וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון נגד לפיד: "פוגע ביחסים עם ארצות הברית"

בריאיון לגלי צה"ל תקף שר הביטחון את שר האוצר על שהצביע נגד עסקת רכש מטוסי F-35, ובכך פגע ביחסים עם וושינגטון. לדבריו, לפיד גם עשה "תרגיל חשבונאי" בכל הנוגע לתקציב הביטחון

צילום: באדיבות ערוץ 10 עריכה: ניב פוקס

(צפו בלפיד תוקף את נתניהו, אתמול)

ראיון עם משה בוגי יעלון. ראובן קסטרו
תוקף את לפיד. יעלון/ראובן קסטרו

מתקפה חריפה של שר הביטחון משה יעלון נגד שר האוצר יאיר לפיד. בריאיון הבוקר (ראשון) לגלי צה"ל התייחס יעלון למשבר בקואליציה והגיב על ההאשמות מצד השר לפיד על כך שיעלון פוגע ביחסים עם וושינגטון. "אם יש דאגה בנושא היחסים עם ארצות הברית, איך בישיבה על נושא כל כך חשוב כמו מטוס הקרב החדש (F-35) הוא מצביע נגד העסקה, באופן שיפגע ביחסים - ככה לא מתפקדת ממשלה", אמר יעלון. "אם יש הסכם שעובדים עליו שנתיים מול האמריקנים, איך בסוף הוא מרים את ידו נגד?"

יעלון גם האשים את לפיד שעשה "תרגיל חשבונאי", שבמסגרתו הוצאות ביטחוניות שהיו אמורות להיות מתוקצבות מחוץ לתקציב הביטחון חושבו לבסוף כחלק מהתקציב הייעודי. "בחוץ מדווחים שכאילו קיבלנו תוספת של שישה מיליארד שקל. קיבלנו פחות. מעמיסים על תקציב הביטחון דברים שאמורים להיות ממומנים בנפרד", הוא הסביר. "אני מביא את זה כדוגמה מצדי, אך זה קורה גם במקומות אחרים".

בנוגע למשבר בקואליציה, הסביר יעלון כי ישראל לא צריכה בחירות, אך יש כבר אווירת בחירות. "לא שאני חושש מבחירות, הליכוד לא אמור לחשוש מבחירות, אך נוצר מצב שהממשלה לא מצליחה למשול כתוצאה מפעילות של שותפים לקואליציה", הוא אמר. "הם לא מצליחים למשול בכלל, ובכל הנוגע לתקציב הביטחון בפרט".

עוד על המשבר בקואליציה:
דרעי: "לא נקים קואליציה אחרת בתנאי שנתניהו ילך לבחירות"
יורים ומדליפים: המשבר שדרדר את הממשלה לשפל חסר תקדים
ליברמן: מקווה שנמצא פשרה, לא הייתי ממליץ על בחירות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר האוצר יאיר לפיד בישיבת הממשלה, אוקטובר 2014. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"תרגיל חשבונאי" על חשבון הביטחון? לפיד/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

אתמול דיבר לפיד על המשבר בקואליציה ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת עמיתיו למפלגה. "הנושאים הדרמטיים - תקציב המדינה, יחסיה הבינלאומיים של ישראל, הביטחון האישי של האזרחים, סוגיית הדיור - תקועים במקום, וראש הממשלה עומד בצד. במקום זה מתעסקים בפוליטיקה הכי קטנה, בסקרים ובהישרדות פוליטית", האשים לפיד באירוע שבתרבות בתל אביב. לדבריו, "חמישה חברי מרכז ליכוד חזקים שולטים במדינה ומשפיעים על הפוליטיקאים שלה".

"צר לי שתקציב המדינה הוא בן ערובה לעסקנות פוליטיות", אמר. "התקציב נתקע כי אותם חברי מרכז יושבים על ראש הממשלה ומשכנעים אותו שלא לקבל את התקציב. אני לא מבין למה ראש הממשלה משתף עם זה פעולה. רפורמות כמו 'חוק מע"מ אפס' תקועות בגלל זה, ועל זה בדיוק המשבר. תקציב המדינה הוגש לממשלה וראש הממשלה הצביע בעד ואז ניתק מגע ולא דיבר אתנו".

בהתייחסו לאפשרות של הפלת הממשלה וקיום בחירות מוקדמות, הבהיר לפיד כי הוא אינו מפחד, אך זה לא מה שהמדינה צריכה כעת. "אם אני מחר בא ומודיע שאני פורש, יש מסיבה במרכז הליכוד כי כל הג'ובים יישארו בידיהם", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully