וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבלגיה: רב חרדי נפצע קשה מדקירה באנטוורפן

על פי דיווחים בכלי תקשורת במדינה, הרב נדקר בעת שהלך ברחוב. הרשויות במדינה מסרו כי על אף מצבו הקשה לא נשקפת סכנה לחייו. חשוד בדקירה נעצר - ושוחרר, המניע טרם נקבע

דור ההמשך של החוזרים בתשובה. רויטרס
"האנטישמיות שם מזעזעת". למצולמים אין קשר לכתבה/רויטרס

אדם יהודי, ככל הנראה רב חרדי בן 31, נדקר אתמול (שבת) ברובע היהודי של אנטוורפן בבלגיה – כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. על פי הדיווח, שעה שהרב הלך ברחוב מתחת לגשר, הדוקר התקרב אליו, שלף סכין ודקר אותו בצווארו. הרשויות במדינה מסרו כי מצבו קשה, אולם לא נשקפת סכנה לחייו. חשוד בדקירה נעצר - ושוחרר, אולם טרם נקבע המניע למעשה. המשטרה המקומית מסרה כי "כל האפשרויות נבדקות".

לפני חודשיים נפצעו באורח קל אישה ושני ילדים, משאיפת עשן, בעקבות שריפה שפרצה בקומה הראשונה של בית כנסת בפרבר אנדרלכט בבריסל, בירת בלגיה. הערכת המשטרה הייתה כי מדובר בהצתה. דובר משטרת בריסל, לורנס דומון, מסר כי הפצועים הם בני משפחתו של גבאי בית הכנסת, שלא היה נוכח במקום באותה העת.

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: הקטטה ההמונית בין הדרוזים למוסלמים באבו סנאן
נערה שברחה משבי דאעש: "הכו אותי והצמידו לי אקדח לראש"
ארה"ב: טבעונית שסירבה לתת לבנה תרופות מואשמת בהזנחה

אירוע מדאיג זה אירע יום אחד בלבד לאחר פתיחתו המחודשת של המוזיאון היהודי בבריסל, לאחר פיגוע הירי שביצע בו על פי האישום מהדי נמוש, אשר נעצר וצפוי לעמוד למשפט בצרפת. ארבעה בני אדם, בהם בני הזוג מירה ועמנואל ריוה מישראל, נהרגו במתקפה, בסוף חודש מאי. לאחר הפיגוע סיפרה קרובת משפחתם, שעלתה לארץ מבלגיה כי בקהילה היהודית לא הופתעו. "זה לא מה שהיה פעם", אמרה. "האנטישמיות שם מזעזעת".

נמוש נשא עמו מצלמה שבה ביקש לתעד את הפיגוע שביצע. כשגילה שהמצלמה לא עבדה הוא צילם סרטון חדש שבו הודה במעשה. ב-24 במאי נכנס נמוש למוזיאון, כשעל גבו הוא נשא תיק, ופתח באש. הוא יצא מהמוזיאון ונמלט במכונית מילוט שהמתינה לו בחוץ.

ריסטוף גווסאנס, היועץ המשפטי של הליגה הבלגית נגד אנטישמיות, הודה לאחר הפיגוע כי "היינו מודעים לתעמולה האנטישמית של פוליטיקאים נגד יהודים בתקופה האחרונה, ואם מדובר בפגיעה אנטישמית קרוב לוודאי שזה תוצר לוואי של הרעיונות האנטישמיים המופצים בבריסל מזה עשור".

(עדכון ראשון: 15:41)

ילדה עומדת מול הכניסה למוזיאון היהודים בבריסל שם נהרגו שני יהודים לילה קודם. מאי 2014. AP
פתח המוזיאון היהודי בבריסל, לאחר הפיגוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully