וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות הגרעין תמו ללא הסכם, המו"מ הוארך ליולי 2015

דיפלומטים בווינה מסרו כי לא הושג הסכם וכי השיחות בין הצדדים יוארכו בשבעה חודשים, בשאיפה לכונן "הסדר פוליטי" כבר בחודש מרץ, בשעה שהסנאט כבר יישלט על ידי הרפובליקנים

היום האחרון של שיחות הגרעין עם איראן – וינה, 24 בנובמבר 2014. AP
נציגי שש המעצמות ואיראן, בצהריים בווינה/AP

שיחות הגרעין בווינה לא הניבו הסכם בין הצדדים – כך מסרו היום (שני) מקורות דיפלומטיים המעורים בפרטי השיחות. לדבריהם, השיחות יוארכו בשבעה חודשים עד לתחילת יולי 2015, מתוך שאיפה להגיע כבר בחודש מרץ 2015 ל"הסכם פוליטי". קודם דווח כי הסבב הבא של השיחות יתקיים בחודש הבא בעומאן או בווינה.

שר החוץ של בריטניה, פיליפ המונד, אישר את הדברים ומסר: "הבנו כי אין זה אפשרי להשיג הסכם עד תאריך היעד שנקבע להיום, ולכן נאריך את השיחות עד ל-30 ביוני 2015".

בצהריים נפגשו כל שרי החוץ של המדינות המתדיינות עם איראן - ארצות הברית, בריטניה, צרפת, רוסיה, גרמניה, סין ונציגת האיחוד האירופי קתרין אשטון - כדי לתאם את עמדתם הסופית של השרים, ולהכריע אם ברצונם להמשיך את השיחות במועד אחר. בתום הפגישה הצטרף אליהם שר החוץ האיראני זריף, לפגישה גדולה שבה ככל הנראה הכריעו הנוכחים להתפזר מבלי לחתום על ההסכם.

שיחות הגרעין || ידיעות נוספות בוואלה חדשות
כך נרקמה העסקה הטובה ביותר לאיראן ולעומד בראשה
ארה"ב הציעה לאיראנים להאריך את המשא-ומתן בווינה
נתניהו יגלה האם קמפיין ההפחדה שלו שיכנע את העולם

שרי החוץ ג'ון קרי ו-וואנג יי – וינה, 24 בנובמבר 2014. רויטרס
שר החוץ הסיני וואנג עם עמיתו האמריקני קרי, הבוקר/רויטרס

גורמים במשלחת האיראנית הלינו בפני כתב רשת "גרדיאן" הבריטית על "שינוי פתאומי" בגישת נציגי המעצמות במהלך הדיונים אתמול. "בבוקר שוחחנו על הפרטים הטכניים של ההסכם, ובערב דיברנו על הארכת השיחות", טענו.

בבוקר נפגש שר החוץ האמריקני ג'ון קרי עם עמיתו הסיני וואנג יי. השניים ניסו לגבש הצעה חדשה, כדי לשבור את הקיפאון בשיחות, או לכל הפחות לשכנע את האיראנים לחתום על הסכם מסגרת "פוליטי", מעין מסמך כוונות שיצהיר על שאיפת הצדדים לחתום על הסכם הגרעין בתקופה הקרובה. בהמשך היום, נועדו קרי וזריף במשך כחצי שעה, אולם טרם נמסר במה דנו השניים.

דיפלומט המשתתף בשיחות הגרעין אמר מוקדם יותר כי במו"מ "נעשתה התקדמות מסוימת, אך עלינו לשוחח עם הבירות שלנו לגבי נושאים מסוימים. ניפגש שוב לפני תחילת השנה החדשה. זה תהליך מתמשך". לפי הדיווח, עד לסבב השיחות הבא, לא צפוי הקלה נוספת בעיצומים המוטלים על טהראן.

בתוך כך, דוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שנחשף היום קובע כי איראן צמצמה את מאגר האורניום המועשר שלה, ונקטה בפעולות נוספות, כפי הנדרש ממנה בהסכם הביניים שנחתם בינה לבין המעצמות בשנה שעברה.

(עדכון ראשון: 13:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully