וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי ראייה לפיגוע: "הפרמדיק התעמת עם המחבל ונדקר בראשו"

3.12.2014 / 16:50

הנוכחים בסניף רמי לוי במישור אדומים, שבו דקר מחבל שני אנשים ופצע אותם באורח בינוני, סיפרו על המראות הקשים: "בן מיעוטים נכנס והחל לדקור קונים במקום, היתה בהלה גדולה". קופאית במקום: "שמעתי יריות, לא האמנתי שזה יגיע לפה"

צילום: הצלה יו"ש, מד"א, רויטרס; עריכה: מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

דקות לאחר פיגוע הדקירה היום (רביעי) במרכז מסחרי בהתנחלות מישור אדומים, סמוך למעלה אדומים, תיארו עדי ראייה את האירוע הביטחוני הקשה. "בן מיעוטים נכנס והחל לדקור קונים במקום", סיפר אחד האנשים שנכחו במקום. "אחד האנשים התעמת איתו ונדקר בראשו". על פי עדי ראייה נוספים, שני אנשים נראו נמלטים מהסופר, ולאחר מרדף אחריהם הם נתפסו.

רמי לוי, שהאירוע הביטחוני אירע במרכז המסחרי שבבעלותו, אמר לאחר הפיגוע במשדר וואלה! חדשות: "השומר שלנו ירה במחבל שדקר אנשים. יש שם שני פצועים". לדבריו, "אנחנו נערכים בהתאם לחוק ואף מעבר לזה. אם צריך לשים שומר אנחנו שמים שני שומרים. אי אפשר לדעת, יש מקומות פחות רגישים שהיו בהם פיגועים. הגישה למקום מאובטחת, יש מחסומים של הצבא באזור".

לוי הוסיף כי האירוע הקשה לא ישבש את שגרת החיים במקום. "לא צריך לתת להם לנצח, נמשיך בשגרה שלנו. נדאג שתהיה אבטחה. זה קורה וקרה גם במרכז הארץ. אסור לתת להם הרגשה שהם מנצחים. מהניסיון שלנו, במרכז הארץ קורה יותר גרוע ממה שקורה כאן. קונים ועובדים בסניף יהודים ופלסטינים, אבל מה לעשות, יש אנשים קיצוניים שרוצים לשנות את אורח החיים שלנו. המחבל לא עובד שלנו, הוא בא מבחוץ".

כתבות נוספות בוואלה! חדשות:
הולכים לבחירות - עדכונים שוטפים
משטרת פריז בודקת אם אונס ושוד בוצעו ממניע אנטישמי
שיא של כל הזמנים: כטונה "נייס גאי" נתפסה בתל אביב

החשוד בפיגוע דקירה בסניף רמי לוי במישור אדומים. הצלה יו"ש, מערכת וואלה! NEWS
החשוד בפיגוע הדקירה/מערכת וואלה! NEWS, הצלה יו"ש

פרמדיק מגן דוד אדום, פאדי בדארנה, היה הראשון שהגיע לזירת הפיגוע. "סמוך לקופות היו שני פצועים כבני 50, כשהם בהכרה מלאה עם דקירות בפלג גופם העליון", אמר. "הם סיפרו לנו שכאשר הם היו עסוקים בקניות הם הופתעו על ידי מחבל שהתפרץ למתחם, ונדקרו. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני במקום ופינינו אותם לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כשהם בהכרה מלאה ופצועים באורח בינוני. המחבל נורה בגפיים ומטופל במקום כשהוא במצב קל עד בינוני".

לדבריו, "היינו בתחנת מגן דוד אדום הקרובה, ולכן הגענו תוך דקות אחדות. היתה בהלה, זה לא מצב טבעי. הרגענו את המצב תוך כדי פעולה. כשהגענו המחבל כבר היה מנוטרל".

זכי הלר, דובר מגן דוד אדום, סיפר: "שני פרמדיקים היו באותו הזמן בקניות בסופר. שני גברים כבני 50 נדקרו בכתף ובמקומות נוספים. אחד מהם עובד במגן דוד אדום כפרמדיק.
המחבל נורה ברגל, מצבו קל עד בינוני. הוא נעצר על ידי המשטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מרכז מסחרי במישור אדומים בו התרחש אירוע הירי. הראל עדכוני יו"ש, מערכת וואלה! NEWS
הסניף שבו אירע הפיגוע, דקות לאחר סיומו/מערכת וואלה! NEWS, הראל עדכוני יו"ש

ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, סיפר במשדר וואלה! חדשות כי המחבל לא עבד בסניף שבו אירע הפיגוע. לדבריו, הורגשה מתיחות ביטחונית באזור בשל האירועים האחרונים בירושלים ובגדה. "כ-2,500 פלסטינים עובדים כאן באזור התעשייה. תגברנו את האבטחה בתקופה האחרונה. אנחנו מצפים מהרשות הפלסטינית להרגיע את הרוחות. חבל שיעלו קריאות להוציא את העובדים הפלסטינים מאזור התעשייה, דבר שאינו נחוץ".

כשריאל הוסיף: "זה לא מקרי שהמחבל הגיע דווקא לכאן. הוא בא לעשות פיגוע במקום שבו השקט נשמר כבר הרבה שנים. נפיק לקחים איך המחבל הצליח לעבור את השומרים. גם במרכול יש שומר בכניסה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע במישור אדומים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבנה אורקלינסקי, קופאית בסניף, שהתה במקום בזמן הפיגוע. "ראיתי חלק מהאירוע. עמדתי אחרי הקופות ושמעתי צעקות. מישהו רדף אחרי אנשים ואז שמעתי שתי יריות. כנראה הוא (המחבל – ש"ב) הגיע אחרי הקופות. בהתחלה חשבתי שהיריות הן של המחבל. המאבטח אמר לו 'שב על הרצפה, שב על הרצפה'. יצאתי החוצה ומיד הבנתי שזה פיגוע. היתה לי הרגשה רעה משבוע שעבר, לא האמנתי שזה יקרה פה. יש פה גם הרבה עובדים פלסטינים ועובדים מעזריה. אני לא נגד, אבל יש הרבה. כנראה שוטר או אזרח עם אקדח ירה בו, עם בגדים אזרחים. זה לא היה מאבטח. התחושה גרועה, זה מפחיד", אמרה.

חיים ויינגרטן, עד ראייה נוסף, סיפר: "כוחות המשטרה הגיעו בתוך דקות למקום, כשהמחבל כבר היה מנוטרל. כוחות הביטחון עשו את העבודה בצורה מצוינת, והוציאו את הפצועים החוצה כדי שיפנו אותם לבית החולים".

נחום ברנשטיין, מנדב באיחוד הצלה, הוסיף: "נתקלנו בשני אנשים שנדקרו בכמה מקומות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים בדקות הראשונות, והם פונו לבית החולים במצב בינוני. כרגע האזור מוקף בכוחות הביטחון שמתחקרים את האירוע".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

פיגוע דקירה בסניף של רמי לוי במישור אדומים. מד"א
פינוי פצועים מהפיגוע במישור אדומים, היום/מד"א
החשוד בפיגוע דקירה בסניף רמי לוי במישור אדומים. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מקום הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully