וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמועות על מות מובארק במצרים; קרוביו מכחישים

בעקבות דיווח באחד מערוצי הטלוויזיה המצרית על מותו של הנשיא לשעבר, סערו הרשתות החברתיות. ראש צוות ההגנה של מובארק ובן משפחתו טענתו שמדובר ב"שמועות חסרות בסיס". דיווח: מובארק בתרדמת

נשיא מצרים לשעבר מובארק זוכה מכל האישומים נגדו. רויטרס
חוסני מובארק לאחר זיכויו ביום שבת/רויטרס

שמועות על מותו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. הרשתות החברתיות במצרים סערו הבוקר (שישי) לאחר שהעיתונאי המקומי אחמד מוסא, דיווח כי מובארק, בן 86, הלך לעולמו. בטלוויזיה הממלכתית ציטטו את ראש צוות ההגנה של מובארק, עורך הדין יסרי עבד אל-ראזק, שטען כי מדובר בשמועה שנועדה לבלבל את הציבור לאחר זיכויו של מובארק מהרג המפגינים ב-2011.

עבד אל-ראזק סיפר כי יצר קשר עם בית החולים הצבאי שבו מאושפז מובארק ומצא כי הנשיא לשעבר בריא ושלם. גם ב"אל-ערביה" דווח כי מצבו הבריאותי של מובארק אמנם רעוע, אך הוא בחיים. באתר "אל-יום א-סאבע" דווח כי אחד מבני משפחתו של מובארק הכחיש את הדיווח ואמר כי מדובר ב"שמועות חסרות בסיס". מקור ביטחוני אישר לאתר כי הנשיא לשעבר שרוי בתרדמת מאמש וכי הצוות הרפואי עוקב אחר מצבו.

מוסא פרסם אמש את דבר מותו של מובארק לכאורה בערוץ "סדא אל-בלד" (ההד של המדינה). הוא דיווח כי ניסה ליצור קשר עם בית החולים שבו מאושפז הנשיא לשעבר, אך לא ענו לו. גם עורך הדין פריד א-דיב, המייצג את מובארק, לא ענה לטלפון, לטענת הכתב.

עוד בוואלה! חדשות:
אסון אקולוגי בדרום: "הנזק מדליפת הנפט - עשרות מיליוני שקלים"
משעל: "המשך כניסת היהודים להר הבית יוביל למרחץ דמים"
סוכל פיגוע דקירה בקלנדיה: פלסטינית נעצרה עם סכין

ביום שבת האחרון זיכה בית המשפט בקהיר את מובארק מכל האישומים שעמדו נגדו, ובהם האחריות לגרימת מותם של כ-240 בני אדם, במהלך ההפגנות שפרצו נגד משטרו בשנת 2011 בכיכר תחריר במסגרת "האביב הערבי". נוסף על כך, זוכה מובארק מהאישומים בגין שחיתות ובגין ייצוא גז טבעי לישראל במחירים מוזלים. יחד עם מובארק עמדו לדין גם שני בניו, גמאל ועלא, שר הפנים במשטרו חביב אל-עאדלי, ושישה מעוזריו. גם הם זוכו מכל האישומים שהיו נגדם.

בשנת 2012 הטיל בית המשפט מאסר עולם על הנשיא לשעבר, אולם בית הדין לערעורים במדינה הורה על העמדתו למשפט חוזר, במסגרתו ניתן היום פסק הדין הסופי. למרות הזיכוי, מובארק צפוי להישאר במאסר לאחר שבמאי האחרון הורשע ביחד עם בניו בגניבה של יותר מ-100 מיליון לירות מכספי ארמונות הנשיאות. על מובארק הוטלו אז שלוש שנות מאסר ואילו על בניו הוטלו ארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully