וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע הצבאי בשוודיה: חיפושי הצוללת הרוסית מתרחבים

הצי שלח כוחות לאי שמדרום לבירה שטוקהולם ביום הרביעי של המבצע. מוסקבה מכחישה כל פעילות "בלתי-שגרתית" של כלי השיט שלה וטוענת כי ייתכן שצוללת הולנדית גרמה להעלאת הכוננות. הולנד: "לא אנחנו"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

הצי השוודי הרחיב אתמול (שני) את החיפושים הימיים באזור שטוקהולם בעקבות החשדות שלפיהם צוללת רוסית שחדרה למימיה הטריטוריאליים של המדינה הסקנדינבית נותרה תקועה באזור. זהו היום הרביעי של המבצע הצבאי המיוחד, הכולל ספינות, מסוקים וכמה מאות חיילים. הצבא ביקש מכלי שיט אזרחיים לפנות את האזור שבין האי נאטארו לדנציגר גאט, שבדרום-מזרח הארכפילג הסובב את שוודיה.

תחנת רדיו במדינה דיווחה כי הסריקות הורחבו מעבר לארכיפלג האיים הסמוכים לשטוקהולם הבירה ועתה הם כוללים איים נוספים השייכים לשוודיה בים הבלטי. אתר האינטרנט "המקומי" מסר כי כלי שיט וחיילים נשלחו מהאי מואג'ה, שמצפון לבירה, לאי אורנואה, שמדרום לה, כשהם משתמשים בחיישנים במבצע שנמשך "יום ולילה".

לקריאה נוספת על הפרשה
תעלומה צבאית בשוודיה: צוללת זרה צצה מול החוף
שוודיה בלחץ: פתחה במבצע צבאי בשל "פעילות תת-ימית זרה"

תמונת חובבים שבה נראה לכאורה כלי השיט שאותו מחפש צבא שוודיה, 19 באוקטובר 2014. רויטרס
צילום חובבנים שבו לכאורה נראה כלי שיט חשוד במים הטריטוריאליים של שוודיה, אתמול/רויטרס

משרד ההגנה של רוסיה הכחיש כל "פעילות בלתי-שגרתית" שבה מעורבים כלי שיט של הצבא. המשרד העלה אפשרות שלפיה צוללת מהצי של הולנד היא שהעלתה את רמת הכוננות בממלכה, לאחר שערכה תרגילים באזור. עם זאת, במשרד ההגנה של הולנד מיהרו להפריך את התיאוריה שנשמעה מצד מוסקבה. "ללא ספק, זאת לא צוללת הולנדית", מסרה דוברת המשרד בהאג לרשת BBC.

לפי פרסומים שונים, המודיעין השוודי איתר את הצוללת כבר ביום רביעי, כאשר יירט תשדורות מצוקה שהועברו בינה לבין בסיס צבאי בקלנינגרד, מובלעת רוסית בין פולין וליטא.

ב-1981, בעיצומה של המלחמה הקרה, צוללת סובייטית ששטה בים הבלטי התקרבה למרחק קילומטרים ספורים מאחד הבסיסים הגדולים ביותר של הצי השוודי. בחודשים האחרונים, ברקע המלחמה באוקראינה, חדרו מטוסים רוסיים למרחב האווירי השוודי כמה פעמים. בתחילת החודש, מטוס קרב רוסי התקרב בכוונה - ובצורה מסוכנת - למטוס ביון שוודי.

(עדכון ראשון: 22:40)

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ספינת קרב של צבא שוודיה בחיפושים אחר הצוללת הרוסית, 20 באוקטובר 2014. רויטרס
ספינת קרב של חיל הים של שוודיה בחיפושים אחר הצוללת הרוסית, היום/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציוץ של קרל בילדט, עד לאחרונה שר החוץ השוודי, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully