וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההצפות: האו"ם הכריז על מצב חירום בעזה

מאות מתושבי העיר פונו מבתיהם בשל הצטברות הגשמים. סוכנות אונר"א הקימה חדר חירום מבצעי ומסייעת לתושבים ולרשויות באספקת מים ושירותי בריאות. "ההצפות נגרמו בשל הנזק של 'צוק איתן'"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) הכריזה אתמול (חמישי) על מצב חירום בעזה בעקבות הסערה החורפית וההצפות הקשות שפוקדות את העיר בימים האחרונים. הסוכנות, שהיא הגדולה מבין סוכנויות הארגון ברצועה, אף הקימה חדר חירום מבצעי בשטח העיר והחלה לסייע לתושבים ולרשויות באספקת דלק, מים ושירותי בריאות ותברואה.

למרות שלא דווח על נפגעים, מאות מתושבי העיר, בייחוד בשכונת שייח רדוואן, פונו מבתיהם בשל הגשמים העזים. גם בית ספר של אונר"א ומרכז קולקטיבי של הסוכנות בעיר הושפעו מהממטרים. הסוכנות נערכת לספק מקלט הולם לתושבים במקרי הצורך. כמו כן, מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הציע סיוע גם הוא, והוא עומד בקשר עם מקבילו הפלסטיני. עד כה, הוכנסו 12 משאבו פלסטיניות לשטח הרצועה עד כה.

עוד בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום: החשוד בדריסת השוטרת - מנהל הפועל פ"ת
אחרי 70 שנה: ניצולת שואה פגשה את האישה שהצילה אותה
פלסטינית נעצרה עם סכין בחברון, ירי על רכב בקריית ארבע

הצפות בעיר עזה, 27 בנובמבר 2014. רויטרס
הצפות בעזה, אתמול/רויטרס

אונר"א מקיימת התייעצויות בעניין עם ממשלת הרשות הפלסטינית ועם עיריית עזה. "אנחנו מאוד מודאגים מהסופות החמורות הללו בשלב כה מוקדם של העונה", אמר מנהל התפעול של הסוכנות, רוברט טורנר. הוא הפנה אצבע מאשימה לישראל ואמר כי הסיבה להצפות היא "הנזק חסר התקדים וההרס שנגרמו בעימות האחרון (מבצע "צוק איתן")". הוא הוסיף כי הארגון מודאג מהמשפחות שעדיין מחפשות מחסה ומההשפעה של ההצפות על ילדי עזה שאינם יכולים ללכת לבית הספר.

בסוכנות מציינים כי ההרס שמזג האוויר הקיצוני עלול לגרום אינו חדש למשפחות המתגוררות בעזה. בחורף שעבר, מהקשים שידע האזור בשנים האחרונות, נעקרו אלפי פלסטינים מבתיהם בעקבות הגשמים וההצפות. לדברי הסוכנות, הרס מסוג זה מחריף את המצב ההומניטרי של תושבי הרצועה, שגם כך אינו טוב. זאת, מלבד העובדה שהם מתמודדים עם מחסור חריף בדלק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הצפות בעיר עזה, 27 בנובמבר 2014. רויטרס
הצפות בעזה/רויטרס

אתמול פתחה מצרים את מעבר רפיח בפעם הראשונה זה חודש, והתירה לאלפי פלסטינים לשוב לביתם ברצועת עזה, שם גילו רבים מהם כי שכונות רבות הוצפו. המעבר נסגר ב-25 באוקטובר אחרי סדרת פיגועים רצחנית בחצי האי סיני. במהלך החודש שחלף מאז, שבו הוקם אזור חיץ ממערב לרפיח המצרית, נתקעו כ-6,000 פלסטינים במצרים ובמדינות אחרות.

הצפות בעיר עזה, 27 בנובמבר 2014. רויטרס
עוזבים את הבתים בעזה, אתמול/רויטרס
הצפות בעיר עזה, 27 בנובמבר 2014. רויטרס
הצפות בעיר עזה, 27 בנובמבר 2014/רויטרס
הצפות בעיר עזה, 27 בנובמבר 2014. רויטרס
הצפות בעיר עזה, 27 בנובמבר 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully