וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפני הליכוד: הבית היהודי הולכת לפריימריז

1.12.2014 / 22:29

על רקע החיכוכים בקואליציה והודעת הליכוד על קיום פריימריז ב-6 בינואר, ועדת הבחירות של הבית היהודי הודיעה כי תערוך בעצמה בחירות לראשות המפלגה יום לפני כן. לפי שעה, אין מתמודדים מול בנט על ראשות המפלגה

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
לפי שעה, אין מתמודדים נוספים מולו. השר בנט/ראובן קסטרו

על רקע המשבר הקואליציוני, ועדת הבחירות של מפלגת הבית היהודי הודיעה היום (שני) כי ב-5 בינואר ייערכו פריימריז לראשות המפלגה – יום לפני מועד הפריימריז של הליכוד. לפי החלטת הוועדה, יום חמישי ה-18 בדצמבר יהיה המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד. לפי שעה, לא ניצבים מול יו"ר המפלגה, שר הכלכלה נפתלי בנט, מתמודדים נוספים. כמו כן, רוב חברי המפלגה הודיעו שיתייצבו לצדו.

יו"ר ועדת הבחירות, שי נתן, התייחס להחלטה לקיים את הפריימריז ואמר כי "בעקבות התארגנות המפלגות השונות, ובראשן הפריימריז לראשות הליכוד, החלטנו לקיים את הפריימריז לראשות הבית היהודי. ועדת הבחירות תפקח ותקפיד על טוהר הבחירות". "הבית היהודי ממשיכה קדימה", הוסיף מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך. "כאחת המפלגות הדמוקרטיות הבודדות בכנסת, אנחנו גאים לקיים פריימריז רחבים לראשות המפלגה".

עוד על המשבר בקואליציה:
קואליציה במשבר: בליכוד נערכים להקמת מטה בחירות
"יש מגעים בין נתניהו והחרדים; לא הוצגו דרישות"
נתניהו: "נחוש להעביר את חוק הלאום - עם או בלי הסכמה"

טקס הצהרת האמונים של נשיא המדינה העשירי של מדינת ישראל ראובן (רובי) ריבלין, מליאת הכנסת. יולי 2014. נועם מושקוביץ
נתניהו בין שרי הליכוד במליאה/נועם מושקוביץ

ההחלטה של הבית היהודי לקיים את הפריימריז כבר בחודש ינואר באה על רקע המשבר החריף בקואליציה. היום אחר הצהריים המתיחות בין הסיעות הגיעה לשיאה, כשראש הממשלה, בנימין נתניהו, דרש באופן חסר תקדים לקיים הצבעה שמית על הצעות האי אמון במליאת הכנסת. הצעד נעשה בעקבות חשדנות בין הסיעות, ומשמעותה אינה טכנית – כי אם הצהרתית. גורמים בליכוד אף אישרו כי הסיבה להצבעה השמית היא חשש מפני תרגיל של חברי סיעת יש עתיד, שלכאורה זממו להפיל יחד עם האופוזיציה את הקואליציה.

במקביל, ראש הממשלה ויו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, נפגשים הערב בבית ראש הממשלה בירושלים, בפגישה שהוגדרה על ידי גורמים בליכוד כ"הזדמנות האחרונה למנוע בחירות". הפגישה, שמגיעה לאחר שבועות ארוכים של נתק בין השניים, נועדה לגיבוש הסכם שיאפשר את המשך עבודת הקואליציה. נוסף על הניסיון להפיג את המתח הרב ששורר ביניהם, ידונו השניים, בין היתר, גם בשורת נושאים קונקרטיים, כמו "חוק מע"מ אפס" של לפיד, "חוק הלאום" של נתניהו, תקציב המדינה והקרב על תקציב הביטחון, הרפורמה בבריאות ו"חוק ישראל היום". מחר צפוי נתניהו להיפגש גם עם יו"ר התנועה, שרת המשפטים ציפי לבני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד בישיבת הממשלה, אוקטובר 2014. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
אחרי שבועות של נתק, נתניהו ולפיד נפגשים הערב/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully