסעה היא גמאה מרחק של 60,000 קילומטרים בתוך ארבע וחצי שעות, ולאחר מכן צנחה ביעדה באוקיינוס השקט.

"אוריון" שוגרה על גבי הטיל דלתא 4, הגדול ביותר בצי האווירי של ארצות הברית. בחלקה הראשון של הטיסה, כעבור שלוש שעות, הגיעה החללית לגובה שיא של 5,800 קילומטרים מעל פני כדור הארץ. בשלב השני, צנחה החללית במהירות של 32 אלף קילומטרים לשעה בחזרה לתוך האטמוספירה.

לקריאה נוספת:
לפני שכבתה: "פילאי" הבחינה בחומר אורגני על כוכב השביט
חללית המחקר בשביט כבתה - אך הספיקה לשלוח נתונים רבים
מרהיב: צפו בנוף מתחנת החלל - בתלת ממד

חללית "אוריון" של נאס"א משוגרת לטיסת מבחן לחלל, דצמבר 2014. רויטרס
הגיעה לגובה של 5,800 מעל פני כדור הארץ. שיגור "אוריון", אתמול/רויטרס

החללית עמדה בהצלחה במשימה, כאמור, תוך שהיא חווה תנאים קיצוניים של 2,200 מעלות צלזיוס – פי שניים מחום מרבי של לבה רותחת – במהלך חזרתה לכדור הארץ. כמו כן, התמודדה החללית עם כוח כבידה של פי שמונה מזה הקיים בכדור הארץ.

בנאס"א הביעו סיפוק רב מהשיגור המוצלח. "השיגור היה פיצוץ", סיפר ראש תכנית "אוריון" בסוכנות החלל, מארק גאייר, "זה היה מרגש לראות את החללית". טרם השיגור אמר מנהל נאס"א, צ'רלס בולדן, כי מדובר "ביום גדול לעולם, לאנשים שמכירים ואוהבים את חקר החלל".

עלותה של טיסת החלל נאמדת בכ-375 מיליון דולרים, עלות לא מבוטלת עבור נאס"א, שספגה קיצוצים אדירים בשנים האחרונות ונאלצת להסתמך כיום על חברות קבלן ועל תעשיות זרות. בסך הכול השקיעה סוכנות החלל האמריקנית תשעה מיליארד דולרים בפיתוח החללית, שצפויה לערוך טיסה נוספת, הפעם מאוישת, בעוד ארבע שנים לערך.

הטיסה השלישית במסגרת תכנית זו, שתתבצע ככל הנראה בשנת 2021, תכלול שני אסטרונאוטים ואף תחוג סביב הירח. מאז שובה של אפולו 17 מהירח ב-1972, אסטרונאוטים טסו רק כמה מאות קילומטרים מעל גובה פני כדור הארץ.

(עדכון ראשון: 19:40)

עוד באותו נושא

תיעוד מרהיב: כדור הארץ כפי שלא ראיתם מעולם

לכתבה המלאה
חללית "אוריון" של נאס"א משוגרת לטיסת מבחן לחלל, דצמבר 2014. רויטרס
עלותה של טיסת החלל נאמדת בכ-375 מיליון דולרים. שיגור החללית, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully