וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אשטון קרטר צפוי להחליף את שר ההגנה הייגל

על פי דיווח ברשת CNN, סגן שר ההגנה לשעבר שכיהן תחת השרים פנטה והייגל, הוא המועמד המוביל. אובמה צפוי להכריז רשמית על המינוי בזמן הקרוב. "הקריירה שלו הכינה אותו באופן מושלם לרגע כזה"

סגן שר ההגנה של ארצות הברית לשעבר אשטון קרטר. AP
"כנראה שאין מישהו טוב ממנו". קרטר/AP

אשטון קרטר, סגן שר ההגנה של ארצות הברית לשעבר, מסתמן כמי שיחליף את שר ההגנה היוצא צ'אק הייגל - כך מסרו היום (שלישי) גורמים בכירים בוושינגטון לרשת CNN. על פי הגורמים, אובמה צפוי להודיע רשמית על המינוי בזמן הקרוב. עוד נמסר כי אחד המועמדים המובילים לתפקיד, השר לביטחון המולדת ג'ה ג'ונסון, הוצא מרשימת המועמדים.

הייגל הודיע על התפטרותו בשבוע שעבר, אך הבהיר כי יישאר בתפקיד עד שזהות מחליפו תאושר על ידי הסנאט האמריקני. קרטר כאמור כיהן כסגן השר במהלך כהונתם של לאון פנטה ושל הייגל עצמו, וסיים את תפקידו לפני כשנה. הוא זכור לטובה בוושינגטון בזכות מעורבותו בהכנת הכוחות האמריקניים למשימות במזרח התיכון ובאפגניסטן, כמו גם יכולות ניהול התקציב שלו, שהפך לסוגיה משמעותית בפנטגון בשנים האחרונות.

עוד בוואלה! חדשות:
לראשונה: מטוס איראני תועד מפציץ מטרות של "דאעש"
עוד הפסד לאובמה: כלא גואנטנמו לא ייסגר
ארדואן בלב המאבק בדאעש: פגישה עם פוטין, הסכם עם ארה"ב

סגן שר ההגנה של ארצות הברית לשעבר אשטון קרטר. AP
קרטר/AP

גורמים בוושינגטון הסבירו כי ניסיונו הרב בפנטגון וקשריו הטובים עם בכירי הצבא האמריקני מציבים אותו בעמדה טובה להיכנס לתפקיד. מחליפו של הייגל יעביר ככל הנראה פחות משנתיים בתפקיד, עד לסיום כהונתו של הנשיא אובמה, ובשל כך הבית הלבן ככל הנראה יעדיף מועמד הזקוק להכשרה מינימלית.

"הקריירה שלו הכינה אותו באופן מושלם לרגע כזה", טען מייקל אוהאנלון, חוקר תעשיות ההגנה במכון המחקר ברוקינגס. "על הנייר ומבחינת קורות החיים שלו ורמת המוכנות שלו, כנראה שאין מישהו יותר טוב ממנו". עם זאת, בניגוד לשרים קודמים, קרטר לא שירת בצבא בעצמו.

בשבוע שעבר, מועמדת נוספת, מישל פלורנוי, הודיעה כי אין ברצונה להתמנות לתפקיד. פלורנוי, שכיהנה כתת-שר ההגנה בשנים 2012-2009, אמרה לנשיא ברק אובמה כי ברצונה להמשיך בעבודתה כמנהלת "מכון המחקר החדש לביטחון אמריקה". טרם התברר מתי יוכרז באופן רשמי מינוי מחליפו של הייגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully