וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: אחת מכל שמונה תלונות על תקיפה מינית - מגברים

מהדוח, המסכם את נתוני הפניות למרכזי הסיוע בשנה החולפת, עולה כי 14% מהפונים דיווחו על פגיעה במקום העבודה. ח"כ עליזה לביא: "למרות כל המאמצים אנו עדין במצב חמור מאוד"

אילוסטרציה. ShutterStock
26% מהפניות עסקו בפגיעה מינית בתוך המשפחה/ShutterStock

15% בלבד מהפונים והפונות למרכזי הסיוע בשנה החולפת בחרו להגיש תלונה במשטרה - כך עולה מדוח נתוני הפניות למרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית לשנת 2013 שפורסמו היום (שני). נוסף על כך, כ-14% מהפונים דיווחו על פגיעה במקום העבודה מצד מעסיק או עמית. הנתונים מתפרסמים כשבוע לפני היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, שצוין לראשונה לפני 15 שנה.

בשנת 2013 התקבלו במרכזי הסיוע 40 אלף פניות, מהן 8,637 פניות חדשות. נתון זה מהווה עלייה של 12% ביחס למספר הפניות שהתקבלו במרכזים בשנת 2012. רובן המכריע של הפניות - 87% - עסקו בפגיעות בנשים ו-13% עסקו בפגיעה בגברים.

מפילוח הפגיעות עולה כי ב-36% מהפניות דווח על אונס, מעשה סדום וניסיון אונס. ב-26% דווח על פגיעה מינית בתוך המשפחה, ב-17% מהמקרים דווח על הטרדה מינית וב-15% מהמקרים על מעשה מגונה. עוד עולה מהדוח כי 28% מהפניות עסקו בפוגע שהוא בן משפחה, וב-24% דווח על פגיעה מצד מכר. ב-11% מהמקרים דווח על פגיעה מצד בן זוג.

עוד בוואלה! חדשות:
"דעו שעזרתי לעם הסורי": מכתבו האחרון של ההרוג בשבי דאעש
חשד לפיגוע בירושלים: בן 32 נדקר במברג ליד העיר העתיקה
בשל אירועי הקיץ: משרד החינוך השיק תכנית למאבק בגזענות

אילוסטרציית נערה. ShutterStock
87% מהפונים למרכזי הסיוע הן נשים/ShutterStock

נתוני הדוח יידונו היום בוועדה למעמד האישה ושוויון מגדרי בכנסת. "העלייה במספר הפונות לאיגודי הסיוע מלמדת על מודעותן הגדלה של הנשים לזכויותיהן ועל כך שיש להן כתובת", אמרה חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד), יו"ר הוועדה, בהתייחס לדוח.

"עם זאת, נראה שלמרות המאבק המתמיד בתופעת ההטרדות, ולמרות החקיקה המתקדמת שמשתפרת כל הזמן, נשים עדיין חשופות להטרדות קשות ואף לאונס במספרים שאינם קטנים", הוסיפה לביא. "האחוז המצמרר של פגיעה בתוך המשפחה וגם של פגיעה במקומות עבודה מראה שלמרות כל המאמצים אנו עדין במצב חמור מאוד. אולי יש זירות כמו המרחב הציבורי שבהן עדיין לא למדנו לפעול. יש להמשיך ולהשקיע באכיפה ובהסברה בבתי ספר ובמקומות עבודה, בתקווה שלא רק נשים יפנימו את זכויותיהן, אלא גם מי שעדיין אינו מבין מה אסור ומה מותר ביחסים בין בני אדם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully