וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצרו פעילי חמאס שתכננו פיגוע באצטדיון טדי

27.11.2014 / 10:38

שב"כ וצה"ל עצרו יותר מ-30 פעילים שהוכשרו בחו"ל על ידי מפקדת הארגון בטורקיה, והוחדרו לגדה המערבית לצורך הוצאה לפועל של כמה פיגועים. בין השאר, הם תכננו לחטוף ישראלים ולחדור ליישובים

אצטדיון טדי. יוסי ציפקיס
יעד לפיגוע. אצטדיון "טדי" בירושלים/יוסי ציפקיס

שב"כ וצה"ל חשפו במהלך ספטמבר האחרון תשתית צבאית נרחבת של חמאס שפעלה לגיוס חוליות צבאיות בחו"ל לביצוע פיגועים נגד יעדים ישראליים – כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. לפי הודעת שב"כ, פעילות התשתית הוכוונה על ידי מפקדת חמאס בטורקיה בראשות סאלח ערורי. השתתפו בה פעילים של הארגון שהוכשרו בחו"ל והוחדרו לשטח הגדה לצורך מימוש פעילות הטרור.

במסגרת החקירות של כוחות הביטחון נעצרו יותר מ-30 פעילים - רובם מהגדה וחלקם מירדן ומכווית - ונתפסו שני רובים מסוג M-16, תחמושת וחומרים לייצור מטענים. ביום שישי שעבר נחשף לראשונה בוואלה! חדשות מפי גורמים פלסטיניים על אודות איתור תשתית טרור זו של חמאס.


עוד בוואלה! חדשות:
חשיפה: הערוץ החשאי שהכשיל את המו"מ עם הרשות
עובד ערבי הותקף, התיק נסגר מ"חוסר ראיות"
בתוך 2 שניות: שוטר ירה למוות בילד שאחז באקדח צעצוע

נשקים של החמאס שהוסגרו בפעולה של צה"ל ושב"כ באיו"ש. דוברות שב"כ, משרד הביטחון
חלק מהתחמושת שנתפסה/משרד הביטחון, דוברות שב"כ

בחקירתם בשב"כ סיפרו החשודים כי הם הונחו להוציא לפועל פיגועים מסוגים שונים, ובהם ירי לעבר יישובים ונקודות צבאיות בגדה, חדירה ליישובים ישראליים, חטיפה של אזרחים ישראלים ביהודה ושומרון ובחו"ל, פיצוץ מכוניות תופת, גיוס חוליות צבאיות בירדן לטובת מימוש פיגועי חדירה לתחומי ישראל, פיגוע באצטדיון "טדי" בירושלים ופיגוע נגד הרכבת הקלה בעיר. חלק מהפעילים הספיקו טרם מעצרם להוציא לפועל בסוף אוגוסט שני פיגועים של פיצוץ מטעני תופת בשומרון, אולם אירועים אלו הסתיימו ללא נפגעים.

מחקירת שב"כ עולה כי לצורך גיוס הפעילים בירדן פנו חברי הארגון לסטודנטים שהביעו אהדה לתנועת האחים המוסלמים או לחמאס והעבירו אותם להכשרות צבאיות בהתאם למשימות שלשמם גויסו. ההכשרות, שהתקיימו בפיקוח פעילי הזרוע הצבאית של חמאס בחו"ל וברצועת עזה, התקיימו בירדן, בטורקיה, בסוריה וברצועת עזה. המגויסים הגיעו לרצועת עזה, ושם עברו קורסי חבלה, אימוני נשק, ניתוח שטח וניווט ותדריכים ביטחוניים בנושא ביטחון המידע. לאחר סיום תהליך הגיוס, ההכשרה וההשתלבות בצירי הפעילות נשלחו הפעילים לשטחי יהודה ושומרון כדי להוציא אל הפועל את המשימות שקיבלו.

עוד באותו נושא

נחשפה רשת טרור של חמאס בגדה שתכננה פיגועים נגד ישראלים

לכתבה המלאה

הפעילים המרכזיים שנעצרו:

פעיל חמאס פעיל איו"ש שב"כ טרור. דוברות שב"כ, עיבוד תמונה
שמונת הפעילים המרכזיים שנעצרו/עיבוד תמונה, דוברות שב"כ

מנאף אג'בארה, סטודנט להנדסה בן 28, תושב ירדן. מסר בחקירתו כי יועד לגייס פעילים לפעילות צבאית. כמו כן, הודה כי סייע בהכנת מטענים שהונחו בצומת ג'ית ובצומת רחלים.

רג'אאי עמורי, בן 30, תושב טול כרם. היה עצור חמש פעמים בישראל בעבר. גויס בתחילת שנת 2014. יחד עם עלי סעיד, פעיל חמאס שהגיע מעזה, היה אחראי על ייצור מטענים ששימשו לפיגועים בצומת ג'ית ובצומת רחלים בחודש אוגוסט השנה.

מחמוד מלחם, בן 30, תושב טול כרם, פעיל צבאי של חמאס שסייע על פי שב"כ למכין המטענים עמורי. הודה כי שכר דירת מסתור ברמאללה שבה הוסתרו אמצעי לחימה וחומרים לייצור מטענים.

עבדאללה זיתאוי, בן 26, תושב ירדן. עבר בשנים 2012-2013 אימונים ברצועת עזה שהתמקדו בתחום החבלה. בתחילת השנה נכנס לגדה בהנחיית חמאס-ירדן והמתין למשימות.

מוסעב דויב, בן 23, תושב זעתרה ליד בית לחם. שהה בירדן בשנים 2010-2014 לצורך לימודים, ושם נפגש עם פעיל חמאס שביקש ממנו לסייע בפעילות הארגון בגדה המערבית. בטרם חזרתו לכפר, התבקש להעביר כספים ואמצעי לחימה לטובת פעילות של הארגון.

עדנאן סמארה, בן 30, תושב הכפר ספארין ליד טול כרם. נכלא בעבר ארבע פעמים בישראל והודה בחקירתו כי סייע למנאף אג'בארה במסגרת פעילותו של האחרון וכי קיבל לידיו רובה ותכנן לגייס חוליה צבאית לביצוע פיגועים.

סוהיב תאבת, בן למשפחה של פעילי חמאס בן 29, תושב הכפר בית דג'ן ליד בקעות בבקעת הירדן. הודה על פי שב"כ בחקירתו שגויס והתאמן לזרוע הצבאית של חמאס, עבר הכשרות בתחומים של התנהלות חשאית, נשק וחבלה.

מוחמד שורבג'י, בן 25 במוצאו מכווית. למד בירדן ונעצר בחודש שעבר עם כניסתו לגדה המערבית. על פי שב"כ, הוא הודה בחקירתו כי גויס לפעילות חמאס צבאית במהלך 2014 בירדן. עוד ציינו בשב"כ כי שורבג'י קיבל הנחיות לסייע בהעברת מסרים מבכירי חמאס בחו"ל לפעילים ביהודה ושומרון, והיה אמור לשוב לירדן להמשך הכשרתו הצבאית, אלא שהתכנית נקטעה עם מעצרו.

נשקים של החמאס שהוסגרו בפעולה של צה"ל ושב"כ באיו"ש. דוברות שב"כ, משרד הביטחון
רובה M-16 שאותר אצל חברי החוליה/משרד הביטחון, דוברות שב"כ

הרשת הקודמת של חמאס, שנחשפה בקיץ, כללה 93 פעילי חמאס שנעצרו בגין תכנון לבצע הפיכה נגד הרשות הפלסטינית. הגורמים הפלסטינים הבהירו אז שהרשת תכננה להוציא פיגועים נגד מטרות ישראליות, לא מתוך כוונה להפיל מידית את הרשות, אלא להביא לתגובה ישראלית חריפה נגד הרשות – כך שהאחרונה תיחלש, וכך גם הפעם. הגורמים גילו לוואלה! חדשות שבבתי הכלא של הרשות שוהים כמה פעילי חמאס נוספים, שקשורים אף הם לאותה רשת.

מאפייני ההפעלה של התשתית שנחשפה כעת דומים לזו הקודמת. מי שגייס את הפעילים ומימן אותם בשתי ההזדמנויות הוא סאלח ערורי, מראשי חמאס, תושב הגדה במקור שגורש לטורקיה, ולמעשה הקים משם מפקדה לכל דבר של הזרוע הצבאית של חמאס. לצדו פועלים עשרות פעילי חמאס אחרים, ובהם גם מגורשי עסקת שליט. הגורמים הפלסטינים ציינו כי טורקיה וקטאר מאפשרות לחמאס לפעול באין מפריע לא רק נגד ישראל, אלא גם נגד הרשות הפלסטינית, באמצעות ביצוע פיגועים.


לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully