וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: בזמן הלידה, הרופאים חתכו חלק מישבן התינוקת

26.11.2014 / 0:22

במהלך ניתוח קיסרי בבית החולים שיבא, פרט לחתך שבוצע בבטן האם כמקובל, נגרם גם חתך עמוק בעכוזה של ל' באורך כשמונה ס"מ. כעת, תובעים ההורים פיצויים. בית החולים: "מתנצלים"

שיבא תל השומר, ינואר 2012. דרור עינב
החתך, לא רק שלא נעלם, הוא גם גדל. בית החולים שיבא/דרור עינב

ל' היא ילדה בת ארבע. מהיום שנולדה מלווה אותה מום שנגרם לה במהלך לידתה בניתוח קיסרי - חתך עמוק בישבנה, אשר גורם לו להיראות כאילו שנחצה לשניים. כעת תובעים הוריה בשמה את בית החולים שיבא בתל השומר, שם נערך לאמה הניתוח, ואת משרד הבריאות, שאחראי להעסקת הרופא שעשה את הניתוח. "הטיפול הרשלני גרם להטלת מום בעל השלכות הן תפקודיות והן נפשיות בגופה של התובעת, אשר ילווה אותה למשך כל ימי חייה", נכתב בתביעה. בית החולים התנצל על האירוע.

ההורים הגיעו לבית החולים ב-7 בספטמבר 2010, לאחר ירידת מים. בבית החולים התגלה כי מדובר בלידת עכוז והאם הופנתה לניתוח קיסרי, שבמהלכו בוצע בבטנה של האם חתך, כמקובל בניתוחים מסוג זה. בדוח הניתוח נכתב כי "במהלך פתיחת הרחם עם הסכין זוהה חתך קטן בעכוז ימין של התינוקת". לאחר הניתוח, נלקחה ל' ישירות לבדיקת רופא ולא הובאה לאמה. הרופאים הסבירו להורים כי לבתם נגרם "חתך קל" במהלך הלידה.

מאוחר יותר גילו ההורים כי "החתך הקל" הוא למעשה חתך ניתוחי עמוק בעכוזה הימני, באורך של כשמונה ס"מ ובעומק של כשני ס"מ. צוות פלסטיקאים בבית החולים ביצע תפירה של החתך בהרדמה מקומית, ושבוע לאחר הלידה שוחררה ל' לביתה. ההורים הונחו לבצע שטיפות יומיומיות, לנקות את הפצע הפתוח ולשמור על היגיינה באזור החתך. התינוקת הופנתה להמשך טיפול במרפאה פלסטית.

עוד כתבות בנושא בריאות:
אין כסף: תכנית לאומית לתזונה בריאה על סף סגירה
הרופאים נגד ועדת גרמן: "תפגע ברפואה הציבורית"
"תופעת טבע": נדחתה תביעה לפיצוי חולי "שושנת יריחו"

תינוק על אמו מיד אחרי הלידה. ShutterStock
ההורים "הזדעזעו למראה עיניהם"/ShutterStock
"התובעת סבלה ועודנה סובלת מכאבים ותחושות מציקות באופן מתמיד באזור החתך, במגע ובישיבה המקשים ומגבילים בביצוע פעולות פשוטות ושגרתיות בחיי היום יום"

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי, ההורים "הזדעזעו למראה עיניהם, כאשר הם רואים חתך עמוק לאורך כל ישבנה של התובעת. החתך היה פתוח בחלקו האמצעי וללא תפרים. לא רק שהיו צריכים להתמודד עם לידת ילד נוסף למשפחה, תוך החלמה מניתוח קיסרי, נאלצו להשקיע מאמצים פיזיים ונפשיים גדולים לטיפול בחתך, בראותם את בתם הקטנה שזה אך הובאה לעולם סובלת סבל רב כתוצאה מכך".

כתב התביעה ממשיך ומתאר את הביקורים התכופים של ההורים במרפאות ואצל מומחים שונים, כמו גם את העובדה שלא רק שהחתך לא נעלם - הוא אף גדל. יתרה מכך, מתארת התביעה את הכאבים העזים שמהם סבלה ל' בכל פעם שהוריה החליפו לה טיטול. לטענתם, לחתך יש השלכות תפקודיות קשות, שילוו את התובעת למשך כל ימי חייה. "התובעת סבלה ועודנה סובלת מכאבים ותחושות מציקות באופן מתמיד באזור החתך, במגע ובישיבה המקשים ומגבילים בביצוע פעולות פשוטות ושגרתיות בחיי היום-יום", נכתב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מלבד הכאבים הפיזיים, ההורים מצרים על הסבל הנפשי הרב שנגרם, ושצפוי להיגרם, לבתם בשל החתך. "מראה זה נחשף, ובהיותה ילדה רכה בשנים מהווה מושא ללעג בפני ילדים אחרים. בנסיבות אלו, התובעת סובלת מביטחון עצמי נמוך, תלותיות רבה וניכרת בהוריה וחוסר עצמאות, בידוד והסתגרות", נכתב בתביעה. "כתוצאה מהחתך הושחת פלג גופה התחתון והתובעת נאלצת ותאלץ אף בעתיד לכסות ולהסתיר את אזור החתך כך שנמנע וימנע ממנה ללבוש בגד ים, בגד גוף צמוד או לחשוף את גופה באזור החתך. כשתגדל התובעת ותגיע לבגרות, תגרם לה פגיעה התדמיתית הקשה בשלמות גופה כאישה באזור אינטימי".

משרד הבריאות: "נגיב בבית המשפט"

הוריה של ל' פנו למומחים לפלסטיקה, במטרה לנסות ולהעלים את הצלקת המכוערת. בתביעה נכתב כי "נאמר להם על ידי פלסטיקאים כי גם לאחר ביצוע ניתוח מתקן, הצלקת לא תיעלם, אלא לכל הפחות תקטן, כאשר אין כל בטוחה לכך". ההורים החליטו לתבוע פיצויים ממשרד הבריאות ומבית החולים שיבא. נגד הרופא הם טוענים כי "ביצע את הליך חיתוך דופן הרחם בצורה בלתי מקצועית ו/או רשלנית ו/או במהלך פזיז ובלתי אחראי".

בנוגע למשרד הבריאות, טוענים ההורים כי המשרד העסיק רופאים בלתי מיומנים וסיפק לאם ולבתה טיפול רפואי "מתחת לסטנדרט המצופה מרופא סביר". במשרד הבריאות סירבו להתייחס לטענות העולות מהתביעה ומסרו כי היא "טרם התקבלה. כשתתקבל, נגיב בבית המשפט". גם בשיבא טרם התקבלה התביעה, אולם נמסר כי "בית החולים מוצא לנכון להתנצל על החתך שנגרם בשל מצג עכוז בעייתי בזמן ניתוח קיסרי".


לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 18:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully