וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים נגד ועדת גרמן: "תפגע ברפואה הציבורית"

20.11.2014 / 8:14

עשרות רופאים החלו לתכנן את המאבק במסקנות הוועדה, שלפיהן יוטל מס כבד על מוסדות הרפואה הפרטיים בארץ. "אין היגיון בהחלשת הרפואה הפרטית לפני שמחזקים את הרפואה הציבורית"

צילום: מור שאולי, עריכה: קשת סידי

(ההודעה של גרמן על ביטול שירותי הרפואה הציבוריים בבתי החולים, יוני 2014)

עשרות רופאים, הן משירותי הרפואה הפרטיים והן מהציבוריים, התכנסו אמש (רביעי) כדי לתכנן צעדי מחאה נגד מסקנות ועדת גרמן שפורסמו לפני כחצי שנה, ולפיהן ייגבה מס גבוה ממוסדות הרפואה הפרטיים בארץ. הרופאים, המגיעים מכל קשת מערכת הבריאות – ממכונים פרטיים, דרך קופות החולים ועד רופאים בכירים בבתי חולים ציבוריים – התריעו מפני פגיעה רצינית במערכת הבריאות הציבורית אם יוטל מס כבד על הרפואה הפרטית.

"אין שום היגיון בלהחליש את הרפואה הפרטית לפני שמחזקים את הרפואה הציבורית", אמר פרופסור מוטי גוטמן, מנהל הכירורגיה בבית החולים שיבא בתל השומר. במשרד הבריאות, עם זאת, מתעקשים כי יש להגביל את ההכנסות של הרפואה הפרטית, בין היתר כדי להחזיר רופאים בכירים לשירותי הרפואה הציבורית.

עוד ידיעות בריאות:
משפחתה של החולה שממתינה להשתלה: חתמו על כרטיס אדי
הורים בפתח תקווה מאשימים: "מכת דיזנטריה בגנים"
דוח: עלייה במקרי המוות משפעת ומדלקת ריאות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרופאים דורשים "לכל הפחות, דיון ציבורי על נושא כל כך חשוב ומשפיע". שרת הבריאות יעל גרמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרופאים הודיעו גם כי הוקם ועד פעולה, שתפקידו לנגח את פרק הבריאות בחוק ההסדרים הקרוב. "לכל הפחות, אנחנו דורשים שיתקיים דיון ציבורי על נושא כל כך חשוב, שישפיע על מתן שרותי רפואה בישראל", נמסר מיו"ר ארגון צרכני הבריאות בישראל (הצב"י), מידד גיסין, שהצטרף למאבק. לדבריו, "בחוק ההסדרים אין כל שקיפות".

בסביבתה של גרמן מתייחסים למאבקם של הרופאים ככזה שמטרתו לשמור על שכרם הגבוה במערכת הפרטית. "בשנים האחרונות יש עליהום על רופאים, כאילו אנחנו רודפי בצע", אמר בעניין פרופסור יהודה אולמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה ומנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים רמב"ם שבחיפה, "אבל אני, שמחויב למערכת הציבורית, אומר שפגיעה במערכת הפרטית תביא לעומס, והתורים בבתי החולים רק יגדלו". אחד מהרופאים אף ציין כי כבר עכשיו יש תיירות מרפא יוצאת מישראל, ומי שידו משגת נוסע ליעדים קרובים כמו קפריסין על מנת לבצע הליכים רפואיים.

עומס במיון בבית החולים רמב"ם, ינואר 2013. ערן גילווארג
"פגיעה במערכת הפרטית תביא לעומס, והתורים בבתי החולים רק יגדלו". חולים במסדרונות בית החולים רמב"ם בחיפה/ערן גילווארג

"הולך לקרות אסון ברפואה הציבורית בישראל"

גם בהסתדרות הרפואית הביעו התנגדות לשינוי הצפוי. "אנו מבקשים להזהיר מפני צמצום הנגישות ואפשרויות הבחירה של תושבי ישראל בשירותי רפואה, ויצירת עומס בלתי-סביר על מערכת הבריאות הציבורית הנמצאת בתת-תקצוב קשה ממילא", כתב יו"ר ההסתדרות, פרופסור לאוניד אידלמן, לשרת הבריאות.

הרופאים שהשתתפו באסיפה אמש היו כולם נחרצים נגד החוק. "הולך לקרות אסון ברפואה הציבורית בישראל", אמרו חלקם. כמו כן, הם הודיעו כי בכוונתם לפנות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולדרוש את התערבותו בעניין.

על פי המלצות ועדת גרמן, שצפויה להיכלל בחוק ההסדרים הקרוב, תיקבע תקרת הכנסות למוסדות פרטיים, שמרפאות שיעברו אותה ישלמו מס גבוה לקופת המדינה. נוסף על כך, יוטל מס בשיעור של 15% על הכנסות מתיירות מרפא. הכסף שיתקבל אמור להיות מוזרם למערכת הרפואה הציבורית, שבשנים האחרונות טובעת בגרעון. נוסף על הפן הכלכלי, השרה מקווה כי הצעד ישיב רופאים מנוסים ובכירים למערכת הציבורית.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully