וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארונות ההרוגים מהפיגוע בבריסל נחתו בישראל

הלווייתם תיערך אחר הצהריים. דוברת מטעם התביעה בבלגיה הציגה את קביעת בית המשפט, ששלל אפשרות שהמניע לירי במוזיאון היה פלילי. "היורה יכול להיות כל אחד בשלב זה"

צילום: רשות שדות התעופה, עריכה: גדי וינסטוק

ארונותים של בני הזוג שנורו למוות במוזיאון היהודי בבריסל, עמנואל ומירה ריוה, נחתו הלילה (שלישי) בשדה התעופה דוד בן גוריון. הארונות הגיעו בטיסת "בראסלס איירליינס", שהמריאה מבירת בלגיה בשעה 19:00 (שעון מקומי). הלווייתם של בני הזוג תיערך היום ב-17:00 בבית העלמין קריית שאול בתל אביב.

גופותיהם של עמנואל ומירה ריוה שנרצחו בבריסל הובאו הלילה לישראל, מאי 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ארונות ההרוגים עם הגעתם. הלילה, נתב"ג/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

המניע לפיגוע הירי במוזיאון היהודי בבריסל הוא טרוריסטי ולא פלילי – כך הודיעה אמש (שני) דוברת מטעם התביעה הציבורית בבלגיה, וונקה רוגן, במסיבת עיתונאים שכינסה בבית המשפט. קביעת בית המשפט הפדרלי בנושא נסמכת על המידע שנאסף מאז יום שבת. מוקדם יותר היום אמרו גורמים המעורים בפרטי החקירה לכלי תקשורת מקומיים כי מעיון בסרטוני האבטחה מהמוזיאון, נראה כי החשוד במעשה נשא מצלמת GoPro. ייתכן שבעזרתה תיעד את מעשיו.

"התמונות הראשונות מהזירה חושפות רוצח בדם קר הנראה נחוש במעשיו", מסרה רוגן, "זה לקח פחות מ-90 שניות. זאת יחד עם העבודה שהירי בוצע בתוך המוזיאון היהודי מביא אותנו להאמין כי הפשע בוצע ממניע טרוריסטי". בנוגע לזהות היורה, אמרה רוגן: "זה יכול כל אחד בשלב זה".

עוד על פיגוע הירי בבירת בלגיה:
המילים שבגין גנז אחרי פיגוע אנטישמי: "יהודים, קחו נשק"
ניצלה מהפיגוע במוזיאון היהודי: "אלוהים שמר עליי"
נתניהו: "הרצח בבריסל הוא תוצאת הסתה בלתי פוסקת"

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עמנואל ומירה ריוה שנהרגו בפיגוע בבריסל. מאי 2014. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
"ידאגו לרווחת בנותיהם". עמנואל ומירה ריוה, שנורו למוות בפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

במשרד החוץ אמרו מוקדם יותר היום כי מכל הבדיקות שנעשו, עולה כי מדובר באירוע טרור לכל דבר. "כשהגופות יגיעו לארץ יופעל נוהל טרור. כל המשרדים האמונים ידאגו לרווחת בנותיהם של הזוג בהתאם לנסיבות המקרה", נמסר.

דיווח בבלגיה: המחבל במוזיאון צילם את הרצח. רויטרס
המצוד בעיצומו. המחבל כפי שתועד במצלמות האבטחה/רויטרס

בני הזוג, תושבי תל אביב, הותירו אחריהם שתי בנות, בגילאי 15 ו-17. קרוב משפחתם של השניים דחה בתוקף טענות שלפיהן בני הזוג נפלו קורבן לחיסול בשל עבודתם בשירות המדינה. "תיאוריות הקונספירציה הללו הן מופרכות", אמר הקרוב. "בביטחון מלא אפשר להגיד שזהו פיגוע טרור לכל דבר". קרוב משפחה נוסף אישר כי בנתיחה שלאחר המוות נמצא כי עמנואל ומירה נפגעו מירייה בעורף, כשעמדו בכניסה למוזיאון.

בפיגוע נהרגו גם שני עובדים של המוזיאון, אזרחית צרפת בשנות ה-60 לחייה וצעיר בלגי בן 23 שמת מפצעיו אתמול אחר הצהריים. המצוד אחר החשוד בירי, שככל הנראה נמלט מהזירה ברגל, עדיין מתנהל.

בהכנת הידיעה השתתפה דנה ירקצי.

(עדכון ראשון: 19:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully