וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין נטש את ועידת G20 אחרי שהואשם בפומבי בפלישה לאוקראינה

המנהיגים במפגש באוסטרליה כינו את הנשיא הרוסי "בריון", "צאר" ו"איום עולמי". ראש ממשלת קנדה הבהיר: "אתה חייב לצאת מאוקראינה". פוטין תירץ: "עוזב מוקדם כדי שאוכל לישון היטב"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ועידת G20. רויטרס
פוטין בשולי הוועידה, עם קואלה, שנראה גם הוא להוט לשוב לביתו/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עזב הבוקר את ועידת G20 בבריסביין שאוסטרליה, אחרי שרבים ממנהיגי 20 הכלכלות החזקות בעולם האשימו אותו בפלישה לאוקראינה. העילה הרשמי ליציאתו המוקדמת הייתה כי לפניו "טיסה ארוכה בחזרה לרוסיה וברצונו לתפוס שינה טובה במטוס".

ראש הממשלה הקנדי סטיבן הרפר, נפגש עם פוטין אתמול במהלך הוועידה, ולא חסך ממנו ביקורת נוקבת גם במעמד הרשמי. "אלחץ את ידך, אבל יש לי רק דבר אחר לומר לך", פנה הרפר לפוטין, "אתה חייב לצאת מאוקראינה".

עוד בוואלה! חדשות:
הפלירטוט של פוטין הקפיץ את הצנזורה הסינית
דירוג פורבס: נשיא רוסיה הוא האיש החזק ביותר בעולם
יו"ר הפרלמנט הפולני: פוטין הציע לנו נתח מאוקראינה

על רקע הדיווחים השונים שהתקבלו בכלי התקשורת על תכניותיו של המנהיג הרוסי, דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, צוטט באומרו כי הדיווחים כלל אינם נכונים, וכי פוטין ישתתף בכל הפעילויות המתוכננות. גורמים רשמיים במוסקבה טענו מנגד כי הנשיא "נאלץ לשוב למוסקבה לפגישות דחופות".

פוטין עומד בפני לחץ כבד מצד מנהיגי מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית על רקע טענתה של נאט"ו כי רוסיה ממשיכה לשלוח כלי שריון לשטח אוקראינה. ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, היה מהבוטים ביותר בביקורתו, וטען כי רוסיה "נוהגת בבריונות כלפי מדינה קטנה יותר באירופה".

גורם המקורב לקמרון מסר כי בפגישה בדלתיים סגורות שערכו השניים אתמול, ראש הממשלה הבריטי התריע בפני נשיא רוסיה כי עליו לבחור. "ראש הממשלה הבהיר בתחילת הדיון על אוקראינה כי אנחנו נמצאים מול צומת דרכים, מבחינת לאן ממשיכים הלאה", אמר.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ועידת G20. רויטרס
"היחסים בין אירופה לרוסיה יהיו שונים מאוד אם נמשיך לראות חיילים רוסים באוקראינה". פוטין, אתמול/רויטרס

ערב הוועידה, טען קמרון כי "היחסים בין אירופה לרוסיה יהיו שונים מאוד אם נמשיך לראות חיילים רוסים" על אדמת אוקראינה. הוא עוד הצהיר כי "קיים סיכוי להחרפת הסנקציות" שהטיל האיחוד האירופי נגד רוסיה בחודשים האחרונים. דובר הקרמלין מסר מנגד כי במהלך פגישה, דנו המנהיגים בהידוק היחסים בין המדינות.

מארח הוועידה, ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט, האשים את פוטין בניסיונו להחיות את "התהילה האבודה של הצארים". לפי הדיווח ב-BBC, גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה הצטרף למכבש הלחצים הדיפלומטי שהופעל על פוטין, ואמר כי וושינגטון "בחזית ההתנגדות לתוקפנות הרוסית נגד אוקראינה, אשר מהווה איום לעולם".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ועידת G20. רויטרס
"תהילה אבודה". פוטין במהלך הוועידה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully