וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "הסנקציות של המערב הן ניסיון להפיל את המשטר"

מלחמת המילים בין מוסקבה לוושינגטון: שר החוץ טען כי מטרת הסנקציות "אינן להכריח את רוסיה לשנות מדיניות" לגבי אוקראינה, אלא להביא להפיכה. עוד טען כי הקואליציה נגד דאעש היא "הכנה להפלת אסד"

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במהלך פגישתם בפריז, 14 באוקטובר 2014. רויטרס
לברוב עם מקבילו האמריקני ג'ון קרי, בפריז/רויטרס
"האמריקנים טוענים כי משטר אסד הוא מוקד חשוב במשיכתם של ארגוני טרור לאזור, על מנת להצדיק את הרצון שלהם להפילו"

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, האשים היום (שבת) את המערב בניסיון להשתמש בסנקציות נגד מוסקבה, שהוטלו עליה בשל מעורבותה במשבר במזרח אוקראינה, על מנת להביא ל"שינוי במשטר" במדינה. זאת, על רקע מתיחות קשה בין רוסיה לבין מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית, והמשבר הדיפלומטי החריף ביותר ביניהן מאז המלחמה הקרה.

"המערב מבהיר כי הוא אינו מעוניין להכריח את רוסיה לשנות את המדיניות שלה, אלא מבקש להבטיח שינוי במשטר", אמר לברוב במהלך פגישה של המועצה לענייני חוץ וביטחון במוסקבה, כך לפי סוכנות הידיעות הרוסית "טס". שר החוץ הסביר כי בניגוד לסנקציות נגד רוסיה, הסנקציות הבינלאומיות המוטלות על מדינות אחרות, דוגמת איראן וקוריאה הצפונית, תוכננו על מנת לפגוע בכלכלת המדינות. "כעת, אישי ציבור במערב אומרים שיש צורך להטיל סנקציות שיחריבו את הכלכלה ויביאו למחאה ציבורית", הוסיף.

עוד בוואלה! חדשות:
המשבר באוקראינה: ביידן הזהיר את פוטין מפני בידוד
פוטין חושש: "נעשה הכל כדי למנוע מהפיכה במדינה"
פוטין נטש את ועידת G20 אחרי שהואשם בפומבי בפלישה לאוקראינה

ביום חמישי, טען הנשיא ולדימיר פוטין כי רוסיה חייבת להישמר מפני "מהפכת צבע", בהתייחסו לכינוי של גל המחאות שהביאו להפלת מנהיגים בחלק ממדינות האיחוד הסובייטי לשעבר. סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ביקר אתמול בקייב, בירת אוקראינה, והגדיר את מדיניות רוסיה "בלתי מתקבלת על הדעת". כמו כן, הוא קרא למוסקבה להסיג את כוחותיה ממזרח אוקראינה.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב מארח את שר החוץ של סוריה וואליד מועלם, מוסקבה, 10 באפריל 2012. רויטרס
לברוב ושר החוץ של סוריה, וואליד מועלם, שיגיע למוסקבה בשבוע הבא בראש משלחת רשמית/רויטרס

לברוב התייחס בדבריו גם למלחמת האזרחים בסוריה, וטען כי וושינגטון מבקשת להדיח "בחשאי" את נשיא סוריה בשאר אסד. לטענתו, פעולות הקואליציה העולמית נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), אותה מובילה ארצות הברית, היא למעשה "הכנה" להפלת המשטר בדמשק. זאת, על רקע פגישה צפויה בין פוטין למשלחת בכירה ממשטרו של אסד, בראשות שר החוץ וואליד מועלם, בשבוע הבא במוסקבה.

"יכול להיות שלא מדובר במבצע נגד דאעש, אלא הכנה למבצע לשינוי המשטר באופן חשאי, במסווה של המבצע האנטי-טרוריסטי הזה", טען שר החוץ, והתייחס ל"לוגיקה העקומה" של וושינגטון, לדבריו. "האמריקנים טוענים כי משטר אסד הוא מוקד חשוב במשיכתם של ארגוני טרור לאזור, על מנת להצדיק את הרצון שלהם להפילו", אמר.

"סוריה היא מדינה ריבונית וחברה באו"ם", הוסיף לברוב, בנוגע לסירובה של וושינגטון לקיים מגעים עם דמשק. "האמריקנים קיימו משא ומתן עם טליבאן. כשצריך, הם יודעים להיות מאוד פרגמטיים. אם כן, מדוע כשזה מגיע לסוריה, הגישה שלהם היא הכי אידאליסטית שיכולה להיות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully