וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים לבחירות - עדכונים שוטפים

לפיד השיב לראשונה לראש הממשלה מאז פיטוריו: "אתה מנותק ומתעסק בעצמך בלבד". מועד הבחירות נקבע ל-17 במרץ 2015. ועדת הכנסת אישרה בערב את פיזורה בקריאה ראשונה. שטייניץ: "האשלייה התנפצה"

ראובן קסטרו

21:00 - יו"ר מפלגת העבודה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, השתתף הערב באירוע פתיחת מערכת הבחירות של צעירי העבודה והתייחס לסיכויי מפלגתו לזכות בבחירות 2015. "גם הצעירים יודעים שבבחירות הקרובות ההכרעה היא בין מפלגת העבודה לבין הליכוד. זו הכרעה בין הליכוד, שדיבר ולא עשה כלום, למפלגת העבודה, שתוביל את המדינה במעשים ובבטחה", אמר.

20:50 – בסיעת הליכוד הגיבו הערב בחריפות לדבריו של שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, שהאשים את נתניהו ב"ניתוק" ואינטרסים צרים שהובילו לטענתו לבחירות מוקדמות. "הפאניקה שאחזה בשר האוצר הכושל אינה משנה את העובדה שהבחירות הנוכחיות עוסקות רק בנושא אחד: מיהו ראש הממשלה הבאה שינהיג את העם והמדינה", נמסר מהסיעה. "הציבור יודע שיש רק אדם אחד שיכול להנהיג את המדינה מול אתגרים רבים, וזהו ראש הממשלה נתניהו".

20:15 - שר האוצר המפוטר יאיר לפיד התייחס הערב לראשונה לפיטוריו אמש על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ותקף אותו בחריפות: "אתה מנותק ומתעסק רק בעצמך". לדבריו, "איש מלבדך לא מעוניין בבחירות".

נאום ה"אתה מנותק" של לפיד

20:00 - בתום נאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך ערב גאלה של מנהלת תחליפי הדלקים במשרד ראש הממשלה, לחץ נתניהו ידיים עם שורה של בכירים של נכחו במקום, אך התעלם בהפגנתיות משר המדע והחלל לשעבר, יעקב פרי.

19:46 - בכיר בליכוד אמר לוואלה! חדשות כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעוניין לקדם את מועמדותו של חברו, איש התקשורת מנחם הורוביץ, כך שייבחר לרשימה כנציג מאחד המחוזות. הורוביץ עצמו סירב להתייחס ישירות לשאלה אם נתניהו ניהל עמו מגעים, ומסר לוואלה! חדשות כי "ביממה האחרונה קיבלתי שתי הצעות משתי מפלגות שונות ובינתיים אין לי שום כוונה לעזוב את עולם התקשורת". שמות נוספים שהוזכרו כמי שעשויים לקבל פניה להתמודד לרשימת הליכוד הם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ואיש העסקים רמי לוי.

כנס צעירי מפלגת העבודה בבר המזג, תל אביב. ראובן קסטרו
צעירי מפלגת העבודה בכנס פתיחת מערכת הבחירות של צעירי העבודה, הערב/ראובן קסטרו

18:20 - יו"ר סיעת העבודה, חבר הכנסת איתן כבל, הציג את הצעת החוק לפיזור הכנסת במליאה במקום ח"כ זהבה גלאון (מרצ), וטען כי בחירות 2015 הן כישלון של הקואליציה הנוכחית. "תפקידנו כחברי אופוזיציה הוא לפעול כל השנה לכך שהממשלה תיפול", אמר. "ראש הממשלה וחלק מהדוברים מבקשים להציג מצג שווא כאילו שההליכה לבחירות היא באשמתנו, אבל אנחנו כאן רואים את הדברים בצורה ברורה: ראש הממשלה והקואליציה שלו פשוט קרסו. אפשר לומר ברוך השם, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. אני אומר: 'רק לא ביבי'".

18:13 - מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיזור הכנסת. ההצעה עברה ברוב של 22 חברי כנסת שהצביעו בעד, לעומת אפס מתנגדים. ההצעה צפויה להעלות לקריאה שנייה ושלישית ביום שני הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מליאת הכנסת לפני קריאה ראשונה של חוק פיזור הכנסת. נועם מושקוביץ
הצעת החוק תעלה לקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא/נועם מושקוביץ

16:15 - ועדת הכנסת אישרה את פיזור הכנסת בהכנה לקריאה ראשונה. לפיכך, ההצעה תשוב למליאה, שם יצביעו עליה הערב חברי הכנסת בקריאה ראשונה.

15:30 - לשכתו של חבר הכנסת אלי ישי (ש"ס) הגישה לפני זמן קצר תלונה לקצין הכנסת, בטענה כי איימו על ישי. על פי התלונה, עוזריו של ישי קיבלו שיחות טלפון, ובמהלכן גורמים אנונימיים איימו כי אם הוא יקים מפלגה חדשה או יצטרף למפלגה קיימת, אז הם "ידקרו אותו". בימים האחרונים בוחן ישי את המשך דרכו הפוליטית וגוברות ההערכות כי הוא אינו שולל את עזיבת המפלגה, שבראשה עמד בכנסת הקודמת. זאת, על רקע המתיחות הגוברת בינו לבין יו"ר המפלגה הנוכחי, חבר הכנסת אריה דרעי.

15:20 - חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) התייחס במשדר וואלה! חדשות לסקרים לקראת הבחירות ואמר: "צריך לקרוא את הסקרים בדרך אחרת. הסיכויים של יצחק הרצוג גבוהים מאשר היו מעולם ואנחנו הגדולים ביותר בגוש". כבל הוסיף כי "ישנה צניחה באחוזי הפופולריות של נתניהו ועליה באחוזי הפופולריות של הרצוג". הרצוג התייחס גם לקדנציה של הממשלה הנוכחית ואמר כי לנתניהו "לא היה שום הישג".

אמנם משה כחלון לא הכריז עדיין רשמית שהוא מתמודד בבחירות לכנסת ה-20, אבל בסקרים שר התקשורת לשעבר כבר מככב בתור הכוח העולה

15:15 - סגן שר הדתות אלי בן דהן (הבית היהודי) התייחס למשבר בסיעה בין נפתלי בנט לאורי אריאל המאיים להתפלג על רקע הבחירות המתקרבות ואמר: "כולנו יודעים שלאחדות יש ערך גדול. האחדות שהייתה בבחירות הקודמות הוכיחה את עצמה". לדבריו, "הליכה משותפת תביא יותר מנדטים, כוח ועוצמה לציונות הדתית. עם קצת לחצים נגיע לכך".

15:04 - הצעת החוק לפיזור הכנסת שהגישה סיעת קדימה עברה בקריאה טרומית במליאת הכנסת ברוב של 11 ח"כים. אף חבר כנסת לא התנגד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

14:52 - הצעת החוק לפיזור הכנסת שהגישה סיעת רע"מ-תע"ל עברה בקריאה טרומית במליאת הכנסת ברוב של 18 תומכים וללא מתנגדים.

14:45 - הצעת החוק לפיזור הכנסת שהגישה סיעת בל"ד עברה בקריאה טרומית במליאת הכנסת. אף חבר כנסת לא התנגד.

14:30 - שר התקשורת לשעבר משה כחלון דיבר בפני סטודנטים באוניברסיטת חיפה והתייחס לכוונתו להקים מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות לכנסת. "צריך מסגרת חדשה עם אנשים נקיי כפיים, נחושים, שיגיעו לשרת את הציבור ולא לשרת את הכוח", אמר. "זה המודל של הנבחרת שחבריי ואני מתכוונים להקים ולהציג בתקופה הקרובה".

14:20 - הצעת החוק לפיזור הכנסת שהגישה סיעת ש"ס אושרה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, ברוב של 20 תומכים וללא מתנגדים.

14:10 - חבר הכנסת דני דנון (הליכוד) אמר במשדר וואלה! חדשות: "הרומן נגמר. אני נפרד מציפי ולפיד לא בצער". לדבריו, "זה נכון ללכת לבחירות, וצריכים ללכת ולהרכיב ממשלה אחרת. בליכוד צריכים לומר שנקים ממשלה עם השותפים הטבעיים שלנו".

14:04 - הצעת החוק לפיזור הכנסת שהגישה סיעת יהדות התורה אושרה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, ברוב של 21 תומכים וללא מתנגדים.

איזה גוש מתחזק ואיזו סיעה קורסת? היכנסו לסקר וואלה! חדשות

14:02 - יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, צפוי להיפגש בשעה 14:00 בכנסת עם מספר 2 במפלגה ויו"ר סיעת תקומה, אורי אריאל. השניים ינסו למצוא נוסחה שתאפשר את המשך השותפות של המפלגות בבחירות הקרובות, ולמנוע את פיצול הבית היהודי.

השר יובל שטייניץ במליאה, נובמבר 2014 לייב. נועם מושקוביץ
"איך הלכתי שולל אחרי הבלורית והתואר". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשר יובל שטייניץ במליאת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

13:57 - ח"כ איציק שמולי (העבודה) אמר במשדר וואלה! חדשות כי "יש הרבה מה לשנות ולתקן. בסופו של דבר, גורמים פוליטיים מבינים שמול הקואליציה המתגבשת של המתנחלים והקיצונים, ואולי גם החרדים, אנו צריכים להרים את הדגל המדיני". לדבריו, "נלך בגוש אחד לבחירות".

13:35 - הצעת החוק לפיזור הכנסת שהגישה סיעת חד"ש אושרה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, ברוב של 20 תומכים וללא מתנגדים. ח"כ אחד נמנע.

13:33 - חבר הכנסת משה פייגלין (הליכוד) התייחס במשדר וואלה! חדשות לפיזור הכנסת ואמר כי "ברור שבמצב הזה אי אפשר להמשיך ואני מאמין שהליכוד ירכיב גם את הממשלה הבאה". לדבריו, "הליכוד איבד את הדרך המדינית כשהלך לדרך של שתי מדינות וגם כשתיק האוצר ניתן ליש עתיד. הליכוד חייב לחזור ולאמץ את המדיניות הכלכלית והביטחונית".

"המסר של נתניהו: 'נכשלתי. עכשיו תבחרו בי שוב'" - חברי האופוזיציה עולים למתקפה על ראש הממשלה

13:28 - חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) התייחס במשדר וואלה! חדשות להעלאת אחוז החסימה ואמר: "אין ספק שהעלאת אחוז החסימה מחייבת ארגון מחדש . אנחנו רוצים להקים רשימה אחת וזה דבר טוב לחברה הערבית בישראל, זה יעלה את שיעור ההצבעה בקרב ערביי ישראל". הוא הוסיף כי "מי שלא רצה לראות ח''כים ערבים בכנסת והעלה את אחוז החסימה יראה את הערבים מחוץ לכנסת. אם יהיה איחוד אנחנו מצפים שתהיה עליה ויגיעו ל-60 אחוז מהמצביעים".

לפיד ולבני במליאה, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
"חייבים להחליף את נתניהו". ציפי לבני ויאיר לפיד במליאת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

13:10 - חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד) הגיב במשדר וואלה! חדשות לדבריו של ראש הממשלה, לפיהם בסיעות יש עתיד והתנועה ניסו להקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. "כל הסיפור של ה'פוטש' מבוסס על ההנחה ששקר שאומרים אותו כמה פעמים הופך להיות אמת. ראש הממשלה הוא זה שהחליט לפרק את הממשלה וללכת לבחירות", אמר. "ראש הממשלה מסתיר את זה שהוא מוביל אותנו לבחירות וממציא את רעיון ה'פוטש'. מי שהיה כאן יודע את האמת".

13:07 - הצעת החוק לפיזור הכנסת שהגישה סיעת העבודה אושרה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, ברוב של 63 תומכים וללא מתנגדים. ח"כ אחד נמנע.

חוק פיזור הכנסת

A photo posted by Tamar Zandberg (@tamarzandberg) on

12:50 - יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, אמר במליאת הכנסת בדיון על פיזורה, כי "נתניהו לא מנהיג. נתניהו מסית. ואחרי שהוא מסית הוא מתבכיין". הרצוג פנה לראש הממשלה: "הכיסא המרופד שלך חשוב לך יותר מהמקרר הריק של האזרחים". הוא הוסיף כי "נתניהו מונע מאגו ולא מטובת המדינה. אריאל שרון היה מנהיג ונתניהו לא מנהיג, הוא מסית ומתבכיין. הציבור בישראל רוצה ראש ממשלה שיציע חזון, יעורר תקווה ויטפל ביוקר המחייה".

12:44 - ח"כ עמרם מצנע (התנועה) התייחס במשדר וואלה! חדשות למצב הסיעה בסקרים לקראת הבחירות. "סקרים מקומם מכובד, המפלגות והתנועה בתוכם מקווים כי הדעה של הציבור תשתנה", אמר. "האופציה המרכזית היא לרוץ כתנועה, אופציה אחרת היא להתאחדות עם סיעה נוספת. השאלה מי יעמוד בראש הגוש היא בעייתית והמפלגות בגוש צריכות לרוץ כל אחת בפני עצמה, ומי שיקבל הכי הרבה מנדטים יעמוד בראש הגוש".

השר יובל שטייניץ במליאה, נובמבר 2014 לייב. נועם מושקוביץ
"נתניהו מסית, ואחרי שהוא מסית הוא מתבכיין". מליאת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

12:42 - הצעת החוק לפיזור הכנסת של סיעת מרצ אושרה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, ברוב של 84 תומכים. אף חבר כנסת לא התנגד. ההצעה תעבור לוועדת הכנסת להכנתה לקריאה ראשונה.

12:37 - השר יובל שטייניץ (הליכוד) הגיב בדיון במליאת הכנסת להצעת החוק לפיזור הכנסת ותקף את שר האוצר היוצא יאיר לפיד. "ריקי כהן מחדרה יושבת היום ואומרת לעצמה 'איך הלכתי שולל אחרי הבלורית והתואר'. ריקי כהן התאהבה, היה מישהו מוכר מהטלוויזיה והיא התאהבה". שטייניץ הוסיף כי "תוך שנתיים הוביל לפיד את ישראל מהצמיחה הכי גבוהה במערב לצמיחה שלילית. הגברת כהן מבינה שאם עברנו מהעלאת דירוג אשראי להורדת דירוג האשראי זה לא טוב. האשליה התנפצה".

יאיר לפיד כותב על הבחירות בפייסבוק  3 בדצמבר 2014. פייסבוק, צילום מסך
יאיר לפיד כותב על הבחירות בפייסבוק 3 בדצמבר 2014/צילום מסך, פייסבוק

12:36 - יו"ר מרצ, זהבה גלאון נאמה לפני זמן קצר במליאת הכנסת, בדיון בנושא ההצבעה על החוק לפיזור הכנסת שמפלגתה יזמה ותקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "פחות משנתיים אחרי שהוקמה הממשלה הגרועה הזו, ראש הממשלה פונה לציבור, וזה המסר שלו: 'נכשלתי. עכשיו תבחרו בי שוב'", אמרה. "הבחירות שאנחנו הולכים אליהן הן בחירות נחוצות. נמאס לנו מחוקי לאום, משר חוץ שרוצה לעשות טרנספר לערבים, נמאס לנו מגזענות, נמאס מראש ממשלה שמוביל למלחמת דת, נמאס לנו מהמשלה הזאת ולכן מרצ מציעה את פיזור הכנסת".

12:35 - חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד) התייחסה הבוקר לפיזור הכנסת ואמרה: "33 ממשלות ב-66 שנים. ככה אי אפשר לנהל מדינה. באנו לממש את שהבטחנו וראש הממשלה עצר את התהליך כולו וגורר את כולנו לבחירות".

12:20 - הדיון בהצעה על החוק לפיזור הכנסת והליכה לבחירות.

12:10 - חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) התייחסה לפני זמן קצר (רביעי) במשדר וואלה! חדשות לבחירות המתקרבות ולמצבה של מפלגתה בסקרים. "אין ספק שצריכים להסתכל על המציאות כמו שהיא ולא לחיות בפנטזיות", אמרה. "מספר המנדטים שלנו לא מספיק ואנחנו מקווים שהוא יעלה בחודשים הקרובים". יחימוביץ' התייחסה גם לאפשרות של איחוד עם סיעת התנועה, ואמרה: "הדיבורים על האיחוד עם התנועה לא קיימים כי התנועה לא קיימת. עם זאת, שורותיה של מפלגת העבודה פתוחות מול כולם. יהיו פריימריז במפלגת העבודה והיא פתוחה לכולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים 02.12.2014. אמיל סלמן, הארץ
"ראש הממשלה מפחד מכולם". בנימין נתניהו/הארץ, אמיל סלמן

12:05 - שרת התרבות והספורט לימור לבנת אמרה במשדר וואלה! חדשות כי "ראש הממשלה עשה אתמול צעד מאוד אמיץ והכרחי, לא ניתן היה אחרת". לדבריה, השרים ציפי לבני ויאיר לפיד התבטאו בחריפות נגד הממשלה ונגד מדיניותו של בנימין נתניהו, אבל "מה ששבר את קש הגמל זה שהם ניסו להקים ממשלה חלופית מאחורי גבו של נתניהו" .היא הוסיפה: "אני מסכימה שהליכה לבחירות זה לא דבר טוב, אבל מצפים ממנהיג שיוכל למשול, ואם הוא מרגיש שלא יכול למשול ולהנהיג, שיקום, גם אם זה הימור, וייקח את הסיכון הזה למען המשילות" .

11:56 - שרת המשפטים היוצאת, ציפי לבני, תקפה הבוקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "יש לנו ראש ממשלה שמפחד. הכלי שלו להתמודד עם הפחדים עוברת דרך נאומים", אמרה. "הבעיה היא שנאומים לא עוזרים, לפעמים ההפך. ראש הממשלה מפחד פוליטית מכולם, אבל יותר מכל הוא מפחד מקבוצה קיצונית שנמצאת גם בליכוד וגם בממשלה. אנחנו חייבים להחליף אותו".

אביגדור ליברמן כותב על הבחירות בפייסבוק  3 בדצמבר 2014. פייסבוק, צילום מסך
אביגדור ליברמן כותב על הבחירות בפייסבוק 3 בדצמבר 2014/צילום מסך, פייסבוק

11:31 - יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה בישיבת הסיעה כי "מרצ רואה עצמה כשותפה לגוש מרכז-שמאל גדול. כל מפלגה בגוש צריכה להתחייב ולהכריז כי תהיה חלק מקואליציה שמסר העל שלה הוא 'רק לא ביבי'". היא הוסיפה כי "למרצ יהיה משקל מכריע בגוש הזה, משום שככל שמרצ תהיה גדולה יותר היא תכריע האם הממשלה הבאה תהיה גוש מרכז-ימין או גוש מרכז-שמאל שיהיה מחויב להגנה על הדמוקרטיה, לסגירת הפערים הכלכליים, למתן פתרונות ליוקר המחיה ולסיום הכיבוש ופתרון שתי מדינות".

11:28 - ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת סיעת הליכוד כי "הבחירות הקרובות הן על שאלה אחת - מי ינהיג את המדינה". לדבריו, "מול האתגרים שמדינת ישראל ניצבת מולם, ביטחוניים וכלכליים, צריך מפלגת שלטון גדול ומנוסה. הליכוד היא המפלגה היחידה שעונה על כך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראשי הסיעות יושבים על המדוכה בכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

10:50 - יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בתום ישיבת ראשי הסיעות כי "כל הסיעות גילו אחריות ולא ניסו לגרור אותנו לחצי שנה מיותרת", בהתייחס להסכמה על מועד לבחירות לכנסת.

10:44 - ראשי סיעות הכנסת הסכימו על תאריך לבחירות - 17 במרץ 2015.

9:29 - ראשי הסיעות דנים עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, על קביעת תאריך לבחירות.

7:30 - יאיר לפיד בפייסבוק: "הולכים לבחירות - ומנצחים".

7:00 - סקר וואלה! חדשות קובע: גוש הימין מתחזק משמעותית, לפיד קורס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוצאות סקר וואלה! חדשות/מערכת וואלה!, צילום מסך
נפתלי בנט וגלעד ארדן במליאה, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
מליאת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ
מליאה, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
מליאה, נובמבר 2014/נועם מושקוביץ
לפיד ולבני במליאה, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
לפיד ולבני במליאה, נובמבר 2014/נועם מושקוביץ
רוה"מ בנימין נתניהו במליאה, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
רוה"מ בנימין נתניהו במליאה, נובמבר 2014/נועם מושקוביץ
  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully