וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה בלחץ: פתחה במבצע צבאי בשל "פעילות תת-ימית זרה"

18.10.2014 / 13:08

צבא שבדיה שלח ספינות, מסוקים וכ-200 חיילים כדי לחקור את הדיווחים סביב פעילות "חתרנית" במימיה הטריטוריאליים של המדינה. "קיבלנו מידע ממקור אמין", נמסר מהצבא, שלא פירט מעבר לכך

צוללת גרעין רוסית. AP
כמו במלחמה הקרה. צוללת גרעין רוסית משייטת בסמוך לחופי רוסיה/AP

צבא שבדיה פתח אתמול (שישי) במבצע צבאי כדי לחקור את הדיווחים שלפיהם מתרחשת "פעילות תת-ימית זרה" לחופי הבירה שטוקהולם. ספינות, מסוקים וכ-200 חיילים נשלחו לאזור שרשרת האיים הסמוכים למדינה הסקנדינבית.

הצבא הסביר כי הוא החל במבצע מודיעני לאחר שקיבל מידע "ממקור מהימן". דובר הצבא, יספר טנגרות', לא אמר אם נצפתה צוללת במים הטריטוריאליים של שבדיה ולא סיפק פרטים נוספים. מפקד אגף המבצעים בצבא, יונאס וויקסורם, סירב לפרט בפני כתבים זרים כמה קרוב היה המבצע לבירה ואם השתתפו בו צוללות, אך הבהיר כי לא היה שימוש בנשק. "כפי שהממשלה אמרה - המצב בים הבלטי הידרדר".

המבצע מזכיר את ימיה של המלחמה הקרה, אז כוחות הביטחון של שבדיה חיפשו באופן קבוע צוללות סובייטיות במים הטריטוריאליים של המדינה. ב-1981, צוללת גרעינית סובייטית נחשפה בחופה הדרום-מזרחי של שבדיה, תקרית שגרמה למתיחות בינלאומית שנמשכה 11 יום, עד שהשלטונות בשטוקהולם אפשרו לה לשוב לברית המועצות.
גורמים בממשלת שבדיה לא הסבירו איזו מדינה זרה יכולה הייתה להיות אחראית לחדירה.

בחודש שעבר זימן משרד החוץ בשטוקהולם את השגריר הרוסי במחאה על כך ששני מטוסים של חיל האוויר של רוסי חדרו לשטחה האווירי של שבדיה.

עוד ידיעות מהעולם
טורקיה: הפרקליטות ביטלה תיק שחיתות נגד מקורבי ארדואן
מבוכה לביידן: בנו סולק מהצי כי השתמש בקוקאין
דרום קוריאה: רצפה קרסה במהלך הופעה - 16 נהרגו

  • עוד באותו נושא:
  • שבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully