וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הפסד לאובמה: כלא גואנטנמו לא ייסגר

2.12.2014 / 4:48

חרף מאמציו של נשיא ארה"ב, תקציב ההגנה ל-2015 לא יאפשר להעביר אסירים ממתקן הכליאה שעל אדמת קובה לשטח המדינה. מאז השתלטו הרפובליקנים על הקונגרס, מתקשה אובמה לממש את מדיניותו

בית המעצר גואנטנמו במפרץ קובה. GettyImages
במתקן גואנטנמו מוחזקים 149 גברים כאסירי מלחמה/GettyImages

על אף מאמציו הרבים של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, מתקן הכליאה בגואנטנמו לא ייסגר – כך אמר הלילה (שלישי) ראש ועדת השירותים המזוינים של הסנאט. לדבריו של הסנאטור הדמוקרטי היהודי קארל לוין, הגרסה הסופית של תקציב ההגנה לשנה הבאה לא תאפשר לנשיא להעביר אסירים לאדמת ארה"ב. "החלק על גואנטנמו לא יהיה בפנים", אמר לוין.

הגרסה המוקדמת של התקציב, שנכתבה מוקדם יותר השנה כשעוד הסנאט היה בשליטת הדמוקרטים, נוסחה בלשון שהייתה מאפשרת לאובמה להכניס לשטחי המדינה חלק מהאסירים הביטחוניים שכלואים במתקן שנמצא על אדמת קובה. תקציב ההגנה, שמועבר בכל שנה מאז אמצע המאה שעברה, צפוי להיות מאושר על ידי בית הנבחרים והסנאט, שנשלטים על ידי הרפובליקנים, כבר בימים הקרובים. לאחר מכן, הוא יישלח לידיו של אובמה, שיצטרך לאשר אותו.

לקריאה נוספת בנושא
צבא ארה"ב ייאלץ לחשוף תיעוד של הזנה בכפייה
זעם בארה"ב: "אובמה שחרר מחבלים עם דם על הידיים"
דורשים תמלוגים מהפנטגון: "שירינו שימשו לעינויים"

ברק אובמה בוועידת G20 – אוסטרליה, 16 בנובמבר 2014. רויטרס
הקונגרס הרפובליקני מקשה על שלטונו. הנשיא אובמה/רויטרס

בבית המעצר מוחזקים 149 גברים כאסירי מלחמה, רובם מעל עשור וללא משפט. כמחצית מהם אמורים לעבור למתקנים אחרים "בהתאם לתנאי ביטחון". אובמה הבטיח לסגור את המתקן מאז נכנס לבית הלבן בתחילת 2009, משום שלטענתו הוא פוגע בתדמית של ארה"ב ברחבי העולם. הנשיא לא הצליח לממש את חזונו עד היום בשל ההתנגדות בקונגרס, שבאה לא רק מקרב יריביו הרפובליקנים, אלא גם מצדם של חברי מפלגתו, בהם הסנאטור לוין.

גורמים נוספים שתומכים בסגירת בית הכלא טוענים כי הוא מפר את החוק שלפיו אין להחזיק אסירים ללא משפט. כמו כן, הם סבורים שהמשך הפעלת המתקן בגואנטנמו משמש כלי לגיוס פעילי טרור וכי עלויות אחזקתו גבוהות מאוד.

מאז בחירות אמצע הכהונה בחודש שעבר, שבהן השתלטה המפלגה הרפובליקנית על הסנאט וחיזקה את שליטתה בבית הנבחרים, נאלץ אובמה להתמודד עם קונגרס לעומתי שמקשה על שלטונו. בין היתר, שוקל הקונגרס הרפובליקני להקשיח את העמדות כלפי איראן ובכך ייפגע הסיכוי להגיע להסכם קבע עם איראן בנושא תכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully