וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת: תקיפת זוג היהודים - מעשה אנטישמי

פרנסואה הולנד גינה את האירוע שבו הותקפו בני זוג בפרבר מדרום לפריז, ככל הנראה בשל היותם יהודים. "המעשה מכאיב לכל צרפת, שמוצאת עצמה שבורה", אמר. גם ראש הממשלה ושר הפנים גינו את התקיפה

בתי מגורים בפרבר קרטיי מדרום לבירת צרפת פריז – 2010. Flickr
Alain Bachellier, אתר רשמי
העיר קרטיי שבה בוצעה התקיפה/אתר רשמי, Flickr Alain Bachellier

נשיא צרפת פרנסואה הולנד גינה אתמול (חמישי) את האירוע שבו הותקפו ונשדדו שלשום בני זוג מדרום לפריז, ככל הנראה בשל היותם יהודים. לדבריו, האירוע בוצע ממניע "אנטישמי", ואירועים מסוג זה "לא רק מכאיבים למשפחות המעורבות אלא לכל צרפת, שמוצאת עצמה שבורה".

הולנד הוסיף כי "התקיפה הוכיחה שקיים רשע רב בתוך החברה של צרפת", וגינה את אופי התקיפה שלדבריו "מבטאת צורה בלתי נסבלת של אלימות, אשר מנסה לפלג את האומה". גם ראש הממשלה, מנואל ואלס, ושר הפנים, ברנאר קזנוב, גינו את התקיפה והביעו תמיכה במשפחות בני הזוג.

לקריאה נוספת:
זעם בטורקיה על מושל שרצה להפוך בית כנסת למוזיאון
אחד מכל ארבעה גרמנים: ישראל מתנהגת כמו הנאצים
דיווח בבלגיה: רב חרדי נפצע קשה מדקירה באנטוורפן

שלשום עצרה משטרת צרפת שני גברים החשודים במעורבות בתקיפה. ברשותם נמצאו תכשיטים ששייכים לבני הזוג שהותקפו. לדברי גורם במשטרה המקומית, קיים בידם מידע על חשוד נוסף במעשה, שנמלט כאשר שני חבריו נתפסו ונעצרו, אך הוא טרם נעצר.

השלושה פרצו שלשום לדירה בפרבר קרטיי, התנפלו על בני הזוג, בני 19 ו-21, וכפתו אותם בחדר השינה שלהם. התוקפים, שהיו רעולי פנים, איימו על השניים באקדחים, ודרשו מהם למסור כסף, תכשיטים וכרטיסי אשראי. האישה טענה כי גם נאנסה בידי אחד החשודים.

הגבר שהותקף התראיין לכלי תקשורת במדינה ואמר כי ביתם לא נבחר באופן אקראי. "אחד התוקפים אמר לי 'אנחנו יודעים שאחיך הוא מנהל של רשת בגדים גדולה, אנחנו יודעים שיש לכם כסף'", סיפר. "הסברתי להם שאין לי כסף בבית. שאלתי כמה כסף הם רוצים ואמרתי שיבואו איתי לכספומט ואתן להם כסף. הם ענו 'אתה יהודי, יש לך כסף. יהודים לא מחזיקים כסף בבנק'".

על פי כלי תקשורת בצרפת, שניים מהחשודים בתקיפה נחשדו בעבר באלימות על רקע אנטישמי ואף הואשמו באונס קבוצתי, בשוד מזוין, בחטיפה ובסחיטה באיומים. אחד החשודים גם חשוד שהכה גבר יהודי בשנות ה-70 לחייו בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully