וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאה שסיפקה רעל לנאשם ברצח נשותיו תושעה ל-8 שנים

30.11.2014 / 22:11

ד"ר מריה זקוטסקי, הרופאה המרדימה שגנבה חומרים מסוכנים עבור שמעון קופר - שמואשם ברצח שתי נשותיו - נשפטה לשישה חודשי עבודות שירות. אלא שבמשרד הבריאות החמירו את עונשה: "מקרה מצמרר עד אימה"

הארכת מעצר למריה זקוטסקי  הרופאה המרדימה שנתנה סם הרדמה ,אוקטובר 2012. שלומי גבאי
מריה זקוטסקי בבית המשפט, לפני שנתיים/שלומי גבאי

רישיונה של ד"ר מריה זקוטסקי, שהייתה בת זוגו של שמעון קופר ואשר העבירה לו חומר רעיל שככל הנראה שימש אותו לרצוח את אשתו, הותלה (הושעה) לתקופה של שמונה שנים. "מקרה חמור מאין כמוהו ומצמרר עד אימה בפנינו, שאלמלא אירע במציאות ניתן היה להגדירו בתחום במדע הבדיוני", כתב בהחלטה שפורסמה היום (ראשון) השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, שמוסמך מטעם משרד הבריאות לקבל החלטות בנושא.

ד"ר זקוטסקי הייתה רופאה מרדימה בבית החולים מאיר בכפר סבא. בתחילת השנה היא הורשעה על פי הודאתה ונגזרו עליה שישה חודשי עבודות שירות. היא הודתה כי ניהלה קשר זוגי עם קופר, תושב קיבוץ אייל בן 53, בעת שהיה נשוי לג'ני קופר. הוא הציג עצמו בפניה במרמה כעובד של משרד הביטחון. באוגוסט 2009 סיפר לה קופר כי עליו לצאת לחו"ל להתנקש באדם מסוים, בשרות כוחות הביטחון. על מנת לבצע את המשימה כביכול, ביקש מבת זוגו כי תשיג עבורו חומר קטלני, אשר אינו מתגלה בבדיקות טוקסולוגיות.

עוד בוואלה! חדשות:
גרפיטי נגד חוק הלאום על בית כנסת: "אנחנו המומים"
"הבנק ניצל את העיוורון שלי - וחייב אותי ב-100 אלף שקל"
"להסיר את האיום": מחר יוכרע גורלו של חוף פלמחים

שמעון קופר הואשם ברצח רעייתו ג'ני. דניאל בוק
שמעון קופר בהארכת מעצרו, לפני כשנתיים/דניאל בוק

על פי הודאתה של הרופאה, היא התלבטה אם למלא אחר בקשתו של קופר ואף התייעצה ברופאה חברה, שהזהירה אותה כי מדובר בסיפורי בדים. בכל זאת, היא גנבה מבית החולים שלוש אמפולות של חומר רעיל ומסרה אותם לקופר, בצירוף מזרק מתאים והוראות שימוש. בשל העובדה כי מדובר בחומר שאינו ניתן לאיתור, לעולם לא יתברר אם אכן שימש החומר הקטלני להביא למותה של ג'ני קופר. למרות זאת, קופר הואשם ברצח אשתו וכן ברצח אשתו הראשונה, אורית, ומשפטו מתנהל בימים אלה בבית משפט השלום בכפר סבא.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"פגעה באמון הציבור ובמערכת הבריאות"

ד"ר זקוטסקי זכתה להתחשבות בית המשפט, שלא הטיל ספק בעובדה כי לא ידעה שהחומר ישמש לרצח אשתו של בן זוגה ולעובדה שהוא הוליך אותה שולל - וקיבל את ההסדר בין הפרקליטות לבין סנגוריה של הרופאה. נגזרו עליה שישה חודשי מאסר, שאותם ריצתה בעבודות שרות, וארבעה חודשי מאסר על תנאי.

אולם זמן קצר לאחר מתן גזר הדין הגיש המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בועז לב, קובלנה נגד ד"ר זקוטסקי למשרד הבריאות, על כך שהתנהגה בדרך שאינה הולמת רופאה, ניפקה תרופות ללא מרשם וגנבה חומר קטלני מבית החולים. הנושא נידון בוועדת המשמעת של המשרד ובא כוחה של הרופאה מסר כי היא "אדם נורמטיבי, אשר נתנה אמון בנוכל, שהתברר כי הוא פסיכופט".

הוועדה ביקשה להתלות את רישיונה לחמש שנים, אולם השופט סטרשנוב, אשר מוסמך לדון בהתליית רישיון מטעם משרד הבריאות, לא הסתפק בכך. הוא החליט להעניש אותה בחומרה והורה על התליית רישיונה לשלוש שנים נוספות. השופט בדימוס ציין בהחלטתו כי ד"ר זקוטסקי "פגעה באמון הציבור, במי שהורשו לעסוק ברפואה ובמערכת הבריאות". השופט ציין כי נטייתו הראשונית הייתה לבטל את רישיונה של הרופאה כליל בשל חומרת מעשיה, אולם לאור הנסיבות המקלות, הגביל את ביטול הרישיון בזמן.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully