וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה מוותרת על המזרח: המוסדות הממשלתיים ייסגרו

16.11.2014 / 5:15

הנשיא פטרו פורושנקו הורה על השעיית כל פעילות הארגונים הממשלתיים והבנקים באזורים הנמצאים תחת שליטת הבדלנים הפרו-רוסים. "לפנות עובדים, והיכן שניתן, לפנות גם רכוש ומסמכים"

בדלנים פרו-רוסים במחסום בעיר שניז'נה, מזרח אוקראינה. רויטרס
בדלנים פרו-רוסים במחסום בעיר שניז'נה, מזרח אוקראינה, אתמול/רויטרס

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו הכריז אתמול (שבת) על סגירת מוסדות המדינה ושירותי הבנקאות באזורים במזרח המדינה, הנשלטים על ידי הבדלנים הפרו-רוסים. במסגרת התהליך לניתוק הקשרים עם המחוזות הבדלניים, אוקראינה כבר השעתה את כל הסיוע הכלכלי לדונייצק וללוהנסק, לאחר שנערכו בהם בחירות בסוף החודש שעבר, אותן כינה פורושנקו לא חוקיות ונוגדות את הסכם הפסקת האש שנחתם בספטמבר.

הבדלנים, מנגד, טוענים כי קייב הפרה בעצמה את הפסקת האש בכך שדחתה הצעת חוק המעניקה אוטונומיה למחוזות אלה. עם זאת, הפסקת האש השברירית מחזיקה מעמד, חרף דיווחים על הפרות משני הצדדים.

עוד בוואלה! חדשות:
פוטין יקצר שהותו בוועידה בינלאומית: "התכופף בפני הלחץ"
שוודיה: "בידינו הוכחות לחדירת צוללת לשטחנו"
גורבצ'וב: "העולם נמצא על סף מלחמה קרה חדשה"

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו עם הרמן ון רומפוי וז'וז'ה מנואל ברוסו, בריסל. רויטרס
הנשיא פורושנקו/רויטרס

צו שפורסם באתר האינטרנט של הנשיאות בקייב קובע כי על כל החברות, המכונים והארגונים הממשלתיים לחדול תוך שבוע מעבודתם ו"לפנות עובדים, והיכן שניתן, לפנות גם רכוש ומסמכים". כמו כן, הבנק המרכזי התבקש לנקוט בצעדים הנדרשים על מנת להשעות את שירותי הבנקאות באזורים מסוימים.

בתוך כך, הממשלה בקייב האשימה את רוסיה בשליחת חיילים ותחמושת נוספים לכוחות הבדלנים. באוקראינה אף טוענים כי הבדלנים מתכוננים לחידוש המערכה, והסבירו כי ההחלטה על קטיעת המימון למחוזות אלה מגיעה מכיוון שקייב מסרבת "לממן טרוריסטים".

הצווים הנשיאותיים, אשר מבוססים על החלטות של מועצת הביטחון של אוקראינה, דורשים בנוסף מיצרניות הנפט במדינה להעביר את כל תפוקתן במהלך השנים 2014-2015 לשימוש אזרחי, ולא תעשייתי. זאת, לאחר שרוסיה קטעה את אספקת הנפט למדינה בחודש יוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בדלנים פרו-רוסים גוררים תותח הוביצר במזרח המדינה, 06 באוקטובר 2014. רויטרס
כוחות פרו-רוסים במזרח אוקראינה/רויטרס

עם זאת, אוקראינה עומדת כעת בפני משבר אנרגיה, לאחר שהעימות המתמשך שיבש את אספקת הפחם לתחנות הכוח. שר האנרגיה בקייב צפוי לבחון את האפשרות של רכישת חשמל מרוסיה, על מנת לסייע לאוקראינה לצמצם את צריכת הנפט שלה, אולם צעד כזה עלול לערער את מאמצי קייב להפוך לבלתי-תלויה ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully