וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע מפיגוע הדקירה: "הרגשתי מכה מאחור וראיתי שאני מדמם"

4.12.2014 / 12:37

זוהר לומר ממצפה יריחו, פרמדיק מד"א שנפצע בפיגוע בסניף "רמי לוי" במישור אדומים, סיפר כי למרות פציעתו הוא ניסה לסייע ולדווח לרשויות. הפצוע השני, דני לומס: "חשבתי שזה סתם איזה מטורף"

דני לומס הפצוע בפיגוע הדקירה בסניף של רמי לוי במישור אדומים, דצמבר 2014. דוברות הדסה, מערכת וואלה! NEWS
דני לומס/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הדסה

שני הפצועים מהפיגוע אתמול בסניף "רמי לוי" בהתנחלות מישור אדומים עדיין מאושפזים במצב קל בבית חולים הדסה עין כרם בירושלים. דני לומס, תושב נופי פרת הסמוכה בן 49 ואב לחמישה ילדים, מאושפז במחלקה הנוירוכירורגית לאחר שנדקר בראשו, והיום (חמישי) הוא סיפר לוואלה! חדשות על הפיגוע. "הלכתי לסופר לעשות קניות לשבת. עמדנו שני אנשים ליד מדפי היין. בזווית העין ראיתי מישהו ניגש אל האדם שעמד לידי, ונראה היה לי שהוא חובט בו בחפץ כלשהו. התוקף לא צעק וגם היהודי שהותקף לא השמיע קול. חשבתי שזו סוג של התקפת אמוק", סיפר לומס.

לדבריו, הוא הסתובב בניסיון להפריד בין המחבל לאדם שהותקף, ואז המחבל חבט בו בראשו. "כשהוא הניף את היד ראיתי שהוא מחזיק סכין ענקית", תיאר לומס. "גם בשלב הזה עוד לא הבנתי שזה מחבל. עדיין חשבתי שזה סתם איזה מטורף. צעקתי 'רוצח, רוצח!'. המחבל הסתובב וברח". בשלב זה, החל לומס לרדוף אחר המחבל. כשהאחרון נכנס אל תוך אחד המעברים, שלף אחד הקונים, מאבטח ממשרד ראש הממשלה שהיה במקום במקרה, אקדח ודרך אותו. "הוא רץ בעקבות המחבל ואז שמעתי ירייה", המשיך לומס וסיפר.

"בשלב זה כבר הרגשתי לא טוב ופניתי אל עבר הקופות בניסיון לצאת לשאוף קצת אוויר. שם פגשתי מכרה. היא שאלה אותי אם להזמין אמבולנס", סיפר לומס. "אמרתי לה 'תתקשרי למשטרה'. ראיתי שהיא מחווירה מאוד והבנתי שכנראה אני לא נראה משהו. לקחתי את הכיפה ולחצתי על הפציעה המדממת בראשי". עד אז כבר הספיק המאבטח להשתלט על המחבל, ובתוך דקות ספורות הגיעו כוחות הביטחון לזירה.

עוד על הפיגוע במישור אדומים:
"גזור לי את החולצה": האזינו לפרמדיק שנפצע בפיגוע
עדי ראייה: "הפרמדיק התעמת עם המחבל ונדקר בראשו"

זוהר לומר הפצוע בפיגוע הדקירה בסניף של רמי לוי במישור אדומים, דצמבר 2014. דוברות הדסה,
זוהר לומר/דוברות הדסה

הפצוע השני, זוהר לומר, תושב מצפה יריחו בן 50, גם הוא אב לחמישה ילדים ופרמדיק מד"א ב-17 השנים האחרונות, סיפר אף הוא על האירוע מנקודת מבטו: "הייתי בקניות רגילות. פתאום הרגשתי מכה מאחור ונפלתי לארץ. ראיתי אנשים רצים. בהתחלה לא כל כך הבנתי מה קורה. שמעתי ירי וראיתי שאני מדמם". לדבריו, כשהוא הבין שמדובר בפיגוע הוא אמר לנוכחים בחנות לרוץ לעבר המחסנים, בכיוון ההפוך מזה שאליו פנה המחבל. "חיפשתי את הטלפון שלי וראיתי שאין לי אותו, וגם זיהיתי שנחבלתי ביד. לקחתי ממישהו אחר טלפון והתקשרתי למד"א. דיווחתי שאני פצוע ושיש פיגוע במקום".

לומר סיפר כי הוא הדריך את אחד מעובדי הסופר כיצד ללחוץ לו על הפצע כדי לעצור את הדימום. "לקח קצת זמן, וכשהגעתי לקופות ראיתי שוטרים ושאלתי אותם מה קורה. הם אמרו לי שהמחבל נוטרל", הוא סיפר. לדבריו, בהיותו פרמדיק, אף שהיה פצוע הוא ניסה לעזור לנפגע האחר. "האוטומט עובד, ואף שנפגעתי המשכתי גם לעבוד. ככה זה אצלנו", הוא הסביר. "תוך כדי שהעובד עזר לי לעצור את הדימום דיווחתי וניסיתי לעזור כמה שאפשר באירוע, לפחות מבחינה רפואית. כל הזמן חשבתי מה אני יכול לעשות כדי שמצבי לא יידרדר, ובמקביל לפחות להעביר מסר החוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
החשוד בפיגוע דקירה בסניף רמי לוי במישור אדומים. הצלה יו"ש, מערכת וואלה! NEWS
מפגע בודד? החשוד בפיגוע, לאחר שנוטרל/מערכת וואלה! NEWS, הצלה יו"ש

בתוך כך, נמשכת חקירת הפיגוע. הדוקר, נער בן 16 מהכפר הפלסטיני עיזריה, שפונה מהזירה במצב בינוני לאחר שנפגע מירי המאבטח, הועבר למתקן שב"כ. שני חשודים נוספים נעצרו לאחר שנמלטו מהסניף בעקבות הפיגוע, ונבדקת מעורבותם במעשה. גם הם הועברו לחקירת שב"כ. עוד נבדק אם מדובר היה בעוד מקרה של "מפגע בודד", בדומה לפיגועים האחרונים, או שהייתה התארגנות מאחורי המעשה.

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully