וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: לפחות 50 הרוגים בפיגוע במשחק כדורעף

עשרות בני אדם, ככל הנראה מרביתם אזרחים, נהרגו בפיגוע במהלך משחק הגמר של טורניר כדורעף פופולרי במזרח המדינה. מוקדם יותר, אישר הפרלמנט את הישארותם של 12 אלף חיילים זרים על אדמת אפגניסטן

חיילים אפגניים משחקים כדורעף. AP
חיילי צבא אפגניסטן במשחק כדורעף/AP

לפחות 50 בני אדם נהרגו היום (ראשון) בפיגוע התאבדות, במהלך משחק כדורעף במזרח אפגניסטן – כך מסר מוחיס אפגאן, דובר הממשלה המחוזית בפקטיקה, על גבול פקיסטן. המתקפה הקטלנית אירעה במהלך טורניר פופולרי בהשתתפות קבוצות כדורעף מכמה מחוזות במדינה. יותר מ-50 נוספים נפצעו.

על פי הערכת הרשויות, המחבל הגיע למקום כשחומרי הנפץ מוצמדים לגופו, וחדר ליציע, שבו היה קהל גדול שהגיע לצפות במשחק הגמר של הטורניר. אפגאן הוסיף כי מרבית הקורבנות הם ככל הנראה אזרחים. עד כה, אף ארגון לא לקח אחריות על המתקפה הקשה, אולם היא מגיעה בהמשך לגל פיגועים שבוצעו על ידי לוחמי טליבאן וארגוני ג'יהאד נוספים, המתנגדים לנוכחות כוחות זרים באפגניסטן.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
צפו בתמונות משדה הקרב של הישראלית שנלחמת בדאעש
מנקה חלונות נפל 11 קומות – והתרסק על מכונית נוסעת
חקירת הפיגוע בבנגזי: ממשל אובמה לא הסתיר ראיות

זירת פיגוע התאבדות בקאבול, 19 בנובמבר. AP
כוחות הביטחון בזירת פיגוע התאבדות בבירה קאבול, בשבוע שעבר/AP

מוקדם יותר היום, אישר הפרלמנט בקאבול את ההסכם הביטחוני עם ארצות הברית ועם נאט"ו, הקובע כי כ-12 אלף חיילי צבאות זרים יישארו במדינה גם לאחר סוף השנה הנוכחית. כוח המשימה הבינלאומי באפגניסטן החל את פעילותו לאחר הפלישה האמריקנית בשנת 2001, והיה אמור לעזוב בסוף השנה. עם זאת, ההסכם החדש קובע כי הכוחות הזרים ימשיכו לתמוך בכוחות האפגניים במאבקם נגד טליבאן.

ההסכם השנוי במחלוקת, אשר אושר ברוב של 152 קולות מול חמישה מתנגדים בלבד, מעניק לכוחות האמריקניים את הסמכות לבצע תקיפות אוויריות במקרה הצורך, ולהילחם ישירות נגד גורמי טליבאן – ולא רק נגד גורמי אל-קאעדה, כפי שהיה עד כה. עם זאת, דובר הנשיאות, נזיפוללה סלארזאי, מסר כי הכוחות "יאמנו, ייעצו ויסייעו לכוחות הביטחון של אפגניסטן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אשרף ראני אחמדזאי, מועמד בבחירות לנשיאות אפגניסטן. 3 באפריל 2014. AP
הנשיא אשרף ראני/AP

"הכוחות האפגניים אחראים לביטחון העם האפגני ולהגנתו, ובמאבק נגד הטרור הבינלאומי ובאימון כוחות הביטחון הלאומיים, אנחנו סומכים על תמיכת שותפינו הבינלאומיים ועל סיועם", הוסיף. ההסכם כבר נחתם על ידי הנשיא אשרף ראני ומקביליו בארצות הברית ובוושינגטון, זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד לפני כחודשיים, וההצבעה היום העניקה לו כאמור אישור סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully