וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון התקשר לאלוף נווה בשבת כדי לבשר לו שלא יהיה רמטכ"ל

30.11.2014 / 12:54

בשל העיכובים בהכרזה על מינוי מחליפו של בני גנץ והדלפת הנושא לתקשורת בטרם עת, חשש שר הביטחון שהמועמד שלא נבחר ישמע על כך ממקור אחר. בסוף השנה נווה ישתחרר מצה"ל

האלוף יאיר נווה. דובר צה"ל
"קצין מוערך בעל ניסיון מבצעי עשיר, שתרם רבות לביטחון המדינה". אלוף יאיר נווה/דובר צה"ל

ההכרזה על מינוי אלוף גדי איזנקוט לרמטכ"ל ה-21 של צה"ל התעכבה, ההחלטה הודלפה, ושר הביטחון משה יעלון נאלץ להתקשר לאלוף יאיר נווה, שהיה בין המועמדים לתפקיד, אחרי כניסת שבת כדי לבשר לו שלא נבחר להחליף את בני גנץ. זאת, מחשש שישמע על כך ממקור אחר.

לשכת שר הביטחון נערכה כבר ביום חמישי להכריז על בחירתו של אלוף איזנקוט, אולם ברגע האחרון החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים עמו פגישה נוספת, ובכך עיכב עוד את התהליך, שכבר התארך בכמה שבועות יותר מהמצופה. לאחר שהסתיימה הפגישה בין השניים, גם השיחה בין נתניהו ליעלון בנושא התעכב, וההחלטה כבר הספיקה לדלוף לעיתונאים.

בעקבות זאת, חשש שר הביטחון שאלוף נווה ישמע מבאי בית הכנסת שבו הוא מתפלל כי לא נבחר לתפקיד הנכסף. על כן, הוא החליט להתקשר אליו אף שידע כי הוא שומר שבת, כדי להתנצל על המעשה ולבשר לו כי איזנקוט הוא שנבחר לתפקיד הרמטכ"ל.

עוד על מינוי הרמטכ"ל:
גנץ על מינוי מחליפו: שמח שהקצינים התנהלו ללא ריב ומדון
צפו: הרגע המרגש שבו גילה איזנקוט על מינויו לרמטכ"ל
יעלון: "איזנקוט - האיש המתאים להוביל את צה"ל"

שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל הבא גדי איזנקוט. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
איזנקוט מקבל את הבשורה מיעלון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

קצינים בכירים ציינו הבוקר כי נווה בירך את איזנקוט ואיחל לו הצלחה בהמשך הדרך. "נווה מכיר את איזנקוט שנים רבות, עוד מהשירות בחטיבת גולני. הם יותר מידידים שהתמודדו על אותו תפקיד", אמר אחד הקצינים. "התהליך לבחירת הרמטכ"ל היה נקי וללא השמצות הדדיות כפי שהיה בעבר. זה לא מובן מאליו. השניים כיבדו זה את זה, וכך ימשיך להיות".

אלוף נווה צפוי להשתחרר מצה"ל בסוף דצמבר, ועל פי מקורביו, הוא טרם החליט מה יעשה באזרחות. אחד מחבריו הקרובים אמר הבוקר: "מדובר בקצין מוערך בעל ניסיון מבצעי עשיר, שתרם רבות לביטחון המדינה. החברים שלו שומרים על הצניעות שלו ועל דרכי הנועם שלו לאורך כל התהליך".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully