וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר באוקראינה: ביידן הזהיר את פוטין מפני בידוד

במהלך מסיבת עיתונאים שקיים סגן נשיא ארצות הברית עם נשיא אוקראינה פורושנקו, קרא לרוסיה להפסיק את האש ולסלק את כוחותיה מהאזור. "עשה את מה שהבטחת שתעשה, אדון פוטין"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ועידת G20. רויטרס
ולדימיר פוטין בוועידת ה-G20 באוסטרליה, בתחילת השבוע/רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הזהיר את רוסיה מפני בידוד, אם היא לא תכבד את ההסכם השלום באוקראינה מחודש ספטמבר. במסיבת עיתונאים שקיים אתמול (שישי) עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו במהלך ביקורו במדינה אמר ביידן כי פעולותיה של רוסיה במזרח אוקראינה "אינן מתקבלות על הדעת" וקרא להפסקת אש ולסילוק כוחותיה מהאזור. "עשה את מה שהבטחת שתעשה, אדון פוטין", הוסיף.

בתחילת השבוע עזב הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין את ועידת ה-G20 שהתקיימה בבריסביין שבאוסטרליה מוקדם מהצפוי, לאחר שרבים ממנהיגי 20 הכלכלות החזקות בעולם האשימו אותו בפלישה לאוקראינה. במהלך הוועידה אמר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שרוסיה תישאר מבודדת על ידי הקהילה הבינלאומית אם פוטין ימשיך להפר את החוק הבינלאומי באוקראינה. "הצוותים שלנו מחפשים באופן קבוע מנגנונים שדרכם ניתן להפעיל על המדינה לחץ נוסף", אמר.

הקרב על אוקראינה || כותרות נוספות:
פוטין חושש: "נעשה הכל כדי למנוע מהפיכה במדינה"
אוקראינה מוותרת על המזרח: המוסדות הממשלתיים ייסגרו
יו"ר הפרלמנט הפולני: פוטין הציע לנו נתח מאוקראינה

פוטין עומד בפני לחץ כבד מצד מנהיגי מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית על רקע טענתה של נאט"ו כי רוסיה ממשיכה לשלוח כלי שריון לשטח אוקראינה. בנוסף, רוסיה הייתה היחידה שהכירה בתוצאות הבחירות שקיימו הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה, שבהן נקבע כי אלכסנדר זחרצ'נקו ינהיג את "הרפובליקה העממית של דונייצק" ואיגור פלוטניצקי, קצין סובייטי לשעבר, הוכרז כנשיא "הרפובליקה העממית של לוהנסק" השכנה.

בסוף השבוע שעבר הכריז פורושנקו על סגירת מוסדות המדינה ושירותי הבנקאות באזורים במזרח המדינה, הנשלטים על ידי הבדלנים הפרו-רוסים. אוקראינה כבר השעתה את כל הסיוע הכלכלי לדונייצק וללוהנסק במסגרת התהליך לניתוק הקשרים עם המחוזות הבדלניים, לאחר קיום הבחירות שאותן כינה הנשיא לא חוקיות ואמר כי הן נוגדות את הסכם הפסקת האש.

בתוך כך, באוקראינה ציינו שנה מאז שהחלה ההתקוממות שהובילה להדחתו של הנשיא הקודם ויקטור ינקוביץ'. יותר מ-4,300 בני אדם נהרגו מאז שהחל הסכסוך במזרח אוקראינה, כאלף מהם במהלך החודשיים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully