וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלוש שנים: דורסי לי זיתוני יעמדו למשפט

27.11.2014 / 0:30

קלוד חייט ואריק רוביק, שדרסו את זיתוני בתל אביב ב-2011, הפקירו אותה ונמלטו לצרפת, יעמדו היום לדין בפריז, בין היתר בגין גרימת מוות בנסיבות מחמירות ושיבוש הליכי חקירה. "שלוש שנים מאוחר מדי"

דיווח בצרפת: עונש מאסר לדורס לי זיתוני. קובי אליהו
הופקרה לדמם למוות. לי זיתוני/קובי אליהו

אחרי שלוש שנים, יחל היום (חמישי) משפטם של דורסי לי זיתוני בצרפת. קלוד חייט ואריק רוביק, שדרסו בתל אביב את זיתוני, בת 25, ונמלטו מהזירה, יישפטו בבית משפט בפריז בגין עבירות שונות, ובהן גרימת מוות בנסיבות מחמירות, שיבוש הליכי חקירה, הימלטות מזירת תאונה וניסיון שוחד.

לרוביק ולחייט עבר פלילי עשיר – השניים הורשע כמה פעמים בגין עבירות תעבורה. הם נעצרו כמה פעמים לאחר שנהגו בשכרות או ללא רישיון, והיו מעורבים גם בעבירות אחרות. בתי משפט ייחסו לרוביק קשרים עם כנופיות הונאה וכן קשרים עם העולם התחתון בתל אביב. נוסף על כך, ניסה רוביק לשחד את חברו חייט בסכום של 500 אלף אירו כדי שזה יודה כי הוא זה שנהג ברכב בעת התאונה. עם זאת, רוביק לא עמד בהבטחתו ושילם לו רק 100 אלף אירו, מה שגרם לחייט לחזור בו מהצהרתו הכוזבת.

עוד על הפרשה
צרפת: דורסי לי זיתוני נעצרו בחשד להונאה והלבנת הון
עתר נגד הסגרתו לצרפת: "דורסי זיתוני לא הועברו"
עדות: דורס לי זיתוני נסע שיכור וללא רישיון נהיגה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לשניים עבר פלילי עשיר. קלוד חייט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שלוש שנים מאוחד מדי, נוכל להסתכל לאחור ולדעת שעשינו את המעשה הנכון ולהמשיך בחיינו", אמר רועי פלד, בן זוגה של זיתוני וממובילי המאבק להעמדת הדורסים לדין. פלד אף זומן על ידי השופט להעיד ולהצביע על הרקע הפלילי של הנאשמים נוסף על מעורבותם בתאונה.

כמו כן, אתמול נחתה בפריז משלחת תומכים בעמותת "צדק בשבילי". במהלך היום צפויים להסתובב מתנדבי העמותה ותומכיה ברחובות פריז ובמוקדי תיירות, לחלק עלונים המספרים על המקרה ולקרוא לאנשים לתמוך במשפט. ג'ו גוטמן, ממטה המאבק, סיפר על התגובות ברחוב לפעילות ההסברה. "התגובות ברחוב הן מדהימות", סיפר גוטמן. "אנחנו 42 פעילים שמסתובבים ברחובות ועושים הסברה ללא פרובוקציות, פשוט משוחחים עם אנשים ומסבירים להם על המשפט. אנחנו מגלים שהרבה מאוד מהם מזדהים עם המקרה של לי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"יש חשש שנתאכזב"

"זוהי גאווה בשבילנו שהמשפט סוף סוף מתקיים, אך מצד שני יש גם חששות שנתאכזב. עם זאת, אנחנו מאמינים במערכת המשפט הצרפתית ומקווים שלא נתאכזב ממנה", אמר גוטמן. הגענו לצפות מהצד וחשוב לנו שמערכת המשפט תדע לעשות את העבודה ושתבין שמדובר במקרה בלתי-רגיל, שצריך לתת עליו את הדין במלוא החומרה".

הפרשה החלה ב-16 בספטמבר 2011, כשבשעת בוקר מוקדמת נסעו רוביק וחייט ברחובות תל אביב לאחר בילוי לילי, כשהם שיכורים ונוהגים ללא רישיון ובמהירות מופרזת של 100 קמ"ש, הגבוהה בהרבה מהמהירות המותרת. הנהג, רוביק, עבר באור אדום ופגע בזיתוני, שחצתה את הכביש במעבר חצייה. שני הגברים ברחו מן המקום מבלי להגיש לה עזרה וטסו לצרפת. מאז ניסתה ישראל לשכנע את הרשויות בצרפת להסגירם, אך התובעת בתיק ושגריר צרפת הבהירו כי הדבר אינו אפשרי, משום שלדבריהם החוק בצרפת אינו מאפשר הסגרת אזרחים צרפתים למדינות שאינן חברות באיחוד האירופי.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully