וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי גלות פוליטית, סרקוזי חוזר למפלגה שריסק בבחירות

הנשיא לשעבר נבחר ברוב קטן מחדש לראשות ה-UMP, המפלגה שעדיין לא השתקמה מההפסד לפרנסואה הולנד ולסוציאליסטים ב-2012. עמיתיו לשעבר לא מסתירים שינסו להדיחו

ניקולא סרקוזי במטה הבחירות שלו – פריז, 29 בנובמבר 2014. רויטרס
ניקולא סרקוזי, אמש עם תומכיו במטה הבחירות שלו בפריז/רויטרס

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי נבחר מחדש ליושב הראש של המפלגה השמרנית UMP, אותה נטש אחרי שהפסיד בבחירות ב-2012. היבחרו סוללת את דרכו להתמודדות על נשיאות צרפת ב-2017, מול הנשיא המכהן פרנסואה הולנד או מול מועמד אחר של המפלגה הסוציאליסטית.

סרקוזי ציפה לזכות ברוב גבוה של הקולות, אך נאלץ להסתפק ב-64.5% בלבד. ברונו לה מר, שהיה שר החקלאות בממשלתו של סרקוזי, גרף 30% מהקולות.

מאז שהפסיד את הנשיאות להולנד ב-2012, סרקוזי טיפח לעצמו תדמית של גולה פוליטי שממתין לרגע הנכון כדי לשוב לשלטון. בשנתיים וחצי שחלפו מאז, השפל חסר התקדים בתמיכה הציבורית בנשיא הולנד, לצד הסכסוכים המרים בהנהגת המפלגה שנטש, חיזקו דווקא את המפלגה השלישית במדינה: החזית הלאומית, בהנהגת מארין לה פן.

לקריאה נוספת
קנוניה בצרפת: נחשף ניסיון לחיסול פוליטי של סרקוזי
ממשלת הצללים של סרקוזי: האם הוא ישרוד את המשבר?
הבחירות לפרלמנט האירופי: התחזקות לימין הקיצוני

פרנסואה הולנד עובר בדיקת לאיתור תסמיני אבולה בקונאקרי, בירת גינאה – 28 בנובמבר 2014. AP
פרנסואה הולנד עובר בדיקת לאיתור תסמיני אבולה בקונאקרי, בירת גינאה, בסוף השבוע/AP

בניסיון לזכות באהדת הציבור ולמשוך קולות ממפלגת הימין הקיצוני של לה פן, סרקוזי אמר לאחרונה כי אם ייבחר מחדש לנשיאות, הוא יבטל את החוק המאפשר להומוסקסואלים להינשא. דבריו עוררו סערה לא רק בציבור, אלא גם בשורות מפלגתו.

סרקוזי עדיין נחקר בשורה של פרשות פליליות חמורות. בחודשים האחרונים הוא עשה מאמצים רבים לאחד את בכירי המפלגה מאחוריו, ובעיקר את ראשי הממשלה לשעבר אלאן ז'ופה ופרנסואה פיון. אלא שהשניים מעדיפים לקדם את עצמם לקראת הבחירות ב-2017, בתקווה שעד אז תצנח מחדש הפופולריות של סרקוזי, או שהוא יורשע בפלילים ולא יוכל כלל להתמודד על הנשיאות.

לאחרונה אף פורסם כי פיון, שהיה ראש הממשלה בימי סרקוזי, פנה למקורבו של הנשיא הולנד, וניסה לשכנע אותו לזרז את ההליכים המשפטיים נגד סרקוזי. הוא הכחיש בתוקף את הטענות למרות שהקלטות סתר תיעדו את הדברים.

ב-2016 יתקיימו פריימריז במפלגת UMP, בהם ייבחר המועמד לנשיאות המדינה. סקר שפורסם בסוף השבוע העלה כי 57% מהצרפתים מעדיפים שאלאן ז'ופה, שר החוץ לשעבר, ירוץ לנשיאות, לעומת 23% שרוצים שסרקוזי יתמודד שוב.

בחודש ספטמבר פורסם סקר החוזה כי לה פן תיבחר לנשיאות צרפת, אם תתמודד מול פרנסואה הולנד בסיבוב השני של הבחירות ב-2017. תוצאות הסקר תוארו בעיתונות הצרפתית כ"תרחיש אימים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פרנסואה פיון – פריז, יולי 2014. flickr Fondapol, צילום מסך
ראש הממשלה לשעבר פרנסואה פיון/צילום מסך, flickr Fondapol

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully