וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשורה אדירה": צפון קוריאה שחררה שני שבויים אמריקנים

קנת' באי ומת'יו מילר בדרכם חזרה לארה"ב לאחר שבכיר במשרד ההגנה הגיע למדינה המבודדת וניהל שיחות עם הרשויות סביב שחרורם. אובמה: "יום נפלא". בחודש שעבר שוחרר במפתיע שבוי אמריקני נוסף

מת'יו מילר וקנת' ביי, שבויים אמריקנים שנעצרו בקוריאה הצפונית ושוחררו. רויטרס
בדרכם הביתה. קנת' ביי/רויטרס

מחווה נוספת מפיונגיאנג: קוריאה הצפונית שחררה היום (שבת) את שני העצורים האמריקנים ששבתה, קנת' ביי ומת'יו מילר. סגן שר ההגנה לענייני מודיעין, ג'יימס קלאפר, הגיע למדינה המבודדת, שם ניהל שיחות עם הרשויות סביב שחרורם, והוא מלווה את השניים בחזרה לארצות הברית. גורם אמריקני מסר לסוכנות הידיעות אי-פי כי וושינגטון לא הציעה דבר בתמורה לשחרורם בחודש שעבר שוחרר במפתיע שבוי אמריקני נוסף, ג'פרי פאוול.

ביי, מיסיונר אמריקני בן 46, נידון ל-15 שנות עבודות פרך אחרי שנעצר בדצמבר 2012 בגין "תכנון הפיכה במדינה". בספטמבר נגזרו שש שנים של עבודות פרך על מילר, בן 24, שנעצר באפריל האחרון בגין "פעילות עוינת" נגד המשטר. בנו של ביי מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "זאת בשורה אדירה. לא יכולתי להיות שמח יותר".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מברך על שחרורם של השבויים האמריקנים מקוריאה הצפונית, 08 בנובמבר 2014. רויטרס
"מאושר על חזרתם הבטוחה". נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הערב/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס לשובם הביתה של האזרחים ואמר כי הוא "מאושר על חזרתם הבטוחה" והוסיף כי זהו "יום נפלא עבורם ועבור משפחותיהם". אובמה הביע גם את הערכתו לעבודתו של קלאפר. "הוא עשה עבודת נהדרת כדי להשלים את המשימה המאתגרת".

ממחלקת המדינה נמסר: "ארה"ב הפצירה זמן רב בשלטונות בפיונגיאנג לשחרר אותם על בסיס מחווה הומניטרית. אנו מצטרפים למשפחותיהם ולחבריהם בחגיגות לקראת שובם הביתה". כמו כן, וושינגטון הודתה לשוודיה, המייצגת את האינטרסים של ארה"ב בקוריאה הצפונית, על מאמציה בנושא.

בארה"ב מקווים שההתחממות היחסית בין שתי המדינות תסייע להגיע לפריצת דרך סביב תכניתה הגרעינית של פיונגיאנג. עם זאת, הגורם האמריקני שהתראיין לאי-פי מסר כי שחרורם של השבויים לא ישנה את המדיניות כלפי קוריאה הצפונית וכי על משטרו של קים ג'ונג און להראות מחויבות אמתית סביב התפרקותה מנשק גרעיני ושיפור מצב זכויות האדם במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully