וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בפתח תקווה מאשימים: "מכת דיזנטריה בגנים"

17.11.2014 / 12:16

לפי הורים לילדים הלומדים בשני גנים עירוניים, בשל תנאים תברואתיים ירודים - שמתבטאים בין השאר בכך ש"לא הוחלף חול יותר מעשר שנים", ילדיהם סובלים משלשולים, הקאות וחום גבוה. העירייה: "הכול תקין"

פעוטות משחקים עם קוביות פלסטיק גדולות. ShutterStock
"לקבל גן כזה זה די הלם"/ShutterStock

הורים של ילדים רבים בגנים העירוניים "תירוש" ו"עינב" בפתח תקווה התלוננו בשבועות האחרונים לעירייה כי ילדיהם סובלים מתסמינים האופייניים לדיזנטריה, בין השאר שלשולים, הקאות, חום וגירויים בעיניים. לטענתם, הסיבה לכך היא התנאים התברואתיים הנמוכים בגנים, אשר נובעים מהזנחה מתמשכת של העירייה הממונה עליהם.

"ביום הראשון כשהגענו לגן היינו בשוק מהמבנה המוזנח", סיפרה רחל, אם לילדה הלומדת באחד הגנים, אשר ממוקמים בצמידות אחד לשני. "לקבל גן כזה זה די הלם. הוא מפוצץ בחתולים שעושים את הצרכים שלהם בתוך החול". לדבריה, בשל מצב התחזוקה הלקוי במקום, "הילדה שלי קיבלה חום והחלו לה כאבי בטן מטורפים ושלשולים ללא הפסקה. היא הייתה גם מיובשת, לקחנו אותה לבית החולים למיון ושם אבחנו אותה כסובלת מדיזנטריה. היא הייתה בבית במשך שבוע. החלטתי על דעת עצמי שאני לא מחזירה אותה לגן, כי ראיתי שלא מדובר רק בבת שלי, אלא בעוד ילדים שנדבקו. בעלי התקשר למשרד הבריאות כדי להתלונן, והם אמרו לו שהעניין בטיפול. העירייה גם אמרה שניקו את החול, אבל הם יכולים להגיד מה שהם רוצים - בשטח הם לא מנקים ולא מחטאים".

עוד בוואלה! חדשות:
דוח: אחת מכל שמונה תלונות על תקיפה מינית - מגברים
המשטרה לא אוכפת, האופניים החשמליים ממשיכים לדהור על המדרכה
נהג "אגד" נמצא תלוי בבירה; משפחתו: מתנחלים עשו בו לינץ'

גן הילדים בקרית אתא בו הסייעת חשודה בכך שדרשה מילדים בגן בקריית אתא להכות בן 3 . ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
"שמשרד הבריאות יסגור את הגנים ליומיים ויחטא". למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה/אדריאן הרבשטיין

אב לילדה אחרת סיפר כי "באחד הגנים לא הוחלף חול יותר מעשר שנים". לדבריו, גם בתו אושפזה בבית החולים לאחר שסבלה מחום גבוה, הקאות ושלשולים. "הגנים האלה נמצאים במצב שהם לא מטופלים, אין שם בכלל הדברה", תקף. "אנחנו מבקשים ממשרד הבריאות לסגור את הגנים האלה ליומיים ולעשות שם חיטוי". האב הדגיש כי תלונותיהם של ההורים מופנות אך ורק אל הרשות המקומית, ולא לכיוון עובדות הגן. "כשדיברנו עם העירייה היא האשימה את הצוות אמנם, אבל הוא יותר מנהדר ועושה כל מה שהוא יכול כדי לשמור על ההיגיינה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

העיריייה: "תוצאות הבדיקה היו ללא דופי"

מעיריית פתח תקווה נמסר: "הגנים המדוברים עברו ניקוי וסינון חול באופן יסודי לפני תחילת שנת הלימודים. במהלך חודש אוגוסט הוספנו לגנים חול חדש וביצענו ריסוס והדברה ביולוגית. הוזמן ספר סינון חול שבדק ומצא שהחול נקי ועומד בכל הדרישות. השבוע, מטעמי זהירות, נבצע הדברה נוספת. לגבי הילדה שחלתה בדיזנטריה: הזמנו על פי הנוהל את משרד הבריאות שקבע באופן חד-משמעי שהגן וסביבתו עמדו בכל התקנים ועל פי בדיקתם - הכול תקין. נעשתה אף בדיקה בצמחייה הסמוכה לגן והתוצאות ללא דופי. לפי משרד הבריאות, הדיזנטריה הינה מחלה מדבקת וייתכן כי הילדה נדבקה ממקור אחר. אין כל ראיה שמקור המחלה הוא בתחומי הגן".

ממשרד הבריאות נמסר: "בעקבות קבלת מידע ותלונות של הורים על מקרי דיזנטריה ושלשולים בגן "תירוש" נערכה ביקורת בגנים 'תירוש' ו'עינב' על ידי מפקחת בריאות הסביבה לשכת הבריאות נפת פתח תקווה. בעקבות הביקורת ניתנו הנחיות לגננות כיצד לשפר את תנאי ההיגיינה בגן, כגון: איסור על שמירת מזון מיום קודם בין אם הוא נשמר במקרר או במקפיא, התקנת רשת צפופה בחלון השירותים, החלפת החול בארגז החול פעמיים בשנה וכיסוי הארגז ביריעה אטומה בסוף כל יום".


לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully