וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוודיה: "בידינו הוכחות לחדירת צוללת לשטחנו"

הצבא פרסם תמונת סונאר, שבה נראים לכאורה עקבות ימיים של כלי שיט, שאותו חיפשו במדינה הסקנדיבית בחודש שעבר במבצע צבאי רחב היקף. עם זאת, לא ברור לאיזה צבא שייכת הצוללת

תמונת סונאר שבה נראים עקבות שהשאירה צוללת שחדרה למים הטריטוריאליים של שוודיה. רויטרס
תמונת הסונר שפרסם צבא שוודיה, היום/רויטרס

שוודיה פרסמה היום (שישי) תמונת סונאר שמוכיחה, לטענתה, כי צוללת זרה קטנה חדרה למימיה הטריטוריאליים בחודש שעבר, מה שגרם למבצע הצבאי הגדול ביותר במדינה הסקנדינבית בשנים האחרונות. בתמונה נראים העקבות הימיים שהשאיר לכאורה כלי השיט המסתורי. עם זאת, בשטוקהולם לא הצליחו לזהות לאיזה צבא זר שייכת הצוללת. במהלך המבצע, החשדות המידיים נפלו על רוסיה, שמצדה הכחישה זאת.

"הצבא יכול לאשר כי צוללת קטנה חדרה למימיה הטריטוריאליים של שוודיה", הצהיר הרמטכ"ל סוורקר גורנסון במסיבת עיתונאים. הוא לא העניק פרטים נוספים סביב התקרית מלבד העובדה שהמכ"מים של הצבא זיהו נוכחות של צוללות בשטח הימי של שוודיה. כמו כן, ראש הממשלה סטפן לופבן הזהיר מפני כל חדירה אחרת לשטח המדינה. "נגן על שלמותה הטריטוריאלית של שוודיה בכל האמצעים האפשריים", הבהיר.

עוד על חיפושי הצוללת הזרה בשוודיה
המבצע הצבאי בשוודיה: חיפושי הצוללת הרוסית מתרחבים
תעלומה צבאית בשוודיה: צוללת זרה צצה מול החוף

תמונת חובבים שבה נראה לכאורה כלי השיט שאותו מחפש צבא שוודיה, 19 באוקטובר 2014. רויטרס
תמונת חובבים שבה נראת לכאורה הצוללת, בחודש שעבר/רויטרס

אף על פי שהצבא לא זיהה לאיזו מדינה זרה שייכת הצוללת, ה"חשודה" הייתה רוסיה. על פי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים, שהתפרסמו בזמן המבצע, שוודיה יירטה אות מצוקה בשפה הרוסית מצוללת שנתקעה מול חופי שטוקהולם, אך רוסיה הכחישה את הטענות הללו והצביעה על כך שייתכן שמדובר בכלי שיט הולנדי – הצעה שאותה שללו באמסטרדם מכל וכל.

המבצע הזכיר לרבים את ימי המלחמה הקרה, אז צוללות סובייטיות גרמו לכמה תקריות עם שוודיה. באחת מהן, שהתרחשה בשנת 1981, צוללת סובייטית חמושה בטילי טורפדו גרעיניים שייטה בסמוך לבסיס של חיל הים של שוודיה.

האירוע הנוכחי העלה חשש מפני כוונותיה של רוסיה בקרב שכנותיה, לנוכח מעורבותה במשבר באוקראינה. שוודיה לא חברה בברית נאט"ו, אך הידקה לאחרונה את שיתוף הפעולה עמה והגדילה את תקציב הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully