וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: עליה במקרי המוות משפעת ומדלקת ריאות

12.11.2014 / 0:00

דוח של משרד הבריאות מלמד שבין 2000-2011 הייתה מחלת הסרטן הגורם מספר אחת למוות בישראל. תאונות הדרכים - הסיבה ה-8 ברשימה, נמוך מרוב מדינות המערב. עלייה דרמטית בתמותה מאלצהיימר

אילוסטרציה. ShutterStock
מחלות לב, הסיבה השנייה למוות בישראל/ShutterStock

מחלת הסרטן היא הגורם מספר אחת למוות בישראל - כך עולה מנתונים שמפרסם היום (רביעי) משרד הבריאות. בסך הכל, כרבע מכלל מקרי המוות בקרב גברים ונשים נגרמים מסוגים שונים של סרטן. בעשור האחרון נרשמה בישראל ירידה בשיעור הפטירות במרבית סיבות המוות, אולם הייתה עלייה בשיעור מקרי המוות מדלקת ריאות ומשפעת - עליה של 12% בקרב גברים ו-28% בקרב נשים. עוד עולה מהדוח כי התאבדות היא סיבת המוות השנייה בקרב גברים בגיל 15-24.

הנתונים מתייחסים לתקופה שבין שנת 2000 ל-2011, ומציגים מגמות בשיעורי התמותה לפי משתנים שונים שבהם סיבות המוות, הגיל והמין. כמו כן, ניתנת השוואה בין ישראל למדינות אירופה ולארה"ב. על פי הדוח, אשר המידע בו מבוסס על רישום הודעות הפטירה במשרד הפנים, סרטן הוא סיבת המוות הראשונה לא רק בישראל, אלא גם בארה"ב ובמרבית מדינות אירופה. על פי הדוח, בשנת 2011 מתו 5,201 בני בישראל מסרטן.

עוד בריאות בוואלה! חדשות
האם המרכיב למניעת נזק אחרי התקף לב נמצא במטבח שלנו?
לא רק בלוז: מוזיקה עצובה מעודדת אותנו
אינקובטור חירום: ההמצאה שעשויה להציל מיליוני תינוקות

מחלות לב הן הסיבה השנייה למוות בישראל - 3,397 פטירות ב-2011 - כמו בארה"ב ובמרבית אירופה. מחלות כלי דם במוח הן סיבת המוות השלישית בישראל - 1,089 בני אדם מתו ב-2011 כתוצאה מהן - בדומה לרוב מדינות אירופה. מחלת הסוכרת נמצאת במקום הרביעי בישראל ואילו בארה"ב ובאירופה היא הסיבה השישית ומעלה.

מבחינת מקרי המוות בתאונות דרכים, נמצאת ישראל במקום נמוך יותר. בעוד שבארה"ב זו סיבה המוות השלישית, ובצרפת הרביעית - בישראל היא הסיבה השמינית בשכיחותה. מחלות כרוניות במערכת הנשימה התחתונה מהוות את הסיבה הרביעית למוות בארה"ב ובמרבית אירופה, לעומת הסיבה השביעית בלבד בישראל.

נתון מעניין הוא כי אלח דם (מצב רפואי חמור, הנגרם כתוצאה מתגובה חיסונית להידבקות חמורה) - שבמקום השישי במקרי מוות בישראל, אינו מופיע בין עשר הסיבות המובילות למוות במרבית המדינות המערביות.

עלייה ניכרת נרשמה בעשור האמור בשיעור הפטירות ממחלת אלצהיימר - עלייה של כ-50% בקרב גברים ו-70% אחוז בנשים.

בישראל מתים פחות

שיעור התמותה בישראל נמוך מאוד בהשוואה למרבית מדינות אירופה. בשנת 2011, עמד שיעור הפטירות על 487 ל-100 אלף איש. לפניה נמצאות ברשימה רק ספרד, שווייץ ואיטליה, עם שיעור תמותה נמוך יותר.

גם בחלוקה לפי גילאים, נמצאת מחלת הסרטן גבוה מאוד ברשימה. היא מהווה סיבת המוות המובילה בקרב נשים בגיל 15-74 ובגברים בגיל 25 ומעלה. מחלת לב הינה סיבת המוות הראשונה בקרב נשים בגיל 75 ומעלה והסיבה השנייה בקרב גברים בגיל 45 ומעלה ונשים בגיל 45-74.

תאונות מהוות הסיבה הראשונה למוות בקרב בנים בגיל 15-24, הסיבה השנייה בקרב גברים בגיל 25-44 ואצל נשים בגיל 15-44. התאבדות מהווה כאמור סיבת המוות השנייה בקרב בנים בגיל 15-24 והסיבה השלישית בקרב גברים בגיל 25-44 ואצל נשים בגיל 15-44.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully