וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן דורשת: החלטת האו"ם על סיום הכיבוש - עוד החודש

2.12.2014 / 22:26

שגרירת ירדן באו"ם העבירה לחברות מועצת הביטחון את ההצעה הפלסטינית לסיום הכיבוש הישראלי עד נובמבר 2016: "נגיע לנוסח שיהיה תואם לאינטרסים של כולם". דיפלומטים מערביים: "הנוסח לא מאוזן"

ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא דאעש. רויטרס
"נבחן את האפשרות של עבודה משותפת צמודה ככל הניתן". ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

המשלחת הירדנית לאו"ם תפתח במגעים עם המדינות החברות במועצת הביטחון בנוגע להצעות הפלסטיניות והאירופיות להחלטה על סיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני – כך מסרה היום (שלישי) שגרירת ירדן באו"ם, דינא קואר. המשלחת העבירה ל-15 המדינות החברות במועצה את הצעת ההחלטה הקוראת לסיום הכיבוש הישראלי עד סוף חודש נובמבר 2016.

קואר הוסיפה: "ננסה לסגור את המגעים לפני חג המולד (ב-25 בדצמבר). אם לא, זה יהיה בינואר. אנחנו ממש רוצים להעלות את כולם על הסיפון, וזו כוונתנו. נבחן את האפשרות של עבודה משותפת צמודה ככל הניתן, על מנת להגיע לנוסח שיהיה תואם לאינטרסים של כולם". עם זאת, דיפלומטים מערביים תיארו את הנוסח שהופץ כ"לא מאוזן".

עוד בוואלה! חדשות:
הפרלמנט בצרפת בעד הכרה בפלסטין: "חלק מתנועה בינלאומית"
המדינה המוסלמית הגדולה בעולם יוצאת נגד חמאס
מדינה מדממת: יותר מ-200 אלף נהרגו בלחימה בסוריה

שר החוץ של צרפת לורן פביוס בפרלמנט הצרפתי, 28 בנובמבר 2014. רויטרס
"המטרה היא למצוא את הדרך היעילה ביותר לקידום השיחות". שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, בפרלמנט בפריז/רויטרס

המשלחות של צרפת, בריטניה וגרמניה עומלות על הצעת החלטה נוספת. שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, מסר כי הצעה זו תקרא לסיום שיחות השלום תוך שנתיים. מקורות דיפלומטיים מסרו כי בהצעה נכללים פרמטרים נוספים לסיום הסכסוך, אולם הם סירבו לפרט בנוגע להם.

ההצעה הפלסטינית, אשר מקודמת על ידי הירדנים, צפויה ליפול בהצבעה במועצת הביטחון בשל הווטו האמריקני. טרם התברר אם וושינגטון הסכימה או תהיה מוכנה לעסוק במשא ומתן לא רשמי בנוגע לנוסחים הקיימים, או שאף תעלה הצעה נפרדת משלה.

דובר משרד החוץ של צרפת, רומאן נדאל, טען היום כי "אין לחץ" לקבל החלטה. "יש עבודה דיפלומטית ושיחות אינטנסיביות בניו יורק", הוסיף, "אנחנו חייבים להשיק מחדש את תהליך השלום, והמטרה היא למצוא את הדרך היעילה ביותר לעשות זאת". במקביל, הבית התחתון של הפרלמנט בפריז אישר היום הצעת חוק הקוראת לממשלה להכיר במדינה הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully