וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות דורשת: שני מאסרי עולם לרוצחת בנותיה

1.12.2014 / 18:45

המדינה דורשת שמיכל אלוני, שרצחה את נטלי ורוני הקטנות לפני שלוש שנים, תישא בעונש הכבד לאחר שנמצאה כשירה לעמוד לדין. "נטלי ראתה כיצד אמה רוצחת את אחותה הקטנה והבינה שאין מי שיחלץ אותה"

גזר דין למיכל אלוני, שרצחה את שתי בנותיה, בית משפט מחוזי לוד, ספטמבר 2014. דרור עינב
אלוני בבית המשפט לפני כשלושה חודשים/דרור עינב

בבית המשפט המחוזי בלוד התקיים היום (שני) שלב הטיעונים לעונש נגד מיכל אלוני, שהורשעה בגין רצח שתי בנותיה – נטלי בת השש ורוני בת הארבע – בביתן ברעננה לפני כשלוש שנים. לאחר שבית המשפט קבע לפני שלושה חודשים כי אלוני בקו השפיות וכשירה לשאת עונש, הפרקליטות ביקשה לגזור שני מאסרי עולם מצטברים נגדה.

במהלך הדיון, בעוד אלוני ישבה מחויכת באולם כשספר תהילים בידה, נימקה התובעת תמי זנגו את הדרישה לעונש הכבד. "כשבית משפט גוזר עונש של מאסר עולם חופף, בעצם בעיני הציבור העונש הוא רק על רצח אחד ולא על כל נפש ונשמה", הסבירה זנגו את הדרישה לשני מאסרי עולם ולא לאחד בלבד. "אז במקרה כזה, מה המסר? העונש הוא על רצח של ילדה אחת? של מי, של נטלי או רוני? למי דם אדום יותר?". היא הוסיפה: "במשפט, אין דבר כזה 'מבצע: תרצח אחד, תקבל עונש גם על השני'".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
המדינה המוסלמית הגדולה בעולם יוצאת נגד חמאס
ניצחון לירוקים: לא יוקם כפר נופש בחוף פלמחים
הרב ברלנד החשוד בעבירות מין לא יוסגר לישראל, כרגע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"במשפט, אין דבר כזה 'מבצע: תרצח אחד, תקבל עונש גם על השני'". נטלי ורוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

זנגו המשיכה בנימוקיה ואמרה כי קשה לה "לתאר את האכזריות של הרוצחת". היא תיארה את השתלשלות האירועים שבהם הואשמה אלוני, כשגרונה חנוק מדמעות. "נטלי, בוגרת מאחותה בשנתיים, רואה כיצד אמה רוצחת את אחותה הצעירה. היא בוכה, מתחננת ומבקשת מהאם לצאת לשירותים כדי לעשות שתן – אבל האם לא מאפשרת לה והילדה מבינה שאין מי שיחלץ אותה. היא עושה את צרכיה במיטה, ואחרי זה האם רוצחת אותה באותה אכזריות שרצחה את הבת הקטנה רוני".

אלוני, מצדה, לא ענתה באופן ישיר לטיעונים של התביעה. "אני עומדת פה מרוגשת", אמרה. "אני מודה על העבודה שלכם. אני מרכינה את הראש שלי, אני באמת גוננתי על הילדות שלי. אני יודעת את האמת שלי מול הקב"ה". גזר הדין שלה יינתן בסוף החודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עמוס אלוני בעלה של מיכל אלוני המואשמת ברצח ילדותיה, דצמבר 2011. דרור עינב
עמוס אלוני, אביהן של נטלי ורוני שנרצחו/דרור עינב

על פי כתב האישום, אלוני הודתה כי חנקה למוות את בנותיה באמצעות גרב, אחת אחרי השנייה. חוות דעת של הפסיכיאטר המחוזי קבעה כי היא כשירה לעמוד לדין, והייתה אחראית למעשיה בעת ביצוע הרצח. זאת אף שבשעתו היא אובחנה כסובלת מבעיות נפשיות ואף שוער כי היא פסיכוטית. משמעות ההחלטה שנקבעה היא שאלוני אחראית מבחינה פלילית למות בנותיה.

פרקליטתה טענה בעבר כי על אלוני לקבל ענישה מופחתת, בגין סעיף בחוק העונשין שלפיו יש להקל בענישה בשל מצבה הנפשי הרעוע של אלוני, שכביכול מנע ממנה להבין את מעשיה ולהבחין בין טוב לרע. על כך השיבה התביעה כי אלוני אינה עומדת בתנאי הסעיף משום שלא סבלה מהפרעה נפשית חמורה, מעולם לא אושפזה בגין מצבה הנפשי והיא לא אובחנה כלוקה במחלת נפש. אלוני, נטען, תפקדה כאדם נורמטיבי רוב הזמן - כך על פי עדות בעלה ואבי בנותיה עמוס במשטרה, שבה אמר: "אשתי התנקמה בי דרך הילדות", על רקע רצונו להיפרד ממנה.

הלווית הילדות שנרצחו על ידי אמן ברעננה. נמרוד סונדרס
הלווייתן המשותפת של נטלי ורוני, לפני שלוש שנים/נמרוד סונדרס

בעדותה בבית המשפט סיפרה אלוני כי בחודשים שקדמו לרצח הרגישה ב"בכוח עליון רע", וביום הרצח ראתה "שטן שחור". "קמתי בבוקר, והחדר היה אפור לגמרי", אמרה. "היה כוח נורא בחדר. לבני אנוש קשה להבין את זה. ביקשתי שהשטן ייקח אותי. שמעתי קולות וצפצופים באוזניים. לפני כל זה ניסיתי למות. לא הצלחתי לחנוק את עצמי. ואז הוא הכריח אותי לעשות את מה שעשיתי". אלוני המשיכה וסיפרה: "נשכבתי על הרצפה והתחננתי שהוא יעזוב אותנו בשקט. הרגשתי שהחדר מסתובב. ביקשתי לא לעשות כלום, אבל הוא הכריח אותי. הייתי צריכה לחנוק את שתיהן".

עוד סיפרה אלוני כי עברה התעללות מינית ממושכת בילדותה, וכשהתבגרה סבלה מחרדות ומדיכאון. "אני לוקחת כדורים ולא זוכרת הכול", העידה, והוסיפה כי בשנה שלפני הרצח הידרדר מצבה עוד יותר. "הייתי במצב מאוד לא טוב, עליות גדולות וירידות גדולות. לא היה לי איזון. יש לבד טוב ויש לבד רע, לי היה הרבה מהרע".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully