וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרפיטי נגד חוק הלאום על בית כנסת: "אנחנו המומים"

בבית הכנסת הבינלאומי בתל אביב רוססה הכתובת: "במקום בו נחקקים חוקי לאום - ישרפו ספרים", ובסמוך למבנה נמצאו ספרים שהוצתו. רב בית הכנסת, שמזוהה עם ארגון צהר: "זה לא מגיע לנו"

כתובות נאצה על בית הכנסת של ארגון רבני צהר, תל אביב, נובמבר 2014. ארגון רבני צהר,
הכתובת שרוססה על קיר בית הכנסת בתל אביב, הערב/ארגון רבני צהר

אלמונים ריססו הערב (ראשון) כתובת גרפיטי על קיר בית הכנסת הבינלאומי ברחוב פרימן בתל אביב, הפועל תחת ארגון רבני צהר, ובה נכתב: "במקום בו נחקקים חוקי לאום – ישרפו ספרים". בסמוך למבנה, נמצאו ספרים שרופים. לטענת רב בית הכנסת, אריאל קונסטנטין, מדובר ב"תגובה למה שקרה בירושלים. אנחנו המומים".

עוד בוואלה! חדשות:
מי הפך את מנהל הכדורגל שדרס שוטרת ל"פדופיל"?
"הבנק ניצל את העיוורון שלי - וחייב אותי ב-100 אלף שקל"
אבי הנאשם ברצח שלי דדון למומחית התביעה: "שקרנית"

כתובות נאצה על בית הכנסת של ארגון רבני צהר, תל אביב, נובמבר 2014. ארגון רבני צהר,
ספרים שנמצאו שרופים מחוץ לבית הכנסת, הערב/ארגון רבני צהר

המתפללים בבית הכנסת, רובם עולים חדשים, נדהמו לגלות את הגרפיטי וההשחתה במקום. "אנחנו בית כנסת שמקבל כל אחד, אשכנזים ספרדים חילונים ודתיים", אמר הרב. "יש לנו אפילו מערך לימוד שבועי שנקרא 'כנסת בבית הכנסת' שבו מגיע חבר כנסת ומסביר את משנתו בנושאים בוערים.

"היו אצלנו חברי הכנסת דב חנין ואבישי ברוורמן, וגם איילת שקד ואופיר אקוניס את כולם אנחנו מקבלים בסבר פנים יפות, זה לא מגיע לנו שזה מה שעשו לנו", הוסיף. קונסטנטין סיפר כי הוגשה תלונה במשטרה ולמקום הגיעו צוותי משטרה שבחנו את האזור, אך טרם נתפסו חשודים במעשה.

סגן שר הדתות אלי בן דהן הוציא הודעה שבה גינה את האירוע. "הבוקר יצאו שורה של פוליטיקאים לגנות את הצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים. לעומת זאת הערב בקושי נמצא מישהו שיגנה את שריפת בית הכנסת בתל אביב", אמר. "הייתי מצפה מכל מי שהזדרז לגנות את השריפה בירושלים שיעשה כך גם לפגיעה בבית הכנסת בתל אביב".

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר אמר כי בית הכנסת שהושחת "משמש אות ומופת כבית כנסת המכיל מאות אנשים, חילונים ודתיים, ותיקים ועולים חדשים, וכל אדם מרגיש בו שייך ומרגיש בו בנוח". הוא הוסיף: "אני מביע זעזוע מהמקרה ומבלי להפנות אצבע מאשימה לכל כיוון כלשהו, אני קורא למנהיגי הציבור מימין ומשמאל ללבן את סוגיות הייסוד של חוקי הלאום באווירה רגועה ואחראית, בלי התלהמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully