וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שוטר ירה למוות בסוחר סמים שחור; חשש ממהומות

4.12.2014 / 23:31

בתקרית נוספת בין רשויות אכיפת החוק לבין אזרחים שחורים נהרג רומיין ברישון בעיר פיניקס, לאחר שנמלט משוטר שדרש ממנו להרים את ידיו. "השוטר חשש שלחשוד יש אקדח", מסרה המשטרה

הפגנות בעיר פרגוסון במחאה על הרג הצעיר השחור מייקל בראון – 18 באוגוסט 2014. AP
שוטרים בעיר פרגוסון, לאחר מהומות שפרצו בעקבות מותו של הנער מייקל בראון/AP

שוטר ירה שלשום למוות בגבר שחור לא חמוש בן 34 בפיניקס שבאריזונה במהלך מאבק, לאחר שהאמין כי הוא מחזיק באקדח - כך מסרה היום (חמישי) תחנת המשטרה בעיר. על פי ההודעה, רומיין ברישון ישב ברכבו מחוץ לחנות נוחות, ועל פי עדויות עסק במכירת סמים. שוטר שהגיע למקום ראה את ברישון לוקח חפץ לא מזוהה מהמושב האחורי ונמלט. השוטר רדף אחריו ובמהלך מאבק ביניהם ירה בו והרג אותו.

האירוע האחרון מתווסף לשורת התקריות ברחבי ארצות הברית בתקופה האחרונה, שבהן נהרגו אזרחים שחורים מירי של שוטרים. עם זאת, במקרה האחרון לא מדובר בשוטר לבן והאדם שנורה למוות היה חשוד במעורבות בסחר בסמים. אתמול החליט בית נבחרים בניו יורק שלא להעמיד לדין שוטר לבן שחנק למוות רוכל סיגריות שחור בחודש ניו, מה שעורר הפגנות בעיר ובמקומות נוספים. עתה קיים חשש להתפשטות המהומות לאזורים נוספים.

בהצהרה של המשטרה נמסר כי השוטר, ששירת שבע שנים במחלקה, הורה לחשוד כמה פעמים להראות את ידיו לפני שבריסבון "הניח יד אחת או שתיים על אזור החגורה שלו" ונמלט מהמקום. לאחר מכן, נמסר, השוטר רדף אחריו והשניים החלו במאבק.

"במהלך המאבק הרגיש השוטר כי לבריסבון יש אקדח בכיסו. השוטר צעק על החשוד להשתטח על הרצפה, אבל הוא סירב לציית וקילל את השוטר", נמסר. "לאחר מכן, השניים נכנסו לדירה של תושבת האזור שפתחה את הדלת, אולם השוטר לא הצליח לאחוז בידו של החשוד. מחשש שלבריסבון יש אקדח בכיסו, ירה בו השוטר שני כדורים בחזהו".

לקריאה נוספת בנושא
בתוך 2 שניות: שוטר ירה למוות בילד שאחז באקדח צעצוע
השוטר שירה למוות בנער במיזורי התפטר: "לא מוכן לסכן אחרים"
השבוע השחור של התקשורת הלבנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully