וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ששוחרר מבית החולים: גליק מבקש לחזור להר הבית

26.11.2014 / 20:54

פעיל הימין, שרק שלשום סיים אשפוז של כמעט חודש בעקבות ניסיון ההתנקשות בו, עתר לבית המשפט בדרישה שיתירו לו לעלות להר הבית. לטענתו, ההחלטה שמונעת ממנו לעשות כן מבוססת על טענה שקרית שלפיה תקף מוסלמית

צילום: עומר מירון, עריכה: מתן חדד

(גליק בזמן שחרורו מבית החולים)

חוזר להר? פעיל הימין יהודה גליק, שרק לפני יומיים השתחרר מבית החולים שערי צדק בירושלים, לאחר אישפוז ממושך בעקבות ניסיון ההתנקשות בו - עתר השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה להתיר לו לשוב ולעלות להתפלל בהר הבית.

העתירה הוגשה לבית המשפט ביום ראשון, בעקבות החלטת שופטת בית משפט השלום חגית מאק-קלמנוביץ' בחודש אוקטובר האחרון להרחיק את גליק משטח ההר, וזאת בעקבות התיק נגדו בגין תקיפת מתפללת מוסלמית במקום. "סרטי הווידאו מוכחים כי המתלוננת כלל לא הותקפה במקום שבו היא ועד הראיה השני טוענים (שהדבר אירע), אלא ההיפך הוא הנכון – הסרטונים, כמו גם החלטות שיפוטיות קודמות, מוכיחים כי הרב גליק ובנו הם אלה שהותקפו באותה נקודה על ידי המוסלמים, קרוב לוודאי על ידי המתלוננת בעצמה", נכתב בערר.

עוד ידיעות בנושא הר הבית
דנינו: "זו הייתה טעות לאפשר לפייגלין לעלות להר הבית"
האם היהודים באמת רוצים את הר הבית?
דעה: קיצוני הר הבית גוררים לאבדון

יהודה גליק משתחרר מבית החולים שערי צדק, נובמבר 2014. טלי מאייר
גליק בזמן שחרורו מבית החולים/טלי מאייר

במסיבת עיתונאים בבית החולים עם שחרורו שלשום אמר גליק: "הגעתי לכאן לפני 25 ימים, זו פעם ראשונה שאני רואה את כל ההמולה. זה לא ברור מאליו שאני יושב כך ומדבר. אני רוצה להודות לקדוש ברוך הוא". לדבריו, "זכיתי להשגחה פרטית. ארבעה קליעים פגעו בחלל הבטן שלי ואף אחד מהם לא בכלי דם. אשתי, הבנים שלי, חתני, בתי, אחיי ואחיותיי היו שותפים מלאים בהצלת חיי, אבל אני רוצה להתייחס לשליחים הגדולים מכולם. רוב חיי הייתי אדם בריא לחלוטין, לא הכרתי את מערכת הבריאות. במה שנתקלתי פה לא נתקלתי מעולם. אני מודה לצוות הרפואי". גליק הוסיף כי "הפרגון מחמם את הלב. אני מודה לכל עם ישראל שהתפללו, שבירכו, שהתקשרו ושרצו לבוא".

גליק, בן 50, נורה ארבע פעמים בידי רוכב אופנוע פלסטיני ממזרח ירושלים מחוץ למרכז מורשת בגין לאחר הרצאה שנתן במקום. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים והוא אושפז במחלקת הטראומה כשמצבו מוגדר קשה מאוד. היורה, מועתז חיג'אזי תושב שכונת אבו טור, חוסל בקרב יריות מחוץ לביתו כמה שעות לאחר ביצוע המעשה.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים. נועם מושקוביץ
עימותים אחרי חיסול המחבל במזרח ירושלים/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully