וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורבצ'וב: "העולם נמצא על סף מלחמה קרה חדשה"

מנהיג ברית המועצות לשעבר נאם באירוע לציון 25 שנים לנפילת חומת ברלין, וטען: "במקום הובלת שינוי בעולם, אירופה הפכה לזירה של סערה פוליטית. המערב תבע מונופול על הנהגת העולם"

מנהיג ברית המועצות לשעבר מיכאיל גורבצ'וב, בביקור באוניברסיטה הבינלאומית במוסקבה, 9 בפברואר 2012. רויטרס
"תחושת אופוריה ועליונות עלתה לראשיהם של מנהיגי המערב". גורבצ'וב/רויטרס

מנהיג ברית המועצות לשעבר מיכאיל גורבצ'וב השתתף אתמול (שבת) באירוע לציון 25 שנים לנפילת חומת ברלין, והזהיר כי המתיחות בין המזרח למערב, בעיקר סביב המשבר באוקראינה, עלולה לדחוף את העולם למלחמה קרה חדשה. גורבצ'וב, שנודע בהתקרבותו למערב במהלך כהונתו שהסתיימה בנפילת השלטון הקומוניסטי במזרח אירופה, האשים את המערב ואת ארצות הברית במיוחד, בכך שלא קיימו את הבטחותיהם מ-1989.

"העולם נמצא על סף מלחמה קרה חדשה", אמר גורבצ'וב, בן 83, באירוע שנערך בשער ברנדנבורג שבברלין, "יש כאלה שטוענים שהיא כבר החלה. ובכל זאת, למרות שהמצב חמור, אנחנו לא רואים את הגוף הבינלאומי המרכזי, מועצת הביטחון של האו"ם, נוקטת תפקיד או פועלת באופן קונקרטי בצורה כלשהי".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
"בשורה אדירה": צפון קוריאה שחררה שני שבויים אמריקנים
דיווח: מנהיג דאעש נפצע קשה בתקיפת ארה"ב בעיראק
לראשונה: אובמה ימנה אישה שחורה לתפקיד התובעת הכללית

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בוועידת פסגה של האיחוד האירופי בבריסל. 30 באוגוסט 2014. רויטרס
"הייתה תחושה של שמחה שלא תאמן". מרקל/רויטרס

גורבצ'וב אף ביקר בצורה חריפה את אירופה, וטען כי היא מסתכנת בהפיכה לכוח לא רלוונטי בקהילה הבינלאומית. "במקום הובלת שינוי בעולם, אירופה הפכה לזירה של סערה פוליטית, של תחרות בין מעגלי השפעה ולבסוף גם של עימות אלים".

"ההשלכה הבלתי-נמנעת היא היחלשותה של אירופה, שעה שמרכזי כוח והשפעה אחרים צוברים מומנטום", הוסיף, "אם זה ממשיך, אירופה תאבד את קולה החזק בעניינים עולמיים, ותהפוך בהדרגה ללא רלוונטית".

רבים בגרמניה מייחסים לגורבצ'וב תפקיד מרכזי בקידום התנאים שאפשרו את נפילתה של חומת ברלין ב-9 בנובמבר 1989. הקנצלרית אנגלה מרקל אמרה באירוע נוסף שנערך בעיר כי נפילת החומה היא "נס", מכיוון שאף לא ירייה אחת נורתה במהלך פירוקה. "הייתה תחושה של שמחה שלא תאמן", הוסיפה מרקל, שגדלה בגרמניה המזרחית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
תיירות מצטלמות על רקע ציור קיר של המנהיג הסובייטי לשעבר ברז'נייב המנשק את עמיתו המזרח גרמניאריך הונקר, חומת ברלין, אוקטובר 2014. רויטרס
"רואים כבר חומות חדשות, באוקראינה הם רוצים לחפור תעלות עצומות". חלק מחומת ברלין/רויטרס

המנהיג הסובייטי לשעבר עוד טען כי המערב ניצל את חולשתה של רוסיה לאחר התמוטטות ברית המועצות ב-1991. "תחושת אופוריה ועליונות עלתה לראשיהם של מנהיגי המערב", אמר, "הם תבעו מונופול על הנהגת העולם ועל השליטה בו, תוך ניצול חולשתה של רוסיה, וסירבו להקשיב לאזהרות".

הוא פירט כי בין ה"טעויות" שביצע המערב הייתה הרחבת ברית נאט"ו, ופעילות כוחות הברית ביוגוסלביה לשעבר, בעיראק, בלוב ובסוריה. "אם להשתמש במטאפורה, יבלת הפכה לפצע מדמם ומוגלתי", טען גורבצ'וב. "מי סובל הכי הרבה ממצב זה? התשובה ברורה – זאת אירופה".

בריאיון עם רשת RTS השוויצרית, הוסיף המנהיג לשעבר: "רואים כבר חומות חדשות, באוקראינה הם רוצים לחפור תעלות עצומות". לדבריו, נאט"ו כבר אינה נחוצה, "אך רוצה להוכיח כי היא יכולה להציל את העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully