וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו: "לא אאפשר לח"כים שמתסיסים לעלות להר הבית"

מפכ"ל המשטרה אמר השבוע שזו הייתה טעות לאפשר לח"כ פייגלין לעלות למקום הקדוש. בתגובה, אמר יו"ר הכנסת: "שפקיד ציבור לא ישיא עצות לח"כים". היום השיב לו דנינו: "הוא לא מבין מהו תפקיד המפכ"ל"

יוחנן דנינו בכנס המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי. ספטמבר 2014. כפיר בולוטין,
המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו/כפיר בולוטין

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, יצא היום (שישי) שוב נגד עלייתם של חברי כנסת מהימין להר הבית. בהרצאה שנתן באירוע "שישי בקתדרה" במכללה האקדמית אשקלון, הבהיר המפכ"ל דנינו כי ימנע את עלייתם של חברי כנסת "שמתסיסים" להר הבית.

ביום שלישי אמר דנינו כי אסר על ח"כ משה פייגלין (הליכוד) לעלות להר, אולם לא זכה לגיבוי מהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. "זאת הייתה טעות לאפשר למי שהוא סמל לשינוי סטטוס קוו לעלות", הסביר ב"כנס שדרות לחברה וידידות". בעקבות דבריו, תקפו אותו בחריפות חברי כנסת מהליכוד, בהם גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שאמר ש"פקיד ציבור לא ישיא עצות לחברי כנסת".

עוד בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום: החשוד בדריסת השוטרת - מנהל הפועל פ"ת
פלסטינית נעצרה עם סכין בחברון, ירי על רכב בקריית ארבע
בעקבות ההצפות: האו"ם הכריז על מצב חירום בעזה

בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם מושקוביץ
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין/נועם מושקוביץ

הבוקר המשיך דנינו את העימות הפומבי. "יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא מבין בכלל מהו תפקידו של המפכ"ל", אמר. "אני חושב שאסור לחברי כנסת מסוימים, שהציבו כאג'נדה את שינוי הסטטוס קוו, לעלות להר הבית. לא רק שאני לא חוזר בי מהדברים שאמרתי, אלא אני מוסיף ומודיע שאני לא אאפשר לחברי הכנסת האלה לעלות להר הבית".

בכנס בשדרות דיבר דנינו על החשיבות של שמירה על הסטטוס קוו בהר הבית. "יש הצהרה חד-משמעית של ממשלת ישראל מאז 67' שאין כוונה לשנות את הסטטוס קוו", ציין. "אם זו ההנחיה, חובתנו לקיים אותה". הוא עוד אמר כי ברור שאין להצהרות בדבר הכוונה לשנות את החוק בנושא היתכנות מעשית, "אבל עצם ההצהרה עושה משהו בעולם המוסלמי", לדבריו.

גורמים שמקורבים ליו"ר הכנסת אמרו בתגובה לדברים הללו: "אחרי שנתן עצות מיותרות, דנינו מרשה לעצמו לחלק ציונים לנבחרי הציבור. אדלשטיין מצפה מהמפכ"ל לסייר בשטח ולהשקיע את כל מרצו בשמירת ביטחונם של אזרחי ישראל במקום להופיע באירועי 'שישי תרבות'", הוסיפו המקורבים ליו"ר הכנסת. "יו"ר הכנסת ימשיך לשמור מתוקף תפקידו על כבודם וזכויותיהם של נבחרי הציבור".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ח"כ משה פייגלין ליד הר הבית בירושלים, אוקטובר 2014. טלי מאייר
ח"כ משה פייגלין בהר הבית/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully