וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנק ניצל את העיוורון שלי - וחייב אותי ב-100 אלף שקל"

30.11.2014 / 17:00

חיים סיידה, נכה צה"ל, רצה לסייע לבנו לקבל הלוואה לעסקיו, אך לטענתו בבנק "אוצר החייל" לא הקריאו לו את המסמך שעליו חתם, שהתברר כערבות לחוב קיים. מהבנק נמסר: "הביע נכונות להיות ערב לחוב"

חיים סיידה, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
"הם לא הקריאו לי על מה אני חותם". חיים סיידה/ראובן קסטרו

חיים סיידה, עיוור נכה צה"ל, התבקש על ידי בנו לסייע לו לקבל הלוואה חדשה לטובת עסקיו מבנק אוצר החייל - אלא שלטענתו, הבנק שעבד אותו על חוב קיים של בנו תוך ניצול את נכותו. כעת נאלץ סיידה להתמודד עם חוב של למעלה מ-100 אלף שקלים לבנק.

סיידה הוא נכה צה"ל, שלחם בחטיבת הצנחנים ונפצע במלחמת לבנון הראשונה, וכתוצאה מכך איבד את ראייתו. בתור נכה צה"ל, נפתח לו חשבון בבנק אוצר החייל ולטענתו, עד למקרה זה, לא נתקל בשום בעיה עם הבנק, ואף הוגדר, לטענתו, על ידי הבנק כלקוח שעומד בכל תשלום שנתבקש.

עוד בוואלה! חדשות
הממשלה אישרה פה אחד את "חוק המסתננים" החדש
אהרונוביץ': לחקור פרסום תמונות ריבלין ולפיד במדי נאצים
קואליציה במשבר: בליכוד נערכים להקמת מטה בחירות

הגעתי לסניף הבנק שלי לחתום על הלוואה חדשה לבני", סיפר סיידה. "בפועל, הם ניצלו את העיוורון שלי. הפקידה אמרה לי 'בוא תחתום פה ותחתום פה', כשהיא לוקחת לי את היד, בלי להסביר לי על מה בדיוק אני חותם. להיות ערב לחוב קיים לא הייתי מסכים בחיים. הם לא הסבירו לי על מה אני חותם". לאחר שהחוב לא הוחזר, החליט הבנק להגיש תביעה נגד סיידה בסך של כ-107 אלף שקלים. "כל החתימה לקחה שתי דקות", המשיך סיידה. "הם לא הקריאו לי על מה אני חותם, ובטח שלא הייתי מסכים להיות ערב לחוב קיים. הטופס לא הוקרא לי ואני מרגיש שהבנק ניצל את המוגבלות שלי נגדי".

בכתב ההגנה, שהגישו פרקליטיו עורכי הדין עדי כרמלי ואסף סיידה, נטען: "מדובר בהתנהלות רשלנית וחסרת תום לב מצד הבנק, שנהג בנתבע בדרך של הטעייה. סיידה היה סמוך ובטוח כי סכום הכסף שעליו הוא נותן ערבותו הנו סכום כסף חדש, ולא סכום כסף שהולך במעמד לקיחתו לכיסוי חובות קיימים. אילו היה מודע לעובדה זו עוד בטרם חתימתו, היה נמנע לחלוטין מלחתום עליהם".

"הבנק יקבל את החלטות בית המשפט"

לדברי עו"ד כרמלי, "התנהלות הבנק במקרה הזה חצתה את כל הגבולות ובדרך רמסה את כבודו של הלקוח שלי. הוא הוסיף כי "החתמת אדם עיוור על מסמכים בנקאיים בדרך שבוצעה צריכה להדאיג כל אזרח במדינה. התוצאה שצריכה להתקבל בסופו של יום היא ביטול הערבות וזוהי מטרת העל שלי".

מבנק אוצר החייל נמסר בתגובה: "האב ידע היטב את מצבו של הבנק והוא זה שיזם את בקשה הלוואת הסדר החוב הקיים. למעשה, האב הוא זה שהביע נכונותו וכך עשה בפועל, להיות ערב לחוב. האמור מגובה במסמכי הבנק וכן בתצהירים של עובדי הבנק. הנושא עומד ותלוי בבית המשפט והבנק יקבל כמובן את החלטותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully